korang ada facebook ? takde ? tp ofcos pernah ada kan ? hee . . dan kalau ada facebook , mesti kita akan tengok status status orang kan ? dgn status tu , kita boleh tahu dia tengah buat ape , dia kat mana , dia makan ape , dia dengan sape ? kan ? heee. . sbb salah satu fungsi status adalah untuk berkongsi :)
kenape ada pulak status mengedik kat facebook ?? haa . biasenye status menggedik ni daripada siapa ? lelaki atau perempuan ? haa . perempuan ? ye kot . tp tak bermakne lelaki tak pernah buat status menggedik plus menggode tau . . wakakaka :D
mcm mana status menggedik tu ek ?? kalau aku bace , rase geli pun ada . tapi tak mustahil ., satu ketika dulu , aku pun mcm tu . shhh . . hahahaha :D
contoh status gedik dari perempuan . .
1. hmm bosan . campak num fon korang . kite ade free call nie , nanti kite otp k :)
2. hey . aku yg post . kau yg panas apesal ?? ( erk ? bile mase pulak kita panas . perasan je minah nie . muahahaha )
3. sorry . tak secomel dan tak secantik awek korang . ( haa . yg ni da kenape ? nak orang puji dia comel dan cantik letu :p )
4. sape yg tak sombong tu , jum chat nak ? awak yg start duluu k. . ( lepastu bila perempuann yg chat . taknak pulok reply . nak lelaki je chat kan ? haa sape sombong sekarang ? )
5. siapa single . cuba like sikit ? kite geng ! ( single pun ada geng ke ? oh baru aku tahu . xixixi :p )
6. searching BF . sape sudi inbox k . . ( waa senangnye dia cari pakwe . . searching2 gitu . main pilih je cemgitu ? karang kecewa sape jugak yang susah ? diri sendiri kan ? mula la ckp laki tak guna la , tak boleh pakai la dan sebagainye . .)
tu baru status gedik . . banyak lg sebenarnyee status yg sejenis dengan nye . tp ada kelainan pulak dengan status yg mcmni.
contoh status yang gedik plus ejaan yg gedik sekali . . ejaan pun ada yg gedik ke ? berbeza dgn shortform k . . nak tahu mcm mane ejaan gedik ? . .
1. itew bosun lorh . jum hang nuck ? ( wekkkkkk :p spesis apakah ini ? sampai sampai boleh buat aku termuntah tahapp muntah darah >< )
2. intro jupp . jgn combong2 keyh .
( erghh . orang sombong sebab orang takut nak introo . kang takpaham pulak ape yg dia ckp . kan ? ttbe dia bantainye bahasa allien , tak ke kita jugak yg masuk hospital . parah tu . . )3. dp kite nieyh okey ta ? komen yunk murni je taww ! :*
( ee . da laa perkataan takpandai nak mengeja . . ade hati nak komen yg murni je ? takut kena kritikan letu . . wakakakaka :p )jahat jugak aku ni megomen orang punya status kan ? emm . sukehati dia la kan , status dia , hak dia ? yup . betul tu . . tapi bahasa melambangkan bangsa . jangan sampai bahasa kita , orang luar pikir kita bangsa allien ? haa . jadi . . perbetulkan sikit bahasa kita tuu k :) sesame mengingati ape salahnyee kan ?? malu kalau orang lain tengok . .