Sesi pembelajaran dimulakan dengan subjek BahasaInggeris,yeayy, aku paling suka subjek ni, cehh bukannya pandai kira minat jelah sebab bahasa mat salleh kann, heheheh"Good Morning class"teacher Olivia masuk kekelas dengan senyuman"Good Morning teacher"jawab satu kelas dengan riangnya, teacher ni memang kitorang suka,dahlah cantik, comel,baik pastu sporting lagi, siapa yang tak suka ada cikgu macam tu"sit down class"sambung teacher"thank you teacher"sambung kami"are you ready to study class"soal teacher olie"yes teacher! "balas mereka dengan bersemangatnya, amboii bukan main semangat korang ehh, aku yg minat BI ni pun tak sesemangat korang, hahahahahh"open teks book page 27"sambung teacher lalu mengajar kami dan menerangkan tentang apa yang dipelajari sebelum memberikan kami latihan and blahblahblah...... Guru kedua yang masuk kelas kami ialah Cikgu Hairy yang mengajar kami subjek Geografi, cikgu ni nampak jerr macam tegas, tapi sebenarnya hati dia ni lembut jugak.. "Assalamualaikum dan Selamat pagi kelas"cikgu hairy masuk kedalam kelas lalu memberi salam"waalaikummussalam wbkt dan selamat pagi cikgu"kami menjawab salam cikgu"duduk"balasnya"terima kasih cikgu"jawab kami lalu duduk.. "Hari ini kita akan melantik ketua kelas dan penolong ketua kelas"terang cikgu hairy"siapa yang mau menawarkan diri atau menawarkan rakannya, dipersilakan"sambungnya lagi"cikgu saya calonkan menjadi ketua kelas syafiq cikgu".."saya calonkan Azman cikgu".."okay cukup dua calon, jadi azman dan syafiq dicalonkan menjadi ketua kelas, dan sekarang penolong ketua kelas, cikgu mahu p. Ketua kelas ini calonnya perempuan"balas cikgu hairi"cikgu saya calonkan Najwa cikgu".."saya calonkan Humaira Qistina cikgu"bukan ke itu nama aku, yes that is my name, siap pakai nama panjang lagi dan kerja siapa lagi kalau bukan kerja c minah zara sorang ni.. Aku memandang zara dengan pandangan tajam, dia hanya mamlu tersengih"okay azman atau syafiq"sambung cikgu hairy..syafiq....
Azman....dan yang jadi ketua kelas kitorang ni mamat syafiq"ok, syafiq jadi ketua kelas, sekarang ni p.ketua kelas pulak, Qistina atau Najwa"sambungnya lagi, dan akhirnya yang jadi penolong ketua kelas tu aku, perghhh ni kerja c zara lah ni, nasiblah BFFSSSS(bestfriend forever sehidup semati sesenang sesusah) akuu, kalau tak dh lama makan kaki anak orang sorang ni...
Blahblahblah....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
*REHAT*Usai membeli makanan, aku dan zara mencari tempat duduk.. Usai makan kitorang pun gerak ke kelas.. Tiba²,aku dan zara ternampak seorang pelajar perempuan kena buli oleh geng² trep kuat sekolah..aku dan zara lekas berjumpa dengan si..bukan cikgu, bukan cikgu disiplan, dan bukan jugak pakcik gate depan tapi kitorang jumpa c KetuaPengawasSekolah, heheeheehe,selesai jerr panggil dia kitorang bertiga bergegas ke tempat kejadian, tibatiba... "Ehh jabjab"kata iz lalu berhenti dan menyebabkan aku dan zara ikut berhenti"kenapa along? Takut nak berhadapan dengan kaki buli tu kerr? "sempat lagi c zara ni memerli abang dia"ehh takdelah,camni, korang tak yalah ikut aku, korang pergi masuk,biar along settle hal ini kang nanti korang dianggap ponteng kelas"terang c iz ni panjang²"ha'ah kan,ehh jumlah masuk kelas"sambungku lalu menarik tangan zara dan melangkah menuju kekelas... Usai masa PNP tamat dijalankan satu hari dan seperti biasa loceng pulang pun berbunyi 'kringg³'
Aku dan zara mengemaskan barang lalu keluar daripada kelas.. Sebelum pulang sempat lagi aku membaibai c zara ni and say 'iloveyou'.. "Byee zara, aku pulang dulu ehh, iloveyou"kataku"byee jugak babe, loveyoumore"sambungnya"aku tak ke aira, hmmm, takpelah, siapalah kita ni kan nak diwishkan mcm tuu"sambung iz lalu mengurangkan nadanya seperti sedang kecewa, alahai nak jugak ke mamat ni, dhlah buat suara camtuu,melting lah hakak deq hoiii"ehhh, kau ni pon, nak jugak kerr,hah iyalah byee iz iloveyou as friends"sambungku lalu pergi menuju kekereta..sengaja aku tekankan perkata'as friend' itu, takut² nanti ada orang dengar pastu salah faham, hah tak ke seram mcm tu,huahuahuahua......Sorry pendek, author takde idea lah, maklumlah ni crita pertama author, hope enjoy and sorry~~
YOU ARE READING
Hotstuff Itu Aku Punya!
Teen FictionAuthor tak pndai buat sinopsis,so baca ajelah cerita diaa,sorry,hope enjoy~ Ilysm readers