Selam! Uzun süredir bölüm atmadığım için çok pardon. İyi okumalar.
TD6/Gözlük
Bazı arkadaşlarımız gözlük kullanıyor. Buradan gözlük kullananların bir kısmına sesleniyorum; bazılarınız gözlük kullandığı için kendini şanssız hissediyor! Bunu anlamıyorum. Gözlüğü olmayanlar da gözlük istiyor. Böyle bir karmaşa var. Gerekiyorsa gözlük takın (ve bundan dolayı assslaaa kötü hissetmeyin!) , gözlük takmıyorsanı ve takmak istiyorsanız da gözlerinizi bozmaya filan çalışmayın.
Gözlük tercihinde dikkat edilmesi gerekenler;
~Seçtiğiniz gözlük yüz şeklinize uymalı.*
~Gözlüğünüz yüz boyutuna uymalı.
~Göz bebeğiniz çerçevenin ortasında kalmalı.
~Genel olarak ne renk giyiyorsanız o renge uyum sağlayacak bir renk seçin.
*=madem madde 1'de yüz şekline uysun dedik, o zaman;
Oval yüz: Gözlüğünüzün genişliği yüzünüzün en geniş yeri kadar olsun. Alçak, düşük sap kullanmayın.
Kare /dikdörtgen yüz: Yuvarlak, Harry Potter tipi tercih edebilirsiniz. Eğer dikdörtgense ince sap kullanıp yüzünüzü kısa gösterebilirsiniz. Eğer kare ise kalın sap kullanarak yüzünüzü uzun gösterebilirsiniz. Cat eye güzel olacaktır.
Elmas/köşeli yüz: Üst kenarı belirgin gözlük seçin. Alçak saplı gözlükler kullanmayın.
Yuvarlak yüz: Köşeli gözlük tercih edin. Kalın saplı olabilir. Çok yuvarlak olmasa daha iyi durur.Üçgen yüz: Alçak sap, desen olmasın. Gözlükte alt çerçeve kullanmasınız daha iyi olur. (Bulabilirseniz). Gözlüğünüzün en geniş yeri, şakakla aynı hiza ve genişlikte olsun.
Bunun dışında şunlara da dikkat etmenizi öneririm;
• Gözleriniz yakınsa şeffaf köprü tercih edin.
• Gözleriniz ayrık ise koyu, kalın köprü tercih edin.
• Geniş bir alnınız varsa geniş çerçeve seçin.
• Dar bir alnınız varsa gözlüğün üst köşesi kaşınızı kapatmasın.
• Uzun bir burnunuz varsa alçak, düz köprü seçin.
• Uzun bir yüzünüz varsa alçak sap kullanın.
• Kısa bir yüzünüz varsa yüksek sap kullanın.
••
Eveet, bölüm bu kadardıı. Bunu hem normal gözlük hem de güneş gözlüğü tercihinizde kullanabilirsiniz. Umarım size yararlı olur, hoşçakalın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tavsiye Defteri
Chick-LitSelam gençlik! Burada okul, hayat, cilt vsvs tavsiyeler vereceğim. İstek üzerine tavsiyeler var. Ne bekliyonuz ayol! Gelin okuyun efenim! Yazım yanlışları varsa iteleyin bi yerlere xwqrj