"Ais,pergi mandi cepat.Nanti Blaze balik" arah Halilintar.Ais pun bingkas bangun lalu ke bilik mandi untuk mandi.Selepas mandi,dia pun meletakkan bajunya ke dalam bakul untuk dibasuh seperti yang dia cakap.
"Hish,mana baju aku pergi,ni ?" Ais terus mencari bajunya sehinggalah dia sedar yang...baju dia dah kena basuh.Yang teruk lagi ialah dia hanya ade 2 pasang baju sahaja."Habisla aku.Apa aku nak jawab kat Gempa nanti ?"
Ais terus berfikir dan akhirnya dia mendapat satu idea genius.Dia mengambil sepasang baju Blaze dan memakainya.Dia pun turun ke bawah kemudian terdengar satu suara memanggilnya."Eh Blaze,bila kau balik dan macam mana kau masuk ikut tingkap ?" tanya Hali.Ais dengan gagapnya menjawab "Aku baru balik tadi.Aku masuk ikut tingkap sebab nak buat suprise je" dengan muka yang agak risau,dia pun turun untuk makan malam bersama yang lain.
"Jadi Blaze,macam mana keadaan kat Gunung Jerai tu?" Ais pun menjawab."Oke je cuma agak panas sikit"."Cakap pasal panas,aku ade masak asam pedas meletop! Panas lagi ni" Taufan menunjukkan semangkuk besar asam oedas ikan bawal. Ais yang tak suka makan pedas dengan muka terpaksa pun makan lauk feveret Blaze tu.
Selepas makan,Ais meminta diri untuk masuk je bilik.Di dalam bilik , dia memikirkan cara bagaimana nak cover semua ni.Di bawah pula , Gempa perasan yang ade yang tak kena dengan Blaze(Ais)."Hmm..aku rasa ada yang tak kena.Cuba korang tengok si Blaze tu.Matanya warna biru cair" yang lain pun mengangguk tanda setuju.
Semasa semua sibuk bermesyuarat,loceng rumah berbunyi.Thorn pergi melihat siapa di sana."Eh,Blaze... yang sebenar !" apabila terdengar Thorn menyebut Blaze,mereka semua terus menuju ke pintu.
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
Akibat
FanfictionAis tak nak basuh baju.Bila dia dah takde baju nak pakai siapa punya pulak ? Parah..