Aku memandang 13 orng bdk lelaki didpn aq ni...ade yg dh cmpak beg deskmate member diorang smpai blkng kls..muke diorang merayu2 nk suruh aq jdi deskmate diorang..pndang diorang pon mcm nk lempang+lwk..tak pdn ngn laki perangai cm budak2+pondan..HEHEHE..aq tau aq kejam nk mampos..diorang x knl aq lgi AHAHAHHAHA..TIBA2!!!..aq feel something kt kaki aq..aq pndang bwh and u know what...ade sekor mamat ni dh peluk kaki aq..aq pndang nametag dia and nme dia HOSHI..muke putih gilor+cute..hensem gak mamat ni..GOSHHHHHHH!!!!!...PSL AQ TETIBE PUJI ORNG NI..HOHOHO..KO BERTUAH HOSHI KNE PUJI NGN AQ..BKN SNNG ORNG NK DPT PUJIAN DRI AQ..NGEHNGEHNGEH..
Hoshi: Sung Noona!! jdi deskmate Hoshi...PLSSSS!!!!
Aq pndang Hoshi dgn puppy eyes+pout dia..perghhh!!!!..kalo pompuan lain boleh ahh cair..tpi aq ni..sorry la Hoshi hati aq ni dh beku mengalahkan ais kat kutub utara tu..hati ni hanya untuk Ukwon oppa je (walaupon dia dh ngn orng lain..hehe)
Tengah aq berkira nak jadi deskmate Hoshi.......tiba2 aq terpandang dua buah meja yang kosong di tengah2 kelas, di bawah kipas tanpa sebarang gangguan daripada beg mamat2 nie. Meja tu seakan-akan bercahaya dan memanggil aq untuk memilihnya.
Aq apa lagi, tolak kesemua mamat tu ketepi dan berjalan kearah meja tu. aq campak beg aq ke kerusi sebelah dan duduk macam big boss kat kelas tu. MUAHAHAHHAHHAHAHA. And mamat nie apa lagi mengekor aq sampai ke meja. Nak jadi deskmate aq lah tu.
Dino: Noona...........boleh x Dino jadi deskmate noona???? //pout+puppy eyes//
Kan aq dah kata.
Sungyeon: Tapi Dino, noona nak duduk sesorang.
Dino: Ala noona. Boleh lah. Dino dah bosan duduk ngan hyung2 nie. X best. //pout//
And suma member dia pandang dia macam nak membunuh. mampos lah ko Dino. Sapa suruh cakap diorang membosankan.
Sungyeon: Serious Dino nak jadi deskmate noona. Tak takut kena 'bunuh' malam nie????
Dia pandang member dia yang dari tadi tenung dia, pastu pandang depan balik. Takutlah tu.
Dino: X pe ah. Dino x jadilah nak jadi deskmate noona.
Sungyeon: Apa kata macam nie, korang stay jer ngan deskmate lama. Biar Aq duduk sini sesorang. Korang jgn salah faham lak. Aq wat camnie supaya x de sorang dari korang 'terbunuh' malam nie.
Diorang pandang muka S.Coup. Lepas seketika S.Coup mengangguk setuju.
_________________________
KRINGGG!!!!
Arrghhh!!!! Penatnya dengar cikgu membebel tadi. Mamat2 nie pon satu, tau lah cikgu tu hot. Mana x hot klu pakai baju terdedah sana sini. Suma bagi perhatian, tapi x tau ah kat subjek yg cikgu tu ajar or body cikgu tu? Aq malas nak amik tau.
Jeonghan: Jom rehat ngan kitorang.
Sungyeon: X pe ah. Aq rehat ngan roommate aq. Tu hah. Dia dah tunggu dari tadi.
Jeonghan: Kalau macam tu, kita rehat sesame lain kali lah.
Dino: Kalau ade yang kacau noona, noona jerit jer nama SEVENTEEN. Nanti kitorang datang.
Sungyeon: SEVENTEEN?
S.Coup: Nama group kitorang. Sorry x bagitau awal2. Bye, jumpa lepas nie.
Keluar jer dari kelas, aq kena marah ngan Yezi sebab lambat sangat kemas barang.
Sungyeon: Yelah Cik Yezi. Lepas nie saya akan cepat sikit. Anyway, hari nie kita makan apa?
Yezi: Aq rasa-
BUK!
Aq dilanggar dari belakang sehingga hampir terjatuh. Nasib baik sempat berpaut kat Yezi.
Yezi: Woi! Ko dah kenapa?! Langgar orang! X leh jalan elok2!
???: Sorry ah Yezi. Aq tengah rush tadi. Budak kelas C kejar aq tadi.
Jap. Macam kenal jer suara nie. Tapi kat mana eh?
Yezi: Tu ah ko suka sangat cari pasal ngan diorang. Apa nak jadi ngan ko nie BANG YONGGUK!
Aq x salah dengarkan. Tadi Yezi sebut Bang Yongguk kan? Aq pandang muka mamat depan Yezi nie, and mata kitorang bertaut.
YOU MUST BE KIDDING ME!!!!!!!
X sangka lak mamat yg hancurkan perasaan aq, sekarang ade dekat depan mata aq sekarang nie.
Yezi: Oh! Aq lupa nk kenalkan budak baru, merangkap roommate aq. Nama dia-
Yongguk: Min Sungyeon.
Dia pandang aq sayu. Terkenang masa dulu ke Yongguk?
Yezi: Eh jap. Macam mana korang boleh kenal nie?
Sungyeon: Aq x kan lupa kot mamat yg dah hancurkan perasaan aq. //smirk//
Yongguk: Yeonnie......
Sungyeon: Jom Yezi, aq lapar sekarang nie. Aq takut, klu duk sini lama2 aq makan orang lak.
Aq senarnya malas nak tengok muka dia, takut perasaan sayang tu datang balik. Baru beberapa langkah, tangan aq ditarik. Malas nak pandang muka dia, aq hanya tadah telinga dengar apa yg dia nak.
Yongguk: Boleh x kita jumpa lepas sekolah kat belakang stor sukan. Saya nak cakap something kat awak.
Sungyeon: Tengok keadaan dulu.
Aq tarik balik tangan aq dalam peganggan dia dan beredar menuju ke kafeteria.
Sungyeon: Aq tau ko nak tanya pasal kitorang. Nanti aq citer kat ko Yezi. Tapi bukan sekarang.
__________________________
YONGGUK POV
Aq bermain dengan batu2 kecil kat situ sambal menunggu kehadiran orang yang aq sayang. Tapi nak ke dia datang?
'Aq x kan lupa kot mamat yang dah hancurkan perasaan aq'
Tapi sekurang-kurangnya dia still ingat aq.
Tap, tap, tap, tap
Aq pandang arah bunyi tu. Aq tersenyum. Akhirnya dia datang jugak.
Sungyeon: Cakap cepat ape yang ko nak?
Suara dingin dia tu memang x berubah. Ditambah pulak dengan muka x de emosi tu, memperlihatkan dia seorang yang matang dan tegas.
Yongguk: Saya nak mintak maaf ngan awak pasal-
Sungyeon: Pasal ko clash ngan aq? Ko fikir senang2 je aq nak maafkan ko lepas ko dah malukan aq depan kekawan aq?!
Yongguk: Aq mintak maaf Yeon. Aq terpaksa time tu.
Sungyeon: Ko nak kata yang adik-beradik ko suruh ko clash ngan aq sebab kakak aq serang markas dadah korang, macam tu?
Yongguk: Kitorang dah x buat kerje2 tu lagi. Sum-
Sungyeon: Ko x yah bersumpah bagai dengan aq. Walaupon ko dah x buat kerja kotor tu lagi, ko fikir aq nak getback ngan ko lepas ape yang terjadi? Ko kena bersyukur sebab kakak aq x jadi nak tembak ko hari tu! Kalau x kita tak kan dapat jumpa balik kat sini.
Yongguk: Maksud awak.......
Sungyeon: Aq datang sini bukan semata-mata nak belajar. Huh, dah pukul 7. Gtg, nanti puteri dorm aq bebel.
Aq melihat dia melangkah pergi, tapi ade suatu perkara yang belum jelas iaitu hubungan kami.
Yongguk: Yeonni!!
Dia berhenti melngkah lalu menoleh ke arah ku.
Sungyeon: Apa?
Yongguk: Kita kawan kan?
Aq mengharap sangat jawapannya adalah Ya.
Sungyeon: Ya, kita kawan!
Aq tersenyum gembira. Dia sudi berkawan dengan aq setelah apa yang aq pernah buat kat dia. X jadi girlfriend, kawan pon cukup.
YOU ARE READING
Saranghae
Short StoryKisah lama diungkit kembali. Cinta lama menangih simpati. Adakah dia akan memberi peluang kedua kepadanya??? ____________________________________ New story about Saeyeon sister, Sungyeon!!!!! Sempena keputusan 'cemerlang'nya ketika UPSR hari tu. En...