Sonbahar aksamiydi mert yanip sönen sokak lambasina bakarak düşünceli bi sekilde sigarasini icerken nerde kaldi diyerek sayıklıyordu nerde kaldi acaba bi sey mi geldi basina yada sigarami almaya gittigimde mi gecti diye dusunurken sokak lambasinin altinda birden beliren elifi gördü yillardir sevdigi halde acilamadigi elifi her aksam gormek icin saatlerce o camda beklerdi dikkat cekmek icin elifin onu gormesi icin bir seyler yapmaliydi elindeki sigarasindan son bir duman daha cekerek assagiya atti sigara elifin onune dustu ama elif dalgindi dusunceliydi fark etmedi sigrayi mert dayanamadi pardon gormedim sizi dedi elif sesi titreyerek onemli degil dedi kafasini kaldirmadan mert bir seylerin ters gittigini anlamisti elif o aksam ordan 1 saat gec gecmisti ve dusunceliydi dayanamadi ve assagiya indi pesinden ilerledi ama cesaret edemedi elifin yanina gitmeye elif bir banka oturunca topladi tum cesaretini yanina gitip oturabilirmiyim diye sordu elif cevap vermemisti mert ayakta bekledi biraz sonra tekrar sordu oturabilirmiyim elif oturursan otur diye bagirdi aglayarak. mert sakince yanina oturdu ve sustu saatler gecmisti elif birden donup neden burdasin ne isin var bu saatte burda diye sordu mert derin bi nefes alip sen neden burdaysan bende ondan burdayim diye cevap verdi. Elif birden gozlerinin icine bakti mertin mert icin zaman durmustu o an aşık oldugu o yesil gozler aglamaktan morarmisti sonra kisik bie sesle elif seni demi terk etti sevdigin diye sordu mert bi an durakladi gozlerindan yanaklarina bir damla yas dustu sustu sonra cevap veremedi elife nasil diye bilirdi ki her gece onu bekledigini camda her gece onun icin goz yasi doktugunu ve simdi bu saatte burda olmasinin nedeninin o oldugunu sustu mert sadece. Biraz zaman gecince elif benim adim elif senin ki ne diye sordu mert dedi sadece sesi titreyerek. gec oldu diyip kalkti elif yerinden memnun oldum mert diyip elini uzatti mertte mert ayagi kalkarak bende dedi elif yeni taniyordu merti ama mert onun neyi sevip neyi sevmedigini dinledigi muzigi hataha kirpik sayisina kadar biliyordu arkasindan elifi seyretti giderken biraz daha oturdu elifin kokusu geliyordu burnuna ama agliyordu mert onun sahip olmak icin her seyini verecegi kadin bir baska erkek icin agliyordu. Cebinden cikartigi sigrayi yakarak bi iki saat oturdu orda sonra evine dogru yurumeye basladi her adiminda elifi gorucek gibi arkasina bakiyordu sonra elifin evinin yoneldi birden belki dedi icinden belki son kez gorurum evin onune geldi kafasini tam kaldirirken bi sigra dustu onune kafasini kaldirdi elifti camda ki elifin suratinda bi gulumseme pardon gormedim sizi dedi mert gulmeye basladi birden odestik mi diye seslendi elif odestik dalgin cocuk dedi iyi aksamlar kucuk hanim diyerek seslendi elife sanada mert dedi elif sonra neseli neseli eve dogru ilerledi kafasini yastiga koyup guluyordu mert hic o kadar mutlu olmamisti belki hayatinda.