Tips & Tricks

1.5K 100 4
                                    

A few simple tips:

-Kalau nak nampak santai, pakai T-shirt or blouse dengan printed shawl. Bubble shawl lah pun biasanya.

-Corak baju jangan sarat sgt kalau pakai shawl yg printed. Taknaklah nanti awak tu nampak meriah sangat.

-Nak nampak elegant, kain jenis chiffon sangat sesuai sebab warna dia boleh 'menyerlahkan' sikit muka and outfit kita. Plus, kain dia akan jadi flowy² gitu~

-Kalau rasa nak cepat siap tapi xtau nak sauk shawl apa, better pilih yg ada corak kotak², line, simple abstract or polka dot. Ini jalan selamat ler kiranya~

-Kepada yg memang pemalas bab² iron ni but still nak nampak gojes, pakai printed shawl. Better color gelap la. Simple, elegant and nice. Tapiiii baju tu reti² la adjust ye.

-Kalau shawl korang punya end tu panjang sgt, pepandai ejas kasi cun. Jangan biar dia nampak macam tikar terbang bila ditiup angin melainkan kau tgh kat tepi pantai and acah model. Alang² tu post insta tag kat aku 😂

-Shawl skrg ni ada variety of prices even jenis kain sama. Kalau kau observe, chiffon yg RM10 ade, RM15 standard, buy 3 get 40% discount pun ade. Tapiiii make sure kau tengok jahitan tepi dia part yg akan jadi awning tu dulu kalau xnak nyesal. Sebab kdg² dia murah sbb jahitan kurengs.

-Untuk orang yg xsuka tudung/shawl dia kembang, kain crepe would be a horrible choice. So, just don't.

Girls & TudungWhere stories live. Discover now