Friends?!

11 3 3
                                    


???: Woi Sung! bangunlah! Sekolah!

Aduh........ Sapa pulak yang menganggu waktu tidur aq nie. 

Sungyeon: Jap lah Kak. Lima minit lagi. Ngantuk nie. //Peluk bantal//

???:Kakak ko panggil aq?! WOI BANGUNLAH!!!

Memekak ah minah nie. X leh tengok aq senang sikit. Ade je benda nak suruh aq buat.

???: *Sah homesick budak nie* Woi bangun! Kakak ngan kawan pon x reti beza ke?! Bangunlah!! Nie first day ko kat sekolah kot!

Ok baru aq teringat yang aq nie kat asrama, bukan kat rumah. Wei buat malu jer ko nie Sung. Nasib baik roommate ko jer yang tau. Klu budak lain tau, mau ko tukar sekolah terus. 

Nak, x nak. Aq kena bangun jugak. First day kot. Sapa je yg nk kena marah first day sekolah. Bila aq bukak mata, wajah kedua-dua roommate aq berada di depan katil bersama sebaldi air. Sebelum kita pergi lagi jauh, nie aq nak kenalkan dua orang roommate aq. Sorang nie nama dia Yezi. Stail dia gangster sikit. Agak pendiam. Yezi nie suka compose muzik, selalunya rap lah. Sorang lagi roommate aq nie namanya Suzy. Seperti namanya, dia nie ceria, mudah bergaul and hot stuff kt sekolah. Tu je kot yang aq tau pasal diorang. Almaklumlah daftarnya semalam, esoknya sekolah, tak sempat nak kenal diorang lebih rapat.

Sungyeon: Korang nak wat ape ngan air tu??

Yezi: Nak simbah ko! X reti nak bangun pagi!

Sungyeon: Ala..... Sorry ah. X biase lagi bangun sendiri.

Suzy: Dah cepat gi mandi, sebelum ko dimandikan diatas katil.

Sungyeon: Baiklah tuan puteri, patik pergi mandi dulu eh.

Aq mencapai tuala yang tergantung di hujung katil dan berlari kedalam bilik air. Oleh sebab sekolah nie sekolah asrama penuh, so setiap bilik tersedia sebuah bilik air. Sebab tu lah x de adegan berebut bilik air waktu pagi dan yang paling penting setiap bilik ade kemudahan seperti sebuah apartment kecuali dapur gas. Suzy kata dulu ade tapi sejak ade kes bilik terbakar, cikgu tarik balik semua dapur gas, yang tinggal hanya cerek elektrik. Tapi klu korang pandai boleh je masak guna periuk nasi, sedap sikit makan.

Sedang aq mengemas beg sekolah, Yezi menepuk bahuku dari belakang.

Yezi: Woi Sung! Ko kelas mana?

Sungyeon: 2A-1. Asal?

Yezi: Serius ah ko kelas tu?!!!

Sungyeon: Yelah! Asal korang x caya???

Suzy: Nothing. Nanti bagitau member kelas ko, Suzy kirim salam tau. Bye. //flying kiss//

Suzy berlari keluar dari bilik dengan perasaan yang terlampau happy dan tu lagi creepy dari senyman x ikhlas kakak aq.

Yezi: Dah jom kita ke turun makan, karang lambat lak masuk kelas.

Aq ngan Yezi turun ke cafeteria untuk mengisi perut sebelum bergerak ke blok kelas. Tengah jalan ke kelas dia bisik something kat aq.

Yezi: Ko jgn menjerit lak bila masuk kelas. Klu ko buat jugak aq x kan anggap ko sebagai roommate aq.

Nie pon creepy gak. Asal suma jadi creepy pepagi nie. Nak kata April Fool, bukan. Holloween, jauh lagi. Apapun lepas dia bisik kat aq tadi dia terus masuk kelas. Nasib baiklah kelas dia sebelah kelas aq. X de ah aq cam kera sumbang time rehat nnti.

Sampai je depan pintu kelas, aq dengar bunyi bising orang bercakap. Bagi korang normallah klu kelas bising, tapi bising yang nie macam kat zoo. Betapa meriahnya 'perayaan' yang diorang sambut kat dalam kelas tu. Tapi yang peliknya, aq x dengar pulak suara budak perempuan. Mybe diorang malas nak join kot.

Aq betulkan sikit uniform aq and aq Tarik pintu kelas tu macam gangster. Terbuka je pintu, budak2 dlam kelas tu terus krik......krik....... Semua pandang aq. Diorang terkejut tengok aq. Tapi aq lagi terkejut, sebab budak kelas aq semua LELAKI!!!!!!!!!!! 13 BELAS ORANG LAK TU!!!!!!!!!!!! MACAM MANA AQ NAK SURVIVE DUK DALAM KELAS NIE????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aq masuk kedalam kelas dengan penuh gaya gangster nya sambil budak2 kelas nie x lepas pandnag aq. Sampai je tengah kelas, ade sorang budak nie dari belakang berlari kearah aq. Dia berhenti betul2 depan aq.

??? : Budak baru eh?

Sungyeon: A'ah.

Dia pusing belakang dan bagi arahan semua budak beratur depan aq dalam satu barisan melintang.

???: Biar aq perkenalkan diri dulu. Nama aq S.Coup. Ketua kelas.

Ooookkkkk.....Nama dia S.Coup. Comel gak dia nie.

S.Coup: Dari kiri, Jeonghan Joshua Jun Hoshi Wonwoo Woozi DK Mingyu The8 Seungwan Vernon Dino.

Mak Ai. Mamat nieb cakap ke rap. Laju bebonar dia sebut nama kengkawan dia nie sampaikan aq dapat tangakap dua terawal dan dua terakhir. Selebihnya masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.

S.Coup: Errr..... Ko dapat x tangkap x nama diorang.

Sungyeon: X. Ko cakap laju sangat. Kalah kereta api.

Mamat nie boleh lak tersengih bila aq cakap macam tu. Tiba2 ade suara menyuruh aq perkenalkan diri.

Sungyeon: Nama aq Min Sungyeon. panggil aq Sung. Seperti yg korang tau aq budak baru, so harap korang boleh bagi kerjasama dengan aq.

Lepas aq habis cakap, ade budak angakat tangan. Berdasarkan nametag, nama dia Dino.

Dino: Boleh x, klu saya panggil Sung Noona......

NOONA! Besar mandat aq kat kelas nie. Tapi bila tengok Dino tu berharap sangat, aq ia kan je. Karang nangis pulak kat sini.

Bila aq dah setuju, bukan main seronok lagi diorang, lagi happy dari Dino. Oh Tuhan, berikanku kekuatan menghadapi perangai namja2 nie.

S.Coup: Hmmmmm............ Ko x nak duduk ke?

Habis je S,Coup cakap, diorang mula buat muka agar aq pilih diorang sebagai deskmate. Ade gak sesetangah dah campakkan beg deskmate dia yg lama tuk bagi tempat kat aq.

Haih............... Boleh giler aq klu tiap2 hari kena layan kerenah diorang yg macam nie. Mohon bertabahlah Sung.

SaranghaeWhere stories live. Discover now