Wist je dat de meeste zero en light producten veel slechter zijn dan het gewone niet light of zero product?
De vetten in light producten worden meestal vervangen door suiker, zout of verdikkingsmiddelen afhankelijk van het product. Die vervangingsproducten kunnen veel slechter voor je zijn dan vet.
Bij zero of suikervrije producten worden de suikers vervangen door een kunstmatige zoetmaker. Die kunstmatige producten kunnen bij een overmatig gebruik zorgen voor problemen met het natuurlijk verwerken van calorieën en talloze andere gezondheidsproblemen.
Er zijn zelfs Amerikaanse studies die hebben vastgesteld dat mensen die Cola zero drinken 30% meer kans hebben om in hun levens depressief te geraken. Het meest verontrustende feit is dat het regelmatig drinken van Cola Zero zorgt voor 67% meer kans op diabetes of beter bekend als suikerziekte.
Het is ook een feit dat mensen die Cola Zero drinken een grotere kans hebben voor overwicht te krijgen dan mensen die gewone Cola drinken.
Hoe ironisch is dat wel niet? Je drinkt Cola Zero om niet dik te worden en dan wordt je er dikker van en maakt het je lichaam kapot :(
Btw ik gebruikte als voorbeeld Cola maar bij andere producten is het meestal hetzelfde probleem.
JE LEEST
200 Random Facts
Non-FictionDit zijn 200 grappige en fantastische weetjes over vanalles. Sommige facts zijn grappig en andere feiten zijn gewoon informatief :) Hoogste positie #1 Humor (6/9/'16)