Jeroen
Rond een uur of 19:20 belde ik aan bij Marije's huis. Ik was ruim optijd, waar ik blij mee was aangezien ik eerder wou zijn dan Gerenzo. Marije opende na een aantal seconde de deur en tot mijn verbazing stond Gerenzo achter haar. Ik voelde mijn hart in mijn keel kloppen maar probeerde neutraal te blijven. "Hey Jeroen!" riep Marije en ze knuffelde me, ik begroette haar en Gerenzo en liep toen mee naar binnen.
"Heb je zin in wat drinken?" vroeg Marije vriendelijk en ik knikte. Ik probeerde echt niet naar Gerenzo te kijken omdat ik gewoon wist dat ik een kop als een boei zou hebben als ik hem nu zou aankijken. Uiteindelijk kwam hij naast me zitten toen Marije naar de keuken verdween. "Hey man, lang niet gezien!" zei Gerenzo enthousiast en ik knikte, hem nog steeds niet aankijkend. Het leek uren te duren tot Marije terugkwam uit de keuken.
"GUYS!" Hoorde ik Marije roepen uit de keuken waardoor ik opstond. Toen ik de keuken inliep zag ik Marije staan met 2 zakken chips, een dienblad met glazen drinken en een mand met nog meer snacks. "Kan je even helpen?" vroeg ze en ik knikte direct. Ik pakte het dienblad met de glazen van het aanrecht af en liep naar de woonkamer. Dit was echt op het nippertje want ik wou bijna naar de wc vluchten van de zenuwen.
"Hebben jullie zien om iets te kijken, of een spelletje te doen?" vroeg Marije nadat ze een zak chips open gemaakt had. Ik glimlachte en zei dat zij zelf mocht kiezen. "Het lijkt me leuk om DOEN DURVEN OF DE WAARHEID te doen," zei ze terwijl ze haar wenkbrauwen wiebelde. "Waarom wiebel je met je wenkbrauwen?" vroeg Gerenzo grinnikend en Marije keek hem doordringend aan. Ik deed alsof ik niet doorhad wat er gebeurde, maar het was duidelijk dat dit iets met mij en Gerenzo temaken had. "Is goed," zei ik toch maar en Marije ging enthousiast op de koffietafel zitten. "Goed, wie begint?" vroeg ze en keek mij en Gerenzo om de beurt aan. "Ik wil wel beginnen?" zei Gerenzo twijfelachtig. Marije en ik knikte allebei instemmend.
Ik zuchtte opgelucht toen Gerenzo Marije koos. "Waarheid!" riep ze waarbij Gerenzo denkend omzich heen keek. "Ik weet wel een goeie!" riep hij en Marije zat popelend te wachten. "Zou je ooit verliefd worden op een van ons?" Marije barstte in lachen uit. "Natuurlijk niet! jullie zijn mijn beste vrienden, ik zou dat nooit willen!" ze lachtte nog even en keek mij aan. "Jeroen, doen durven of de waarheid?" ik slikte hard en dacht dat het misschien niet slim was om doen of durven te kiezen, maar wat had ik te verliezen? "Doen?" zei ik alsnog twijfelachtig. "Geef Gerenzo een kus op zijn mond voor 10 seconden!" Ik keek haar met enorm grote ogen aan en keek toen naar Gerenzo. "W-Weet je dat zeker?" vroeg ik aan haar, ze knikte en ik draaide me naar Gerenzo toe.
JE LEEST
19:30 • geroenzo
FanfictionJeroen en Gerenzo kennen elkaar al een tijdje, maar sinds die ene avond is Gerenzo helemaal gek geworden op Jeroen. Op die avond waren ze met zijn drieeen. Marije, Jeroen en hij. Ze speelden lekker orgineel ''Doen, durven of de waarheid'' en Marije...