(Noted : dekat sini readers boleh la dengar lagu Mansae - Seventeen)
Setibanya mereka di Seoul Mall...
(Bib bib...*tgh send telepathy kat readers* Seoul Mall tu dekat je ehh dengan dorm Bangtan)
"Okay korang duduk sini dulu...hyung nak pergi ambil Bangtan pulak...tu pun kalau dorang dah siap la....annyeong" kata Jin lalu dengan kelajuan maksimum van nya mengalahkan kuasa Boboiboy halilintar....meninggalkan Seventeen yang terkebil kebil blur tak de hala tuju.
"Like seriously??" kata Vernon dengan pelat mat salleh dia tu.
"Macam tu je pengakhiran???" kata Hoshi pula. Blur.
"Dah tamat kan??" tanya Joshua yang absolutely diam cam patung Cendana dari dalam van tadi.
"Kita kena tunggu dekat mana ni hyung??" tanya Woozi. Dan readers mesti tau soalan tu dituju dekat sape kan?? Mestilah Serkup....ooppss typoss....bak kata chingu author Saramghae typoss...kena sumpahan typoss....i mean S.Coups. Mian S.Coups TERtypo.
"Kita masuk je lah....maklumla cuaca sekarang ni panas dia mengalahkan gurun Sahara...." kata S.Coups.
"Amboii Coups...baru belajar geografi ke apa??" tanya Jeonghan.
"Takde lah...author yang baru belajar"
Mereka berTIGA BELAS pon masuk ke dalam Seoul Mall.
"Wahh...ramainya orang....betul ke raya macam ni" tanya Seungkwan dengan riak wajah yang....author sendiri takleh nak jelaskan....nak kata terkejut beruk pun rasanya kalah beruk terkejut si Boo ni.
"Takde lah...ni orang yamg datang beli belah je....raya kan untuk orang muslim...kita non muslim....just nak tau raya macam mana suasana dia...puasa macam mana...bla bla bla" ha tu dia kan hang dah kena ceramah free dari penceramah terkenal, Joshua. Ahahahaha.
Setelah 15 minit mendengar bebelan Joshua yang boleh pekak telinga dibuatnya , akhirnya mereka pon tiba di sebuah kawasan yang membolehkan orang awan merehatkan diri di mall itu.
"Okay...kita tunggu dorang kat sini lah" arah S.Coups. Thats our Leader carats.
"Nae..arrasseo" balas Seventeen.
1 jam kemudian...
"Aaaaahhhhh....boleh naik gila aku tunggu lama2 macam ni" ronta DK yang dah meroyan macam orang gila terlepas.
"Sabar...kejap lagi doramg sampai la tu" kata The8 menenangkan yang lain tapi hakikatnya dalam hati...
"Aishh....lama nya"
"Boleh sakit otak aku macam ni"
"S.Coups hyung..kalau ditakdirkan The8 gila tolonglah hantar The8 pegi hospital gila untuk dipulihkan...huhu ㅠ_ㅠ"Kesemua ahli Seventeen...author leh mentioned...tak ubah macam haiwan dekat Zoo tu....semua orang yang lalu lalang disitu hanya memandang mereka.
Dino pula tak ubah macam dinosour kecil yang tengah membebel. Alololo...cute je :')
S.Coups tak habis2 pegang telefon...tau buat apa?? Call Jin hyung,V and Jungkook berulang kali. Tapi sayangnya takde sape pon yang angkat. Yang angkat hanyalah peti suara tu.
Termasuk kali ni dah 10 kali S.Coups ulang alik beli kredit tau tak!!! Ni yang author nak kecam Jin ni....JIN!! MANA KAU!! KELUAR SEKARANG!!
Tiba2...
Aju Nice...Aju Nice....
Nada dering dari telefon milik S.Coups berbunyi menandakan ada orang call. Semua memandang S.Coups dan keadaan sekelip mata menjadi sunyi sepi....like...krikk krukk krakk....cengkerik sudah mari.
^^On the call^^
"Hello??"
"Ha korang dekat mana ni?? Hyung dengan Bangtan dah sampai ni"
"Ouh..dah eh...kitorang kat dalam...dekat hall utama...."
"Ouh ok...kitorang on the way pegi situ sekarang"
"Nae...ppalliwa...Seventeen now dah jadi macam....Seventeen Zoo Show"
"Okay2...kitorang datang sekarang..."
"Nae"
^^End call^^
"Ha dorang cakap apa??" cepat2 Jun tanya.
"Dorang dah sampai...sekarang dorang on the way nak datang sini" balas S.Coups.
"Yeahh...MANSAE" sorak Seventeen and lagi sekali orang ramai tengok...ada orang yang menjarakkan diri sedikit dari Seventeen. Mesti orang ingat Seventeen orang gilerr terlepas hospital mental.
"Yo" sapa Suga yang kelihatan dari jauh.
"Suga hyung!!" jerit Woozi sambil berlari terkial kial.
"Woii pendekzz...jarakkan diri kau dari aku!!" marah Suga sambil memandang Woozi dengan pandangan menjijikkan.
"Sedar sikit hyung...yang hyung tu pun PENDEK jugak" perli V sambil menekankan perkataan 'PENDEK' tu.
"eleh...si budak Woozi tu lagi pendek" perli Suga pula.
"Yelah...hyung je la menang" kata V mengalah.
"Swag selalu menang...kan hyung??!" kata Woozi tiba2 menyampuk.
"Eh...wa da heck kau nak curi2 tangline aku??" marah Suga yang sedang proses menggelegak tahap V.I.P .
"Hyung....taktau la Woozi nak cakap apa...nak cakap hyung pabo tak....hmm...sejujurnya yang curi tagline hyung tu aku....bukan heck..." kata Woozi dan berlalu pergi dengan innocentnya.
"What the h*ll is going on???!!!" marah Suga bagai berapi gunung berapo dah tunggu berpuluh tahun nak meletus. Tahap kecarutannya ialah 100%.
"Sabar hyung sabar" kata Jimin a.k.a jams yang tiba2 muncul bagi menenangkan Suga.
"You can just go die or leaving my swag lyfeu??" bentak Suga dan mula berjalan keseorangan meninggalkan BTS dan Seventeen yang terkebil taktau hala tuju. Yela dorm je dekat. Bukan selalu pegi. Sebulan sekali pun belum tentu.
"Biarlah si budak perasan swag tu....sekarang kita tetapkan team" kata Jin sambil memandang satu per satu adik2 kecil yang tidak matang di hadapannya ini.
"Nae" balas 18 orang namja yang Jin anggap budak. Lagi sorang?? Dah lenyap dari pandangan Jin yang sememangnya takde penyakit rabun.
"Okay...mula2 kita bahagikan Seventeen" arah Jin.
"Nae" ...ha ni dia...Nae je la yang hampa tau.
"Seventeen ada 3 team right?? So kita bahagikan ikut team tu...Hip Hop team....Vocal team...and...Performance team" kata Jin.
"Arrasseo" balas Seventeen.
"Now Bangtan...jangan nak malas sangat....Namjoon...Hoseok....ikut aku....Taehyung...Jungkook n Jimin korang one team" arah Jin lagi.
"Nae" balas mereka berlima.
And now!! Mulalah pengembaraan BTS dan Seventeen membeli barang persiapan raya!!!
voted , read and lets follow me :-)
tbc
YOU ARE READING
[COMPLETE] Bila BTS sambut RAYA!
RandomHaaa.....dah nak rayakan mesti korang nak tahu macam mana rupa kalau BTS pakai baju melayu pegi beli barang raya.....masak kuih raya dan macam2 lah...kalau nak tau baca kisah RAYA BTS ni sampai habis....author pon teringin nak buat fanfik tentang ra...