"Oii...apasal korang lambat ha?? Dah nak berbuka ni??"marah Jin
"Mianhae...tadi kitorang kena kepung dengan fan kat bazar"terang Jimin...."Huhh...nasib harini nood aku baik..kalau tak...aku ketuk korang dengan kuali aku"kata Jin..."Hehe...ok2 janji"kata V pula....
"Ha..dah azan tu...jomlah makan"kata Rapmon yang kelihatan sudah kelaparan...mereka semua pun menyuap makanan ke dalam mulut...ada yang makan kimchi...macam2 lah...
Setelah selesai berbuka...
"arghh...kenyang nya..."
"yeahh..habis dah puasa"jerit Rapmon riang...."eleh hyung...naru sehari dah macam setahun"ejek Jungkook..."Ok..esok hyung nak puasa elok2...takde lapar2"kata Rapmon bersungguh sungguh..."Ha..aku ada surprise ni nak bagitau korang"kata V..."APA??!"tanya Bangtan teruja..."Kalau puasa ada..raya ada...dalam islam ada raya jugak...dan siapa yang berpuasa boleh raya"kata V teruja...sangat teruja..."Wauuu....best nya...boleh raya....tapi kan??"kata Jhope pula yang tadinya berdiam..."Raya tu apa??"sambungnya lagi..."Haihh..kau ni tak swag langsung...raya pun tak tau...raya tu...err...V raya tu apa ye???"tanya Suga kepada V...."Eleh...tadi kata swag sangat...dia pun tak tau"balas Jhope..."Biarla...orang swag tak suka ambil tahu"jawab Suga yang bermuka cool je dari tadi..."Raya tu kita sambut selepas sebulan berpuasa...pakai baju cantik...makan kuih raya...dan dapat duit raya...tapi untuk bufak kecik je"terang V panjang lebar..."Alaa...kenapa duit raya untuk budak kecik je..."keluh Jhope...."Kau tu budak kecik ke...dah besarkan...duit pun dah boleh cari sendiri"kata Jin pula.
"Alaaa...."balas Jhope sedih...Malam itu...
"Korang esok nak makan apa?? Aku nak masak..."kata Jin,"Emm...aku teringin nak makan Kimchi macam yang tadi tu sedapla..."kata Jimin kepada Jin..."Ouh okeyh...boleh je...korang tak payah la pegi bazar tu dah...nanti fans kepung korang lagi"kata Jin lagi...."Ermm..Nae"balas V,Jungkook dan Jimin...
"Tidurla!!?"kata Suga dalam keadaan mata yang tertutup..."Aku tak boleh tidur la hyung"kata Rapmon pula...Yela dalam ramai2 tu Suga sorang je dah tidur yang lain ada yang tengah dengar lagu,menyanyi dan tengok TV...
Pukul 12 tengah malam...
"Ssak da bultaewora...bow wow wow~~"kedengaran suara V yang sibuk menyanyi lagu FIRE dari tadi...."oii...diam lah kacau aku nak tidur la...esok nak bangun sahur...nanti kan seksa aku nak kejut"marah Jin yang tiba2 muncul di depan pintu bilik V,Jimin dan Jungkook tu...huhh...bilik dia tak bagi kongsi orang lain pulak yang seksa nak kongsi bilik..."Hyung tak pe la....tak payah kongsi bilik...aku ni...bertiga tau tak??"kata V selamba sambil tangannya tak habis membuat tarian lagu FIRE..."lantak kau lah...kalau tak bangun sahur esok siap kau...tak makan kau sampai petang"kata Jin dan berlalu keluar dari bilik V,Jungkook dan Jimin...
"Ape la pulak budak alien ni buat dah la bilik dia sebelah dengan bilik Jin hyung je"bisik hati Rapmon ada gelakan di hujung ayat hatinya tu..."Weyy...kau apasal gelak sorang2...serupa orang gila dah aku tengok"kata Jhope yang melihat rakannya tu dengan pandangan pelik...semacam je..."tak de apa lah..."jawab Rapmon..."kau dah kenapa pandang aku macam tu??ada apa2 ke dekat muka aku??"kata Rapmon lagi sambil menyapu nyapu muka nya yang hakikatnya tiada apa2 pon dia je yang over lebih..."takde apa lah"balas Jhope dan menyambung tidur....
**di bilik V,Jungkook dan Jimin**
"Hishhh apasal aku tak boleh tidur ni...kalau esok bangun lambat macam mana...pakat tak makan la aku sampai petang"omel V sendiri sambil melihat ke arah Jungkook dan Jimin yang dah dibuai mimpi....
Krekk krekk...
"Bunyi apa tu??!"bisik V dalam hati..."Hantu ke?? Hishh think positive V...you V right?? Bulan puasa mana ada hantu...mengarut je"dengan berani V pergi ke arah bunyi tadi yang kedengaran seperti di hadapan pintu bilik mereka...yela takut pencuri mana nak merompak dorm dorang...
Tiba2..
"AGRHHHHH OMMA TOLONG V!!!"latah V apabila dia buka saja pintu kelihatan lembaga berbaju hitam berada di hadapan pintu biliknya dengan Jimin dan Jungkook...."Hishhh kau ni...ni aku lah"kata Rapmon yang terkejut akibat latah V tadi..."Ouh hyung...aku ingatkan lembaga mana tadi...fuhhh"keluh V perlahan...lega rasa bila yang didepan nya itu Rapmon...kalau nak tau tadi terkejut beruk V bila nampak Rapmon yang tercegat depan bilik dia...nak apa entah..."Hyung nak ap??"tanya V kepada Rapmon..."Ermm kau boleh tidur tak?? Aku tak boleh la" kata Rapmon..."Haihh...hyung ni...barulah nak cakap aku dah start ngantuk...yang tadinya aku tak ngantuk tak nak cakap" balas V.."Mana la aku tau kau ngantuk ke tak...kau pikir aku boleh baca fikiran kau ke???"kata Rapmon lagi sambil menyilangkan tangannya..."hishh hyung ni...dah la aku nak tidur annyeong"dengan cepat V tutup pintu biliknya...dah mula mengantuk apa lagi...temoat tidur yang berada di dalam fikiran...."Haishh apa aku nak buat ni?? Dah nak pukul 4..."omel Rapmon sorang2..."Ha...aku tau"tiba2 Rapmon mendapat idea untuk menghilangkan ngantuknya...Rapmon ni liat sikit nak tidur..mata burung hantu...**NHTT**
Korang nak tau tak apa Rapmon buat nanti?? Tunggu chapter seterusnya ye...kamsahamnida readers
YOU ARE READING
[COMPLETE] Bila BTS sambut RAYA!
De TodoHaaa.....dah nak rayakan mesti korang nak tahu macam mana rupa kalau BTS pakai baju melayu pegi beli barang raya.....masak kuih raya dan macam2 lah...kalau nak tau baca kisah RAYA BTS ni sampai habis....author pon teringin nak buat fanfik tentang ra...