Keesokan hari seperti yg di janjikan seul hee menunggu adik2nya. Manakala di dorm NCT. "yaaaahhhh...palli ireonaaaa!!! kita semua dah lmbt nak pegi kelas noona seul hee..." jerit maknnae jisung. Hyung2nya terbeliak biji mata mendengar yg mereka lmbbt ke kelas seul hee.Apa lgi kelam kabut dorm..dah macam kene tsunami.
Tepat pada pukul 10;30 pagi mereka bertujuh tiba di hadapan pintu bilik latihan mereka. Pintu yg diperbuat dri kaca itu diintai..takut2 seulhee tidak smpai lg bolehlah mereka bertujuh menarik nafas lega. Rupa2nya seulhee sedang bercekak pinggang menunggu kanak2 ribena itu. "kau masuklah dulu..kau yg paling tuaa.." chenle menolak mark. " eh aku pulak..korg la ni..sptutnya aku smpai awal dri korg tahu tak? sbb kn korg kjp lg mesti kene denda.." mark membebel. "ehem..' seulhee berdehem memandang adik2nya itu. "korg ni sengaja lmbt ataupun mmg lmbt?" tanya seulhee. "Mianhae noona..kami bangun lmbt tadi..malam smlm kene ragging..." adu mark. " masuk!!" arah seulhee. Mereka bertujuh membuat barisan. "ok adik2 memandangkann harini firstday korg belajar dgn noona..noona maafkan.tapi esok..taknak dengar alasan dah ..faham ?" tanya seulhee mencuit hidung jisung. "Fahamm" serentak mereka bertujuh menjawab wajah yg tadinya muram,sedih,takut bertukar menjadi gembira. "ok dah ambk tmpt korg..harini noona nak dgr korg speaking english.." kata seulhee. "siapa tak reti speak english? put up your hand" tanya seulhee. Masing2 memandang antara satu sama lain. "guys..i'm talking to you!" hambik ko..seulhee pula speaking."chenle..jaemin..haechan tak reti speak english..." mark menjawab bgi pihak kawan2nya. "ok i see..later lps hbes klas korg ikut noona..oh ya jisung..mark..renjun..jeno mmg reti speak english ya?" tanya seulhee. Mereka mengangguk. Sesi pembelajaran berjalan dgn lancar jika semalam mereka degil dan seperti musuh harini mereka sudah seperti adik dan kakak. Kelas tamat pada pukul 12;00 tengahari. "so guys ikut noona..yg lain korg pergi berlatih.." arah seulhee.
Chenle,jaemin dan haechan mengikuti seulhee keluar dari bangunan SM. " kita nak pergi mana noona?" tanya jaemin. "kita ke bookstore.." jawab seulhee memandu ke bookstore milik kakaknya. Setiba sahaja di kedai buku milik kakaknya seulhee mengarahkan ketiga2 mereka memilih buku. Sementara mereka sdg memilih buku " so itulah budak2 nakal yg ko kata smlm?" tanya yullhee. "yep.." seulhee menjawab. "ha kau..knp x jawab call mingyu? dari pagi tadi dia call..siap dtg kedai tanya kau tahu tak?" tanya yulhee. " pagi tadikan ada kelas...ada dgr phone berdering..tapi tulah dalam syarat tu masa rest je blh main phone..dia pun satu call time org tgh busy..." jawab seulhee. " kau tak bgtau dia ke yg ko ajar budak2 tu?" tanya yulhee. "tak.." sengih seulhee kemudian lari mendapatkan adik2nya yg memilih buku. " bertuah punya budak..patutlah tercari2..yahh"jerit yulhee. "dah pilih ke??" tanya seulhee kpd chenle. "ha? er dah tpi tak tahu nnak ambk yg mana satu..dua2 mcm best.." jawab chenle. " adik ku sayang...ambk je dua2 noona kt dpn tu belanja...jgn lupa ambkkan utk yg lain..noona nak tgk jaemin dgn haechan pulak.." kata seulhee. Senyum lebar chenle bila seulhee memanggilnya 'Adikku Sayang'. Dalam fikiran sudah ingin mengenakan mark. Setelh puas memilih buku seulhee terus meminta diri dari kakaknya utk menghantar adik2nya pulang.
DI HADAPAN SM BUILDING
"jgn lupa baca buku tu..esok mcm biasa..jgn lmbt okay " kata seulhee. " okay..bye noona.." mereka bertiga melambai2 kearah kereta seulhee yg meluncur terus ke trafficlight. "korg nak tahu tak?" tanya chenle. " tahu apa?" haechan menjawab. "tadikan noona panggil aku adikku sayang." kata chenle dgn riak. " eleh tak kisah pun.." haechan menjeling sebelum meninggalkan chenle yg syok sendiri dibelakang. "aku nak bgtau marklah..biar dia jeles.." chenle memangkul bahu jaemin. "sukahati kaulah...haih..jom lah masuk" kata jaemin dia pun meninggalkan chenle yg syok sendiri.
DI DORM
"korng pergi manaa???" sergah mark. Haechan terkejut lalu mencampakkan plastik buku ke arah chenle. " aduh..skitlahh" adu chenle mengusap kakinya. " korg pergi mana dgn awek ku ha?" tanya mark. " eh suka2 kau je panggil noona awek kau...tadi kiteorg g makan..." tipu chenle. Mark membuat muka annoyingnya. "taklah kitaorg pergi beli buku ni..noona yulhee belanja..utk korg pun ada.." kata haechan. " eyy..tak guna punya chenle.." mark memandang chenle yg sdg sengih mcm beruk dapat pisang. "tapi aku ada satu cerita ni..noona seulheekan.. dia kan..dia panggil aku..Adikku Sayang.." dgn batak dan megahnya chenle memberitahu mark. "aku dh cop dia dulukan.." kata mark. "mana boleh mainn copcop kau iggt noona tu brg mainan ke? " tanya chenle. " ah aku tak kira..noona seulhee aku punya..." perebutan antara mark dan chenle berlaku manakala rakan2nya yg lain masih dalam dilema. Chenle asyik tersenyum sahaja sambil memegang buku yg dibelikan oleh noonanya. Mark memandangnya dgn perasan tidak puas hati. Hendak ditumbuk adik..Hendak dimaki tak sampai hati..maka mark pun diamkan diri .
[BERSAMBUNG]
hello..how part 2 ok? komen anda dialu2kan...silakan vote utk mendapat sepasang tiket ke konsert Bigbang di KUALA LUMPUR. Terima kasih daun keladi cuti sekolah ni update lagi. HAHAHAHAHAHA...BYe..anyyeonggg !!!