Gelabah semacam seulhee bila nampak vernon. Hahaha siapa je yang tak gelabah ye dak? Sebab apa seulhee gelabah mcm tu ? hm ada sebabnya. Jom kita flashback.
FLASHBACK
Ingat lagi tak yang mingyu ajak seulhee pergi makan. Haa time tu dia ada janji dengan mingyu yang dia takkan jumpa ten..sebab apa ek? hm ikuti perbualan ini.
" Awak masih sayangkan saya?" tanya mingyu.
Gila woi siapa tak sayang dah bertahun2 bersama.
" Sayanglah kenapa?" soal seulhee.
" kalau sayang saya boleh tak awak janji dengan saya yang awak takkan jumpa dengan ten...or call or chat dia.." jawab mingyu.
" Eh..saya kan still mengajar NCT DREAM.so saya selalu pergi SM tak mustahil kalau saya tak jumpa dia.." kata seulhee.
" So awak berhentilah.." kata mingyu.
" Ofc no...saya ada kontrak dgn SM lg 5 bulan.." kata seulhee lg.
" Hm..tapi awak janji dgn saya..yg awak tak call dia late night..tak chat dia..takde muah muah..itu semua-"
" Iya itu semua untuk awak..."potong seulhee.
Mingyu sengih mcm kerang busuk.
END FLASHBACK
So sekarang ni siapa yang curang eh? cubalah cuba sayang teka..siapa yang bertakhta dalam jiwa. ewah..
Dia adalah Moon Seul Hee.
Seulhee jumpa ten senyap2 then lepas dia habis je late night call dgn mingyu..Ten pulak call dia...tak cukup dengan tu..ten selalu temankan seulhee bila seulhee mengajar Nct Dream.
[ weh aku rasa cerita ni dah pelik....cerita ni untuk siapa sebenarnya???😭 apahal jadi kisah cinta ten dgn seulhee pulak..mana nct..woi komplen laa...jgn diam je..]
Okay mingyu ni pun mcm slow. Selama dia keluar dengan seulhee dia tak perasan pun yang seulhee dah berubah. Well berubah mcm mana tu? Nice Question. Siapa yang tanya? Berubah em mcm mana eh..ni aku type je apa yg terlintas. Ha berubah dulu masa takda dan tak kenal ten. handphone dia tak usik pun masa dating. Lepas tu dulu masa takda dan tak kenal ten..kalau pergi date baju mesti nak sama warna...sekarang bila ada masa je dia layan handphone walaupun mingyu dah halang. Baju haa...baju pun saja taknak pakai yg sama warna..kalau pakai pun nnt dia akan cuba cari jalan nak kotorkan baju tu. ish ish...Sekarang ni cinta mingyu sekadar bertepuk amai-amai belalang kupu kupu..tepuk biar manis santan kelapa muda..eh nyanyi pulak..
Kenapa ten wujud? Bagus soalan. Siapa tanya?
Ten wujud disebabkan NCT DREAM. Cubalah kalau nct dream tak kenalkan Ten kat Seulhee. semua ni takkan berlaku..dan fanfic ni takkan pelik mcm ni.
Apa yang NCT DREAM buat?
aduh bagusnya soalan kamu..
Mari Flashback.
Seperti yg di janjikn oleh jisung dn lain2. Mereka menyediakan sebuah meja dua kerusi berserta lilin di hadapan sm..eh tak di dalam bilik latihan mereka.
"Korang buat apa ni haa?" Tegur sehun.
"Sehun sunbaenim..hehehe..kiteorg tengah main bola keranjang ni...taknak join?" Kata jeno.
Sehun dgn muka derpnya tidak dapat dipisahkan.
"Hehehe...gurau lah..ni tgh pasang meja..ada candle light dinner.."