Pergi Mendaki !

179 9 0
                                    


"Baju,siap.Makanan,siap.Sejadah,pun siap.Oke, rasanya semua keperluan mendaki aku dah lengkap" kata Blaze dengan gembira kerana dia akan pergi mendaki ke Gunung Jerai.Tetapi dia hanya akan pergi seorang diri kerana dia ingin melepaskan stressnya di sana.

Selepas sarapan,Blaze pun bersalaman dengan kesemua abangnya lalu keluar mendaki.Kini,tinggal enam orang Boboiboy di rumah beserta Ochobot dan Tok Aba.Tok Aba dan Ochobot pergi ke kokotiam sementara yang lain tinggal di rumah.

Pada masa itu,Hali dan Taufan pergi menolong orang2 di kawasan berhampiran.Thorn dan Solar pula sedang berkebun.Maka tinggalah Gempa dan Ais di rumah.

Jam 9:50 a.m.

"Ais,aku nak basuh baju ni.Pergi la mandi cepat.Aku nak basuh sekali baju kau tu" Ais hanya berdiam diri sambil menonton drama ulangan Sayangku Kapten Mukriz(author : sejak bile si Ais ni layan drama ?).Gempa hanya biarkan saja Ais melayan drama itu.

Jam 2:45 p.m.

Ais bangun dari sofa kemudian pergi mandi(author : Lambat benor mandi).Selesai mandi,Ais hanya melonggokkan bajunya di atas lantai.Kemudian,dia pun sambung tengok drama.Kebetulan,Gempa baru sahaja selesai mengangkat baju yang dijemur tadi."Eh,Ais kau tak basuh baju ke ?" tanya Gempa yang baru sedar yang baju Ais tak ade di dalam longgokkan baju itu.

"Tak.Aku tak basuh pun" jawab Ais selamba je."Lagipun malam ni kau nak basuh baju lagi kan ? Masa tu nanti aku basuhlah baju tadi" Gempa hanya biar saja dan melipat baju semua orang (kecuali Ais).

BERSAMBUNG

AkibatWhere stories live. Discover now