Pov Joëlle
Eindelijk is het woensdag. Vandaag gaan we naar Australië! Ik heb er super veel zin in en ik kan daarom ook totaal niet stilzitten. We zitten bij Femke's moeder in de auto omdat die ons naar Schiphol gaat brengen. Ik zing vrolijk mee met allemaal liedjes die op de radio komen en als Sam Smith erop komt kijk ik Femke knipogend aan. Femke grinnikt en ook ik kan het niet laten even te grinniken. Ik stuiter op en neer in de auto en alle mensen die ons inhalen, ookal zijn dat er op dit vroege uur niet heel veel, kijken verbaast mij aan. Ik ben op een gegeven moment zelfs zo hyper dat ik Femke aansteek en we beiden op een neer stuiteren.Niet veel later zijn we op Schiphol en volgens mij is Femkes moeder daar best wel blij mee. Ach ik kan haar niets kwalijk nemen. Ze had twee idioten in haar auto zitten die helemaal hyper waren, dus ja... Met onze koffers op zo'n karretje lopen we door Schiphol, opzoek naar de plek dat we onze bagage in moeten leveren en onze paspoorten moeten laten zien. Ik begin zenuwachtig te worden en pluk aan de sweater die ik aanheb. Femke ziet het en begint te lachen, maar ik kan zien dat ook zij best wel zenuwachtig is.
Een paar uur later zitten we alweer een poosje in het vliegtuig. Ik heb mijn Red Bull pet afgedaan en kijk ernaar. Ik zet hem weer op mijn hoofd en met Femke ga ik het spelletje doen dat je door moet associeren op het woord dat de ander zegt.
"Australië." Begin ik.
"Grand prix."
"Formule 1."
"Red Bull."
"Daniel Ricciardo."
"Big smile."
"Uhhh..." zeg ik lachend. "Aap." Nu begint ook Femke te lachen.
"Ei."
"Spek."
"Varken."
"Boerderij."
"Paard."
"Zenith."
"NRPS." En zo gaan we nog een hele poos door tot ik mijn laptop erbij pak waar ik een heleboel filpjes op heb gezet over formule 1. Ik klik een interview met Daniel aan en gelijk verschijnt er een glimlach op onze gezichten.
JE LEEST
The Australian Grand Prix
FanfictionFemke en Joëlle zijn super goede vriendinnen en echte die-hard formule één fans. Op een dag zijn ze weer eens aan het praten over formule één en besluiten ze om met hun opgespaarde geld naar de grand prix van Australië te gaan. Tsja en dan slaan hun...