PART 4

21 1 0
                                    

JI-EUN POV

Ji-eun: Uarghhh! Letihnyaaa. Haish lapar gila.

Ji-eun pun pergi ke dapur untuk breakfast. Lepas breakfast Ji-eun bersiap siap untuk pegi ke bangunan Bighit Ent.

Ji-eun: First day kena impress diorng dengan pakaian aku. Tapi takkan la first day dah suh ajar menari kan? K pakai biasa biasa je.

Ji-eun bukak wardrobenya dan memilih pakaian yang sesuai untuk pakai.

Pakaian Ji-eun

Dah siap head to toe, Ji-eun terus pegi ke bangunan Bighit dengan bantuan gps

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Dah siap head to toe, Ji-eun terus pegi ke bangunan Bighit dengan bantuan gps. Kalau tak, sesat ke lombong.

*20minit kemudian

Ji-eun: Waaa akhirnya sampai jugak. Cantik gak ye tempat ni. Ingatkan cm rumah kedai je. Hahaha

Ji-eun park kereta kat basement parking, Ji-eun naik lif utk sampai ke pejabat Bang Pd. Bila dah sampai kat pejabag Bang Pd Ji-eun pergi ke kaunter sekretari.

Ji-eun: Anyeong. Saya Kim Ji-eun and saya ada appointment dgn Pd-nim.

Sekretari: Anyeong. Oh ye awak pengganti tu. Sila pegi ke bilik Pd-nim. Jalan straight pastu belok kiri. Bilik dia tulis Bang Pd ye.

Ji-eun: Okay! Gomawo ye.

Terburu-buru Ji-eun pegi ke bilik Pd-nim sebab tak sabar sgt. Semasa Ji-eun berjalan untuk ke bilik Pd-nim dia terlanggar dengan seorang manusia.

Ji-eun: Eh mak terlanggar. Mianhae. Sorry sesangat. Saya terburu-buru sgt. Tak nampak awak.

Mereka pun bertentang mata. Hati ke hati.

Ji-eun: Ya tuhan. Handsomenya. Okay relax Ji-eun. Bukan first time kau jumpa namja handsome. Relax ok

--------------
JIN POV

Jin: Aishi! Yah! Sakit lah. Kau tak nampak ke. Buta dah ke?!

Jin pandang tepat ke mata Ji-eun.

Jin: Cantiknya perempuan ni. Wujud lagi ke yeoja secantik ni. Sopan betul. This is the definition of beautiful. Sape dia ni? Trainee baru ke? Nak tackle la. Hoi Jin! Kau tu dah ada girlfriend! Bawak istighfar. Takkan nak curang.

--------------
NO POV

Ji-eun: Pehal mamat ni. Termenung tengok aku. Cantik sangat ke? Hahahahahahha. K perasan.

Ji-eun: Hello. Hello. Awak okay ke?

Jin tersedar daripada lamunan.

Jin: Ha apa? Apa? Dah langgar tu taknak mintak maaf ke? Dah tkde budi bahasa ke?! Harap je cantik.

Ji-eun: Excuse me! Jeugeulae?! Saya dah mintak maaf dah kan tadi! Awak tu pekak ke? Telinga letak mana. Dia yang mengelamun. Tak perasan kita ni mintak maaf lepastu marah. Harap je handsome perangai macam longkang.

Jin: Oh yeke? Aku taknak mati and aku memang handsome pun. Kau ada masalah dengan perangai aku ke? Aku takde. Baguslah dah mintak maaf. Sana sikit aku nak lalu.

Ji-eun: Kau tu boleh pegi blah dengan shitty attitude tu. Dah la aku nak blah.

Dengan perasaan yang bengang mereka berdua pun beredar. Ji-eun membuka pintu bilik Pd-nim tanpa mengetuk pintu.

*GEDEGANGGGG!*

Pd-nim: Sht sht. Gempa bumi ke?! Tolong la jangan. BTS tak habis promo lagi.

Ji-eun: Mianhae Pd-nim! Anyeong saya Kim Ji-eun and tadi tu bukan gempa bumi tapi pintu. Mianhae saya tgh bengang sgt ni. Mamat mana tah semak dalam bangunan ni. Ok nvm. Lets get to the real things yang nak bincangkan.

Pd-nim: Anyeong nama saya Bang Si-Hyuk aka Bang Pd/Pd-nim. Fuh nasib baik. Mamat? Tinggi lampai ka? Bahu gagah?

Ji-eun: Nae nae. Sape tu? Takde adab langsung.

Pd-nim: Oh tu Jin. Dia one of ahli BTS.

Ji-eun: WHAT?! Macam mana dia boleh famous kalau perangai cmtu? Nyampahnya. Pastu nak kena ajar dia ei. Taknak la!

Pd-nim: Eh jangan gitu. Kamu je satu satu harapan saya. Lagipun kamu ni hebat. Syarikat saya ni perlukan tenaga pengajar macam kamu ni. Ala jangan la cancel. Kita bincang dulu.

Ji-eun: Hmm harapan ye? Hm ye la. Boleh la. Setuju. So macam mana dengan contract saya?

Pd-nim mengeluarkan document dan pen untuk di-sign oleh Ji-eun. Ji-eun membaca contractnya lalu sign contract document nya sebagai tanda persetujuan.

Pd-nim: Yeay bagus! Esok kamu dah boleh start ajar diorng dah. Berkenalan lah dulu ye. Gaji kamu macam yg kamu dah baca tadi 1,500,000 ₩ (RM 5,500).

Ji-eun: Okay Pd-nim. Esok saya dtg. Dah takde pape kan? Saya pegi dulu eh. Bye

Pd-nim: Dah tkade. Okay okay. Jaga diri elok elok. Bangun awal ye esok. Bye

To Be Continued

**Thanks sebab baca. Awak awak yang baca tu Vote lah eh. Kalau takde vote, Author cam tkde semangat nak tulis. Hehe**

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 02, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dancing in the Dark | K.S.JWhere stories live. Discover now