H6

254 10 1
                                    

Ik loop nog even naar huis omdat ik mn make-up en zo nodig heb.
Harvey is met me mee gelopen. Ik steek mn sleutel in het slot en open de deur zachtjes.
"WAAOM GING JE VREEMD! VERTEL ME HET!!" Hoor ik mn moeder schreeuwen.
"IK WEET HET NIET SCHAT. HET SPIJT ME."
"SPIJT ME IS NIET GENOEG IDIOOT. BEN IK SOMS NIET GOED GENOEG VOOR JE?! ZEG DAN WAT. WAT DENK JE VAN LENA, EN JESPER?" Schreeuwt mn moeder nog bozer.
"JIJ HOORT TOCH OOK NIET OP MIJN MOBIEL?" Schreeuwt mn vader kwaad.
"IK MOCHT VAN JOU OP JOUW MOBIEL FF WAT ZOEKEN MAAR TOEN KREEG JIJ EEN BERICHTJE VAN DAT WIJF VAN 'OE ZIN IN VANAVOND' HARTJE HARTJE HARTJE."
Mn vader is stil en ik ren naar buiten en laat de deur zachtjes dicht vallen.
Ik hoor voetstappen achter me. Ik druk heel lang op de bel van het huis van Max en Harvey.
Al snel wordt de deur open gedaan door Max. Ik val hem huilend in z'n armen.
Harvey staat achter ons.
Ik laat los en ren keihard door naar hun kamer. Ik laat me op het eerste het beste bed vallen en huil. Keihard.
Ik kan me niet meer focussen tranen stromen over mijn wangen. Jesper is gelukkig bij een vriendje aan het slapen. Hij is nog maar 11. O my wat heeft papa gedaan? Was mama inderdaad niet goed genoeg? Hoe lang had hij die affaire al? Zijn we daarom verhuisd? Voor dat wijf?goddamn. Harvey komt binnen.
Hij gaat op de rand van het bed zitten en aait over mn rug.
"Lena, come." Ik ga recht op zitten en Harvey trekt me in een knuffel.
"Harvey Why? Why?" Huil ik.
"It is oke." Hij aait over me rug.
"No Harvey it is not okay. My dad has an affaire. And I think They are going to divorce. What about jesper? He is only 10 years old." Ik laat me weer in z'n armen vallen en hij houdt me stevig vast.
Als ik weer iets rustiger ben, haalt Harvey, max op.

Ik zie max in de deuropening en ik ren naar hem toe.
Hij aait over mn hoofd en tilt mn kin op.
"I'm here." Met die woorden begin ik weer te huilen.
Hij begeleid me naar het bed en laat me weer uithuilen.
"Max?" Hij kijkt op.
"Yes?" Vraagt hij met z'n lieve ogen waarin je toch ook wel weer bezorgdheid ziet.
Ik zeg niks.
"It doesn't matter." Krijg ik eruit.
"Why are you so upset ? do you wanna talk about it?" Hij trekt zicht tegen me aan.
"Yes... Can you also get Harvey for me, please?" Vraag ik bibberig.
"Yeah. I'll be right back!" Hij loopt de deur uit.

Als Harvey er dan ook is en we met z'n drieën in een kring op de grond zitten vraagt max wat er nu allemaal aan de hand is.
Ik zucht diep en dan begin ik.
"Harvey and I went to my house to get Some stuff...And then....." Ik blijf even stil.
"My mom shouted to my dad:" why do you have an affaire?! SAY IT TO ME!"
"I don't know honey. I'm sorry." My dad said.
"Sorry isn't enough. Idiot. What do think about jesper and Lena? Am I not good enough for you?!" My mom said angry.
And then my dad said:" you don't have to be on phone!?"
"I may of you on your phone to search something. And then you got a text from that women who said:" i'm exited for tonight." HEART HEART HEART." My Moms voice was full of anger. And I left." Er loopt een traan over mn wang.
De jongens komen dichterbij zitten en we hebben een groepsknuffel.
We're so sorry." Zeggen ze beide. "Thank you guys."
"I'm so afraid If They are going to divorce... I-I-I don't want back to the Netherlands!" Zeg ik met angst in mn stem.
"Me either." Zeggen ze.
"Let's make you Some chocomel!" Zegt Harvey om de stilte verbreken.
Ik ril want ik heb het koud gekregen van al dat huilen.
Max pakt een deken en trekt het over me heen en ik loop met deken en al mee naar beneden. Ik plof op de bank half liggend tegen de leuning aan en met max onder mijn benen. Harvey schreeuwt vanuit de keuken of ik er slagroom op wil.
"Yes, Thanks, harv!" Schreeuw ik terug.
"WHAT ABOUT YOU MAX?" Komt er weer vanuit de keuken.
"ME TOO!"
Harvey komt eraan met een dienblad met koekjes en chocomelk. Hmm.
Hij geeft mij de mok aan en mijn favo koekje. "Thank you."
"Max?"
"Yeah babe?"
"I'll do it self. Never mind." En ik sta op en pak mn iPad uit mn tas.
"What are you going to do?" Vraagt Harvey als ik weer op de bank zit.
"Youtubeeee!" Zeg ik blij.
"But we can do that on the TV?" Zegt max.
"Are you guys sure you would like to see beauty vidoes in dutch and english? Or diy's?" Vraag ik lachend.
"Yes, we would." Zeggen ze gelijkertijd en ik moet lachen.
"All right!haha." Max gaat naar YouTube.
"Can you search Josh Tryhane?" Dat is een YouTuber dat filmpjes maakt over hoe je indruk kunt maken op je crush enzo.
De videos komen te voorschijn en ik zie dat hij een nieuwe video geüpload heeft.
"The first one, please." Zeg ik.
"6 cute things girls do what guys turn on" citeert Harvey.
"BUT YOU HAVE ME?" Zegt max beledigd.
"And you're the best boyfriend in the whole world." Zeg ik vlug en overdrijvend.
"Ja..ja."
"I swear. Trust me."
"Well...."
Ik kus hem op z'n mond.
"Okay I trust You." Zegt hij lachend. En Harvey steekt z'n vinger in z'n mond van ew.
"Hahah I love you too Harvey!"
Na de video vraag ik of ze Furtjuh kunnen op zoeken.
We kijken de video en ik hoor steeds:" what is he saying? Where is he talking about?"
"Boys. Stt." Zeg ik lachend.
Na de zoveelste make-up tutorial ben ik wel klaar met YouTube en mogen de jongens filmpjes uit zoeken.

Max and Harvey MillsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu