PART 2

19 3 0
                                    

NO POV

Sungdeuk menelefon Ji-eun untuk mendapatkan persetujuan Ji-eun sebagai choreographer BTS

Tet..Tet..Tet..Tet

Sungdeuk: Annyeong Ji-eun. Jal jinaess-eo?

Ji-eun: Yoboseyo. Nae okay je sihat je. Seonsang-nim sihat ke? Ni kenapa seonsang call? Tak pernah pernah nak call saya. Hahaha

Sungdeuk: Sihat je. Ceh macam aku ni teruk sangat je. Haha ni ha saya call sebab nak tanya kamu free tak dalam masa 2-3 bulan? Nak mintak tolong.

Ji-eun: Hmm rasa macam free nanti saya tanya PA saya. Kenapa seonsang?

Sungdeuk: Kamu tahu kan saya ni nak kahwin. Mesti ambik cuti lama kan. Kahwin kot. Nak mintak tolong gantikan saya jadi choreographer BTS. Kamu tau tak BTS?

Ji-eun: Jinjja omo omo! Seonsang nak kahwin?! Waaa. Eh tak bagitahu pun. Dengan siapa pun saya taktahu. Kohasam nya. BTS? Oh grup mv Fire yang Keone Madrid ajar tu eh? Boleh je. Tapi diorang nak ke saya ajar?

Sungdeuk: Eh yeke? Hehe sorry lah tak bagitau. Kamu sibuk sangat dgn competition. Yes! Betul lah tu. Eh hello bukan Keone Madrid sorang je yang ajar, saya sekali! Tau tak?! Waa boleh ye. Diorang nak tu tapi satu la risau sebab kamu yeoja and diorang tu namja. Namja kan byuntae level tahap dewa. Saya takut diorang buat perangai tahpape.

Ji-eun: Gurau je la seonsang. Lah yeke? Power betul memang mantap la choreography Fire tu. Ala takpe tahu la saya ajar camne nanti kalau ade sesape yang buat perangai. Saya ni dah berpengalaman dengan macam macam jenis penari. Ceh bangga jap.

Sungdeuk: Takde la, saya bukan apa kalau diorang buat ape ape kat awak nanti awak berhenti. Takde sape dah yang sesuai nak ajar diorang. Susah nak cari yang betul betul hebat melainkan awak sorang je. Blah la nak bangga konon.

Ji-eun: Takpe, saya cuba sebaik yang mungkin untuk ajar diorang ni. Seonsaeng jangan risau. Btw PA saya kata saya free untuk 4bulan. Bila boleh saya start? Tak sabar iolls.

Sungdeuk: Ok lah macam tu. Waaa bagus gila! Boleh start minggu depan? Sebab saya last minggu ni. Hehe. Maaf lah susahkan je.

Ji-eun: Minggu depan boleh je. Saya sekarang dekat L.A and esok saya dah balik Seoul. Seonsang share location sekarang!

Lepastu Sungdeuk pun share location bangunan Big Hit Entertainment melalui iMessage. Ji-eun telah terima message daripada Sungdeuk. Ji-eun unlock iPhone 6s nya untuk mengetahui lokasi Big Hit Ent.

Ji-eun: Ok seonsang! Saya dah dapat! Gomawo. Jumpa esok kat aiport ye! Hehe

--------------------------

Jin: Wae?! Kim Ji-eun tu kan yeoja! Takkan la dia ajar kita. Layak ke pun. Taknak! Kami tak setuju!

J-hope: Betul tu! Dia yeoja like for real lah Pd-nim. Elok elok la ktorang ni better takpayah ada choreographer pegganti. Ktorng dah cukup power. Aishhh

Rapmonster: Saya sebagai ketua, saya kena ambik kesah jugak perasaan member yang lain. Walaupun sebenarnya saya tak kesah pun dia tu yeoja ke namja. Jadi saya pun tak setuju!

Pd-nim: Apa la korang ni! Korang pernah ke tgk dia menari? Tau ke dia tu hebat macam mana. Tahu?!

Kookie: Haah dia power kot. Kookie ada pernah tengok dia dlm Urban Dance Camp. Tu semua yang hebat. Hehe

Pd-nim: See Kookie pun tahu Ji-eun tu macam mana. Keputusan muktamad! Jaga kelakuan masa dia datang nanti. Wekkk.

Jin beredar dengan perasaan tak puas hati. Ahli BTS yang lain pun beredar sekali.

------------

J-hope: Wae?!! JI EUN IS YEOJA. Kita ni lelaki nanti nampak lemah lah kalau yeoja yang ajar! Takleh jadi ni.

Jin: Kan! We aku ni dah la tak reti menari sangat pastu nak si perempuan tu ajar lak. Memang tak la! Kita kena ajar dia elok elok nanti. Bagi dia berhenti and we will see berapa lama dia boleh bertahan dengan BTS.

BTS: Yes that's right!

Suga: Tapi kita jangan la layan dia teruk sangat. Yeoja kot.

Jungkook: Saya setuju dengan hyung. Bagi saya kalau tak suka pun. Nak ajar dia kaw kaw, kita takleh ah nak kasar sangat.

Jin: Hm ye laa.

To Be Continued

**Lepas baca, ringan ringankan la jari jemari tu tap Vote tu. Kalau rajin Comment sekali eh. Hahaha THANK YOU. **

Dancing in the Dark | K.S.JWhere stories live. Discover now