Kap. 1

6 1 1
                                    


*Felicias pov*

Det hela började för ungefär ett år sen, när mina föräldrar skilde sig. Jag kommer ihåg den dagen in i minsta detalj. Jag vaknade av att jag hörde glas krossas där nere, efter mindre än 1 minut kom min mamma upp och bad mig packa mina saker och sa att vi skulle åka iväg ett tag. Bara 15 minuter senare sitter jag och mamma i bilen på väg till mormor.

Ända sen dess har jag undrat vad som hände varför vi lämnade pappa. Jag har inte pratat med honom sen kvällen före vi flyttade. Vi bodde hos mormor i ungefär 1 månad. Sen dess har vi bara flyttat runt i hela Sverige, tills nu. Nu har mamma hittat ett jobb som är mer än bara tillfälligt, hon har blivit chef för något stort företag utanför Göteborg.

Vi körde in framför ett stort vitt hus som mamma hade fått låna tillfälligt från hennes kompis. Jag bar in mina saker och tittade runt, det var ett stort hus inrett med vitt, svart och silvriga detaljer. Jag gick upp till övervåningen och kollade runt i alla rummen.

-Vilket är mitt rum?? frågade jag mamma.

-Jag tänkte du skulle få välja rum, så ta vilket du vill.

-Okej tack!!

Jag gick in till vad som ser ut att vara det största rummet och sätter ner mina väskor. När jag går ut för att hämta mina andra väskor så hör jag hur någon ropar på mig från gården bredvid:

-Hej! ropar han som ser ut att vara den kortaste av dom fyra killarna som står där.

-Hejj!? svarar jag.

*Omars pov*

-Hejj!? säger hon.

-Så du är den nya tjejen då?? frågar Felix.

Asså ibland undrar jag om han ens har en hjärna, det är ju självklart att de är den nya tjejen vem skulle de annars vara liksom.

-Aa, de jag de, svarar hon.

-Vill du komma över en stund och göra något, frågar Oscar.

-Aa kan jag väl måste bara bära upp alla mina saker först. Svarar hon och går in.

Efter tre minuter kommer hon ut igen. Hon kommer över och presenterar sig som Felicia, vilket fint namn tänker jag.

*Ollys pov*

Hon presenterar sig som Felicia. Efter de presenterar Felix alla.

-Jag heter Felix och detta är Oscar, Olly och Omar. säger han.

-Såå vad ska vi göra?? frågar Oscar

-Jag vet inte, vad finns det att göra?? frågar Felicia

-VI BADAR, ropar Omar.

-JAAAAAA!, skriker Felicia.

Fan hon har ju lika mycket energi som Omar, tänker jag.

-Okejj, säger Oscar och Felix samtidigt. Och jagbara nickar.

-Men var ska vi bada då?? frågar Felicia.

Då tar Omar tag i hennes hand och drar med henne till bakgården och ställer sig och pekar på poolen.

*Felicias pov*

Omar ställer sig bredvid poolen och pekar stolt på den.

-Har du din mobil på dig, frågar jag honom.

-Nää varför undrar du?? svarar han.

-Okejj, säger jag.

Då går fram till honom och "råkar" putta ner honom. Omar skriker till och hamnar sedan under vattnet och alla andra börjar gapskratta och peka på honom. När han kommer upp ur vattnet är han genomblött och sur. Han ställer sig upp och börjar jaga mig runt deras hus, tillslut så kommer han ikapp mig och puttar ner mig på gräset med honom över mig.

*Omars pov*

Jag lägger mig ner över henne och tittar djupt in i hennes ögon. Sen händer det jag kysser henne. Hon viker inte bort hon gör ingenting, hon bara ligger där. Jag ser en tår rulla ner för hennes kind, vad fan har jag gjort

-----------------------------------------------------------
Skrev denna i skoluppgift okok?? Kmr komma mer ändå❤

Glöm it kommentera va ni tycker den ska heta❤

O.R FanficWhere stories live. Discover now