PART 1 ~

1.7K 73 1
                                    

Moon Seul Hee melangkah masuk ke dalam pejabat milik encik Lee Soo Man..Hari ini merupakan hari dia bekerja disyarikat besar itu. 

"annyeong! saya Moon Seul Hee..harini saya ada appointment dgn mr lee soo man...boleh saya tahu biliknya yg mana satu ?" tanya seulhee "sila duduk dulu..sbb boss tak sampai lg..."kata pekerja disitu. "ah..ok" kata seulhee menoleh pam!! dia berlanggar dgn sekumpulan remaja lelaki..Gedebbukk!! jatuh tergolek seulhee. "aduh!!!" mengeluh seulhee. Sekumpulan remaja itu tertawa lalu beredar. "yah!!budak...dah langgar org tak reti nak mintak maaf ke ??anak siapalah ni..biadap!!" bebel seulhee. "maaf ya cik...nanti saya bgtau dorg..cik okay tak?"tanya makcik cleaner disitu. "okok..kamsahabnida!!" dengan sopan seulhee berkata. "cik..boss dah sampai silakan ikut saya" kata kakak pertengahan umur yg diberi nama GO HYE JIN. "nae!! gomawo ajumma..saya pergi dulu.." kata seulhee mengikut hyejin ke bilik mesyuarat. 

Melangkah saja masuk  ke bilik mesyuarat seulhee memandang sekumpulan remaja yg melanggarnya tadi dan beberapa org lelaki memakai kot. "silakan masuk cik.." kata hyejin. "thankyou.." dia menundukkan diri 90 darjah. Seulhee berdiri betul betul di hadapan para remaja dan lelaki yg berpakaian kot itu. "jadi cik..sila kenalkan diri.." kata lelaki pertengahan usia itu iaitu lee soo man. "Annyeonghesayo..saya Moon Seul Hee..umur saya 20 tahun..pelajar jurusan perakaunan dan skrg tgh menanam anggur...masih single.." kata seulhee. "baiklah berikan sebab kenapa cik seulhee ingin bekerja di sini?" tnya lee soo man. " saya nak kerja kat sini sbb..saya takda kerja skrg..lgpun saya tgk iklan mencari tutor disini jadi saya nak cuba nasib..mana tahu berjaya.." jawab seulhee senyum lebar apabila dia selesai bertutur. "baiklah biar saya kenalkan pelajar yg bakal cik seulhee ajar.." kata lee soo man. Dia menundingkan jarinya kearah remaja2 itu. Seorang remaja lelaki berdiri " Annyeong saya mark.." kata mark. "saya haechan.." haechan berdiri. "saya jisung the maknae" kata jisung. "saya chenle.." kata chenle pula. "saya jaemin.." kata jaemin tersenyum lebar.."saya jeno.."kata jeno. "saya renjun.." kata renjun. 'oh nama sedap perangai..ey nasib baik ada boss kalau tak aku cekik korg!!!' omel seulhee. "jadi cik dah berkenalan dgn mereka..mulai sekarang cik diterima bekerja disini. sekarang PA saya akan edarkan jadual cik utk mengajar mereka bertujuh.." kata Lee sooman. " ah..nae !! " seulhee mengangguk faham. "sementara menunggu PA saya dtg membawa jadual cik..saya mintak diri dulu..kerana ada hal yg perlu diselesaikan..jika ada apa-apa sila hubungi PA saya atau saya..." kata sooman. "Baiklah..Terima Kasih Encik.." kata seulhee berdiri lalu bow 90 darjah. " anak2 sila jaga tingkahlaku kamu..jangan lupa berlatih.." kata sooman memberi arahan. " Nae!!" serentak mereka bertujuh menjawab. Seraya lee soo man keluar dari bilik mesyuarat itu seulhee menyerkah ketujuh tujuh mereka. "Hoi budak-budak!! Mana adab korg ni ha?? Dah langgar org tak reti nak minta maaf!! ini ke yg korg belajar kt sekolah !!" kata seulhee separuh marah. Ketujuh-tujuh mereka terdiam. " Maafkan kami.." jisung bersuara. "Pandai pula nak minta maaf tadi masa langgar org tak fikir...aish nasib baik korg ni budak2..kalau adik aku dah lama aku sembelih..." seulhee menarik nafas lega selepas kemarahannya dilepaskan. " Em noona..ni air..." kata chenle menghulur sebotol air mineral. " hm..thanks!" kata seulhee meneguk air mineral itu. 

[SKIP]

"so adik adik! esok noona akan start your class pukul 10 pagi..di bilik latihan korg..jadi noona nak tepat pada waktunya..siapa lambat..tak boleh makan. Faham ????" tanya seulhee. "hm..noona esok kiteorg ada latihan smpai kul 10;30 AM.." kata mark. "yeke? dalam ni tak tulis pun..korg punya latihan pukul 12 tengahari...jangan nak mengada..esok kita start study BI..faham ?" tanya seulhee. " Naee!" serentak mereka bertujuh menjawab. 

"noona seulhee tu lawa kan?" tanya mark. "aigoo..aigo..takkan jatuh cinta kot..dia tu 20 tahunn la..." kata haechan. "taklah..aku terpesona dgn kecantikan dia je.." nafi mark. "eleh nak tipu la tu...dulu manager haesoo pun kau kata mcm tu jgk..smpai dia kena buang kerja sbb appa sooman tahu kau dgn dia bercinta.." bebel chenle. "diamlah kau..masa tu siapa tah buat kecoh..tpi aku dah lupakan dia..now nak fokus kt tutor seulhee noona.." kata mark dgn megahnya. "poyolah kau.." kata jeno. "hahaha..dah jom lah..nnt lambat plk.." kata mark. Mereka bertujuh menuju ke bilik latihan.


[[BERSAMBUNG]]

[HIATUS] TUTOR NOONA || NCT DREAMWhere stories live. Discover now