BIG DAY

165K 528 9
                                    

Hari ini merupakan hari pernikah antara aku dengan Tengku Mukhriz.
Pelamin putih dan ungu muda menaikkan lagi seri di halamn rumah.
Kelihatan mummy dan daddy sibuk melayan tetamu yang baru sahaja sampai.

"Hey Mel, are you ok"? Sapa Ann, kakak aku dari belakang.

"I'm ok sis. Bit nervous je" jawabku

"It's ok..tonite lagi nervous tau..silap-silap boleh gugur jantung dibuatnya"

Kami berdua gelak besar dengan telatah kakak sulungku itu. Ann, seorang engineer yang berkeliber dan disenangi oleh semua orang sebelum dia mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan nya seawal usia 30 tahun demi menggalas tanggungjawab sebagai seorang isteri dan juga ibu kepada 2 pasangan kembar yang comel dan cute audrey & adrian. Alhamdulillah, kehidupannya amat bahagia sekali dan itulah yang aku harapkan dalam hidup aku nanti.

Dengan sekali lafaz sahaja, aku telah menjadi isteri yang sah kepada Tengku Mukhri. Perasaan bercampur baur dan aku seakan tidak percaya dengan apa yang aku lakukan ini.
Kucupan lembut pada dahi membuatkan aku tersedar dari lamunan.

"Tonight, you will be mine" bisik Tengku Mukhriz pada telingaku.

Tak semena-mena tangangku mencubit paha Tengku Mukhriz membuatkan dia terjerit kecil.

"Auchhhh, nakal ye...sabar la sikit sayang...malam ni ok..get ready..or u nk kejap lagi?" Tengku Mukhriz mengenyit mata dan berlalu mendapatkan tetamu yang lain.

Usai majlis selesai..aku meninggalkan Tengku Mukhriz dan menuju ke bilik.
Saat pintu bilikku di buka, aku dapat rasakan sepasang tangan sempat merangkul pinggangku dan hembusan nafas pada cuping telinga kiriku. Aku sangat kaget. Terasa mukaku berbahang menahan malu.

Kucupan bertalu-talu pada leher dan tangan kasar Mukhriz mengusap lembut payudaraku. Aku hanya merelakan dan menikmati belaian daripada seorang suami. Kali ini, belaian Mukhriz sangat berlainan. Sangat berbeza jika hendak dibandingkan dengan apa yang berlaku 2 minggu lepas. Sangat lembut, penuh dengan kasih sayang.

Ohh Mukhriz, kenapa kau buat aku macam ni..kenapa mukhriz... Air mataku mengalir lagi, kini lagi deras membuatkan Mukhriz berhenti dari melalukan kerjanya.

"Sayang, are you ok?" Dia memusingkan badanku mengadapnya. Satu ciuman lembut hinggap di kedua-dua belah mataku.

"Saya tak nak awak sedih lagi.. I know, awak still lg marah dekat saya and please Mel, forgive me..i'm beggging u"

Aku mengambil kedua-dua belah tangan mukhriz dan menciumnya.

"No honey, saya rasa bersalah dengan awak, meninggalkan awak dulu tanpa memberi awak peluang untuk menjernihkan keadaan dan sekarang awak masih cintakan saya sama macam awak cintakan sy dulu..i love you Mukhriz, i really love you..please jangan tinggalkan sy..i can't imagine my whole life without you"

Bibir kami bertaut dan kali ini ni we move to the next level..

KISAH MALAM PERTAMAWhere stories live. Discover now