"Ke..kenapa korang terkejut tengok aku ni ? Korang rindu tengok muka aku yang handsome ni ke ?" yang lain hanya memandang Blaze dengan menyampah.Lalu mereka menceritakan kenapa."Hah !? Si Ais tu menyamar jadi aku ? Tak guna kau Ais" mereka kemudian mula membuat stratertegi untuk mengkantoikan Ais.Sementara itu , Ais sedang risau seorang diri di dalam bilik sehingga Solar memanggilnya.Ais pun turun dengan perasaan yang cemas.
Semua orang berada di situ kecuali Blaze yang sedang menjalankan rancangannya."Er..Blaze,boleh tak kau ikut kitorang ? Kitorang ade suprise untuk kau ni" Ais hanya mengikuti Gempa ke luar rumah dan menyedari yang keadaan seperti agak mencurigakan.
Tiba-tiba Blaze yang sebenar melompat ke hadapan Ais.Ais terkejut kerana dia tak sangka yang Blaze sudah pulang.Belum sempat Ais lari,dia telah ditahan oleh yang lain."Oh..ini kerja hang rupanya.Menyamar jadi Blaze sepanjang hari pastu nak lari? " Ais akhirnya mengalah dan menceritakan sebab dia menyamar.
"Maafkan aku ye korang.Aku takkan buat lagi lepas ni" kat Ais.Mereka semua pun memaafkan Ais.Ais beras lega yang dia tidak dibelasah.
Keesokan hari
"Ha, siap pun basuh baju.Sekarang pergi tengok ulangan Sayangku Kapten Mukriz" Ais beras senang kerana segala kerjanya dibuat mengikut jadual.Semasa iklan,Gempa memanggil Ais.Ais pun pergi naik ke atas kerana Gempa memanggilnya dari atas.
Alangkah terkejutnya Ais melihat kesemua 6 orang abangnya sedang bertuala."Kau ade baju lebih tak Ais ?" Ais tidak sangka yang abangnya lebih teruk darinya.Akhirnya kesemua 6 orang Boboiboy itu terpaksa bertuala hingga petang.
TAMAT
Hei korang.mesti korang pelik kenapa Bbb pecah 7.Oke dia pecah 7 sebab dia rasa dia tak cukup tangan nak buat kerja so dia pecahla 7.Oke bye ♡♡♡
YOU ARE READING
Akibat
FanfictionAis tak nak basuh baju.Bila dia dah takde baju nak pakai siapa punya pulak ? Parah..