27. apríla 2009, Shepperton Studios, Londýn
LUKE
"Prepáč, chlapče, patríš do komparzu?" spýtal sa ma niekto, kým som prechádzal štúdiom, v ktorom boli prichystané všetky rekvizity, a s doširoka otvorenými očami pozoroval všetko okolo seba. To, ako sa pripravovala scéna, som videl už tisíckrát, no zatiaľ som ešte nikdy nevidel, ako to vyzerá v štúdiu. V obrovskom štúdiu, v ktorom sa natáčali dôležité blockbustery.
Nervózne som odtrhol zrak od ľudí, ktorí v diaľke pripravovali Olymp, a pozrel sa na nižšiu ženu, ktorá stála po mojej pravici a s rukami prekríženými na prsiach po mne zazerala. Nemal som rád, keď ma niekto vytrhol z uvažovania, vždy som potom spanikáril, a môjho zlozvyku ma nemohlo odnaučiť ani jedenásť rokov v divadle.
Najskôr som nedokázal pochopiť, prečo si myslí, že som obyčajný komparz, no keď som si uvedomil, ako vyzerám, pochopil som, že ako herec, ktorý má šancu dostať sa do Hollywoodu, teda naozaj nevyzerám. Ráno som zaspal, takže som na seba navliekol prvé, čo sa mi dostalo pod ruku - potrhané rifle, biele tričko a károvanú košeľu - a cestou do štúdia som sa stihol šikovne obliať kávou. Fakt, že som mal na chrbte obyčajný ruksak a strapaté vlasy, iba dodával na dojme, že som skôr adolescent, ktorý nechtiac cestou do školy zablúdil.
"Ja... ehm..." snažil som sa zo seba dostávať slová, kým som vo vrecku riflí hľadal identifikačnú kartu s názvom filmu na nej - Clash of the Titans. "Som Luke Evans, v skutočnosti..."
"Aha, ty si ten, čo bude hrať Apolóna!" skočila mi do reči, a jej výkrik ma prinútil o krok od nej cúvnuť. Opatrne som prikývol, no pohľad mi skĺzol smerom k východu, čo sa stávalo vždy, keď som sa ocitol v nepríjemnej situácii. Vtom som si všimol, ako na natáčanie prichádza ďalšia osoba.
Bolo to asi dvadsaťročné dievča s hnedými vlasmi dlhými až po pás, ktorá rozdávala úsmevy od ucha k uchu. Hneď, ako jedna z kostymérok zakričala: "Slečna Arterton! Krásna, ako vždy!", spomenul som si, že som ju videl v bondovke Quantum of Solace. Už vtedy sa mi páčila, no naživo bola ešte krajšia. Zrazu sa blížila k nám a z ničoho nič sa mi zrýchlil tep.
"Ahoj! Si tu nový?" spýtala sa ma s úsmevom, keď prišla ku mne a hnedú tašku si prehodila cez plece. Bolo v nej niečo milé, niečo, čo ma po stresujúcom a trápnom začiatku celkom upokojilo.
"Ahoj, moje meno je Luke Evans. Som herec, čo hrá Apolóna, a nemám tušenia, kam mám teraz ísť."
Nastalo medzi nimi ticho, a práve vtedy som si uvedomil, že som sa mohol predstaviť lepšie. Najradšej by som si udrel dlaňou do čela za to, aký dokážem byť hlúpy, keď ma prepadne nervozita, no to, čo som povedal, som už nemohol vziať späť. Mohol som iba dúfať, že sa na mňa nebude pozerať ako na blázna.
Z ničoho nič som pred sebou zbadal, ako ku mne natiahla ruku, a znova sa usmiala, no tentokrát srdečnejšie. "Gemma. Gemma Arterton. Hrám Io. Mám taký pocit, že sa ešte na jednom natáčaní uvidíme, myslím, že som o tebe počula v súvislosti s Tamarou Drewe."
Prikývol som, ale zrejme som sa na ňu musel naozaj veľmi šokovane pozrieť, pretože sa potichu zasmiala a upierala na mňa tmavohnedé oči. Nakoniec som jej zovrel dlaň a potriasol ňou.
"Si z Walesu?" ozvala sa zrazu, a hoci som chvíľu premýšľal nad tým, ako na to prišla, musel som sa zasmiať.
"Áno. Mám prízvuk, viem."
"Mne to nevadí, máš pekný prízvuk."
Chvíľu na mňa ešte hľadela a premeriavala si ma pohľadom, a nakoniec mi na plece položila ruku. "No tak poď, ukážem ti, kam máš ísť, nech ťa pripravia."
* * *
Vedel som, že ma navlečú do zlatého brnenia. Vedel som, že budem mať príčesky až po pás. Nikdy by mi však nenapadlo, ako zle sa v tom kuse železa bude pohybovať a ako nepríjemné bude neustále si nadstavené vlasy prehadzovať dozadu. Reflektory, ktoré na mňa svietili a ohrievali brnenie, vo mne vyvolávali pocit, že som skôr kurča na plechu. Nesťažoval som sa - bola to moja prvá rola vo filme, a bol som zvyknutý tvrdo pracovať.
Momentálne som iba stál blízko Liama Neesona s kopijou v ruke... a mračil sa. Moja postava zatiaľ povedala iba jednu vetu.
Musel som sa držať scenára, a hneď, ako som započul strih!, okamžite som otočil hlavu smerom k miestu, kde bola Gemma. Chcela vedieť, ako sa mi bude dariť počas prvých scén na pľaci, a preto stála mimo dosahu kamier, kde jej spoločnosť robil Sam Worthington. Nevedel som pochopiť, prečo sa stále musím ubezpečiť, že ju vidím - jednoducho som bol omnoho pokojnejší, keď som vedel, že tam je.
* * *
GEMMA
Nemala som nič iné na práci, a tak som v kostýme Io ako idiot stála niekde v kúte a pozerala na obsadenie, ako natáčajú scénu s bohmi na hore Olymp. Najviac som však pozorovala Lukea, o ktorom som sa bála, že filmovanie nebude až tak dobre zvládať - bol to predsa len jeho prvý film. Bola som veľmi prekvapená, keď som zistila, že akonáhle sa ozvalo akcia!, bol absolútne sústredený a nervozita zázračne zmizla. Bolo fascinujúce sledovať ho pri práci. Bol to jednoducho profesionál.
"Ahoj, Gem," ozval sa zrazu niekto vedľa mňa, a keď som sa obzrela tým smerom, všimla som si Sama, ako sa v brnení nemotorne posadil na akúsi drevenú stoličku, ktorá stála pri mne. Pritisla som si ukazovák na pery, pretože začal robiť hluk, a naklonila som sa k nemu.
"Myslela som, že tu máš byť až zajtra," zašepkala som a on mávol rukou.
"Chceli sa ubezpečiť, že budem mať pripravené brnenie, keď zajtra ráno o piatej prídem," zamrmlal a potiahol za spodok kostýmu. "Bože, s tým plechom sa nedá hýbať. Ale čo ešte chudák Evans, je do toho zabalený od hlavy po päty." Ukázal prstom na Lukea, ktorý sa opieral o zbraň, a ja som si musela ústa zakryť dlaňou, aby som sa nezačala nahlas smiať.
"Je fakt dobrý," nadhodila som opatrne a Sam prikývol.
"Jedenásť rokov hral v divadle."
Nič som nehovorila, iba som sa neprestávala pozerať smerom, kde stál. Vedela som, že má tridsať, bol o sedem rokov starší odo mňa, no nemohla som prestať myslieť na to, že z celého obsadenia mi je okrem Sama najsympatickejší.
"Je dosť hanblivý," podotkla som zamyslene, kým som z neho nespúštala zrak.
"Chceš s tým snáď niečo urobiť?"
Po Samových slovách som sa musela uškrnúť. "Áno. Asi začnem tým, že si ho odchytím cez prestávku."
YOU ARE READING
(It's Not That) Complicated
FanfictionLuke Evans a Gemma Arterton, dvaja mladí, začínajúci herci, ktorí sa v roku 2009 spoznajú na natáčaní. Hoci navonok pôsobia ako obyčajní priatelia, obaja túžia po niečom inom...