Aku mencalit gincu bewarna merah pekat ke bibirku. Aku segera mengambil beg tanganku dan keluar dari bilik.
"nak pergi mana Seul Mi?" tanya Mrs. Baek yang leka mewarnakan kukunya.
"keluar pergi lepak jap. Bye omma love you saranghae blablabla" kataku lalu menyarung kasut tumit tinggi Blink blink itu.
Aku masuk ke dalan peeut kereta dan segera beredar ke kelab malam yang terletak 24 Km dari rumahku.
--------
Aku melangkah masuk ke dalam kelab malam itu. Dengan pakaianku yang sexy dan mencolok mata ni. Siapa tak terpikat? Aku memesan 5 botol soju.Aku menikmatinya satu persatu. Tiba-tiba seorang lelaki datang menhampiri aku.
"hey girl" sapanya.
"hey. Hahahaha awak ni~ hahaha" aku sudahpun mabuk. Baru minum 5 botol soju dah mabuk. Aku ni memang pemabuk. Tiba-tiba pandangan menjadi kabur dan aku rebah di peha lelaki itu.
---------------
Aku terjaga dari tidur. Kepala aku terasa sakit sangat akibat minum banyak sangat soju semalam. Aku lihat persekitaran bilik berselerak dengan baju dan seluar serta pakaian dalam.Wait! Tu aku punya baju. Macam mana? Aku melihat diriku tiada seurat benang pun. Aku memeluk tubuhku sendiri.
"hye nama I Jimin. Thanks malam tadi. You boleh balik sekarang kalau you nak" katanya.
"aku akan report police! Sebab dah ro-" kataku.
"I upload video ni dekat youtube! you jangan main-main. Cari pasal akan terima padahnya" katanya. Aku segera memakai pakaian ku semula. Aku berlari menuju ke arah keretaku.
Aku memukul stering keretaku.
"shit!!!"
-------------------
Aku duduk di sofa sambil menikmati aiskrim vanilla yang dibuat sendiri oleh bibik Yanti. Dia memang pandai memasak. Sudah 3 tahun dia bekerja di rumah ni.Tiba-tiba omma datang sambil bawa beberapa beg. Baru balik shopping lah apa lagi.
"sayang~ omma nak kamu pakai kasut ni masa perkahwinan kamu dan Seokjin nanti boleh?"tanya ommaku. Aku hanya menganggukkan kepalaku.
"lagi sebulan aku akan berkahwin dengan Seokjin. Kekasih abadi keladi aku..." kataku di dalam hati supaya omma tidak mendengari kata-kata ku yang cliche ni ヽ('▽`)/
--------------
Setelah 2 minggu berlalu. Aku mengalami muntah-muntah and pening kepala. Aku lihat pregnant test tu. Aku mengandung. Aku harap perkahwinan aku dan Seokjin dapat dipercepatkan."sampai bila kau nak rasiahkan semua ni dari Seokjin Seul Mi?" tanya Seulgi. Aku hanya mengusap perut aku yang masih kempis tu.
"sampai bila-bila. Tapi bila tiba masanya nanti, aku akan bagitahu Seokjin. Aku takut kalau aku bagitahu sekarang perkahwinan aku dengan dia akan dibatalkan" kataku.
Seulgi hanya mampu menasihati Seul Mi kakaknya. Beza 1 tahun je jadi aku dan Seulgi hanya memanggil 'kau aku' bila bercakap.
Dalam 10 minit menunggu. Akhirnya kelibat Seokjin muncul di hadapan mataku. Aku bingkas bangun dan memeluk Seokjin.
"kenapa ni Seul Mi? Ada masalah ke ?" tanya Seokjin. Aku hanya menggelengkan kepalaku. Tiba-tiba sahaja Seokjin mengesat air mataku. Aku menangis?
"seminggu je lagi kita kahwin awak...awak dah sedia nak jadi isteri saya yang sah?" tanya Seokjin. Aku hanya manganggukkan kepalaku. Seokjin hanya mampu mengukir senyuman.
"okay la Seul Mi. Aku masuk dalam dulu. Korang borak-borak la ya?" kata Seulgi. Aku menarik tangan Seulgi.
"tolong bawakkan aku buah anggur,epal and mangga. Lagi satu 2 cawan tea okay?" kata aku kepada Seulgi. Seulgi hanya menjelingku. Mungkin marah?
"seokjin... awak cintakan saya tak?" tanyaku kepada Seokjin. Seokjin menggenggam tanganku erat.
"saya cintakan awak Seul Mi. Kalau ada lelaki kacau awak. Saya tumbok muka dia. Saya sanggup gadai nyawa saya" kata Seokjin. Aku tahu Seokjin lelaki yang baik. Sudah 3 tahun aku berhubungan dengan dia.
Aku dah masak dengan perangai dia. Tapi, dia ni selalu kawan dengan perempuan. Kadang-kadnng aku jelous la juga.
"sampai macam tu cinta awak terhadap saya?" tanyaku. Tiba-tiba Seulgi muncul sambil membawa makanan dan minuman yang aku pesan tadi.
"selamat menikmati juadah berbuka bicara" Seulgi segera beredar meninggalkan aku dan Seokjin. Aku hanya membuat bodoh. Segera aku menikmati buah-buahan dihadapan mataku.
Baby ni pun nak makan juga kan? Maklumlah berbadan dua. Tiba-tiba perutku berbunyi. Aku mengusap perutku.
"kenapa usap perut? Tak sabar dah nak ada baby?" tanya Seokjin. Aku hanya mengukir senyuman walaupun sukar bagiku.
"nanti lepas kahwin kita terus je okay? Paham-paham lah. Saya tahu awak suka budak-budak" kata Seokjin. Aku hanya ketawa terbahak-bahak melihat telatah Seokjin.
"Ani... perut saya berbunyi sebab saya lapar. Bukan saya nak anak. Awak ni saja je buat saya marah!" kataku. Dia hanya mencuit pinggangku. Nak cover malu latu?
****
New Fanfiction. Vote and Comment. Thank you 💕[#]vote
[#]commenthida_bts378
YOU ARE READING
[Malay FANFIC] ❀Run From You❀#P.J.M
FanfictionSatu kesilapan besar telah membuat aku mengambil 1000 langkah untuk jauh daripada kau. Pertemuan yang amat dikesali. "kenapa lari? Takut?" -Park Jimin "aku takkan takut dengan orang gila macam kau Jimin! Segalanya muktamad" -Baek Seul Mi *** [#]V...