New Beginning

25 3 0
                                    

Hari nie aq akan masuk ke sekolah baru!!!! Yang pasti dia sekolah asrama. Jauh dari kakak aq yg penyibuk tu aka Min Saeyeon. That's right. Aq adik dia, Min Sungyeon!!!!!! Korang asyik bace citer dia ngan geng dia, so kali nie biar citer aq pulak. Hohoho.........

Saeyeon: Sung!!!!!! Turun cepat!!!!! Sebelum aq naik!!!!!

Tu dia jeritan yang paling annoying selepas jeritan mak aq. Berapa banyak penyengat lah dia makan hari nie..... Orang nk kemas beg pon x senang.

Sungyeon: Kejap ah!!! Tengah kemas beg nie!!!!!!!

Saeyeon: Bukan ke aq dah suruh kemas semalam!!!!!! Pastu hari nie terhengeh-hengeh nak kemas!!!!!

Banyak membebel lah kakak aq nie. Orang nk kemas sikit jer. Tu pon kecoh. Huh. X fab langsung.

Sungyeon: Sabarlah nenek!!! GD tak lari kemana pon!!!! Lepas hantar aq korang nak gi dating, aq x kesah lah!!!!

Saeyeon: Aq x cakap pasal GD lah ngek!!!!

Bunyi derapan kaki menaiki tangga menyedarkan aq. Mampus ah klu minah tu jeguk aq. Mau bernanah telinga dengar ceramah dia. Macam manalah GD boleh tahan hidup ngan minah senget nie..... Tabahlah wahai bakal abang ipar. Lepas kahwin nnti ko rase penderitaan kitorang adik beradik.

Sungyeon: K. Aq dah siap!

Minah depan aq nie break mengejut. Nasib baik tak langgar aq. Dia memandang aq dari atas kebawah. Apa? Teruk sangat ke baju aq?? Aq rase ok jer....

Saeyeon: Ko nie biar betik?! Baju macam nie ko pakai nak gi daftar diri. Macam samseng aq tengok. Beg baju satu jer??? Klu x cukup baju macam mana???? X kan ko nak suruh aq hantarkan kot??? Ko tau kan yg sekolah ko tu jauh dari rumah.

And bla, bla, bla. Tu lah keje yg dia tahu. Membebel ngan mengkritik orang. Wei aq pakai simple jer... Tu pon dia bebel. Pasal beg pulak, barangan peribadi aq asingkan dari beg baju, so x perlulah beg besar2 macam nk pindah rumah.

Sungyeon: Ko nk hantar aq ke, x nak? Kalau x aq suruh U-Kwon oppa hantar aq.

Saeyeon: Aaaa.... X de maknanya. Dah cepat turun... Karang makin lambat pulak.

Sungyeon: Dia yg lambat adelah.

Saeyeon: Ko kate ape?!!!

Sian kakak aq, pekak rupanya.

Sungyeon: Tarapapa.....

Aq turun ke bawah, beg letak kat tepi pintu pastu terus ke dapur, nak sarapan and amik bekal. Walaupun muka aq macam gengster tapi aq still suka bekal yg mak aq buatkan daripada bekal yg kakak aq buatkan. Macam hampeh jer bekal dia tu. Lebih garam lah, lebih gula lah. Memang x boleh dibuat isteri.

Mrs Min: Suma dah siap. X de barang yg tinggal. Nnti bising lak kakak ko tu.

Sungyeon: Dah. X de yang tinggal. Suma dah masuk beg.

Mrs Min: Mama minta maaf sebab x dapat hantar Sung gi daftar sekolah baru.

Sungyeon: Tak pe. Mama kan sibuk ngan metting kat sekolah. Lagipun, minggu depan kan ade pelajar pertukaran nk datang.

Saeyeon: Yelah tu x pe. Tah2 dalam kereta nnti nangis x berlagu.....

Sungyeon: Ko dah kenapa! Aq x cari pasal pon kan!!!

Mrs Min: Dah jangan gaduh. Sae, sapa yg bawak kereta nnti?

Saeyeon: Kwon Jiyong.

Sungyeon: Good. Klu ko yg bawak pendek hidup aq.

Saeyeon: Aq lulus k bawak kereta. Bukan macam ko.

Sungyeon: Memang lah lulus. Tapi time belajar bawak macam siput sedut, lepas dapat lesen macam peleset. Laju dia, Ya Tuhan. Macam dah x nak hidup lama.

SaranghaeWhere stories live. Discover now