Ep. 5

16 0 0
                                    

~Keesokannya~

Puan Kim: Yoona! Yuri! Cepatlah, dah lambat ni!

Yuri: Nae, omma. Sekejap lagi Yuri turun, nak pakai nametag ni!

Puan Kim: Yoona! Yoona! Ppalli!

Puan Kim mengetuk pintu bilik Yoona berkali-kali tetapi Yoona masih tidak membuka pintu. Senyap. Selepas itu, Puan Kim terus membuka pintu bilik Yoona kerana sudah tidak tahan lagi.

Puan Kim: Yoona!! *menjerit*

Yuri: Omma, wae??

Puan Kim: Yoo.. Yoona. Dia peng.. pengsan!!

Yuri: Bo?! Biar Yuri tengok.

Yuri pergi ke arah Yoona. Dia ternampak sebotol pil ekstasi yang sudah kosong berada di tangan Yoona.

Yuri: Om.. Omma. Di.. di.. dia overdose.

Puan Kim: Bo?! Yuri, cepat salin baju. Hari ini tak perlu nak pergi sekolah. After that, please call ambulance. Palli!!

Yuri: Ha, nae...

SKIP

~Di sekolah~

Jhope: Taeyeon, awak ada nampak Yoona tak?

Taeyeon: Takdelah la pulak. Yuri pun saya tak nampak batang hidung dia. Maybe diorang tak dtg kot.

Jhope: Gomawo Taeyeon.

Taeyeon: Nae, cheonmal.

Tiba-tiba Jhope menerima satu panggilan dari nombor yang tidak diketahui.

Jhope: Yeoboseyo. Siapa ini?

Hospital: Hello, saya doktor dari Hospital International Seoul nak maklumkan kepada tuan yang kawan tuan, Lim Yoona masuk hospital. Jika tuan tidak mempunyai sebarang masalah, boleh tuan datang ke sini?

Jhope: Bo?! Saya akan datang dengan segera.

~Di wad~

Yoona: Jhope; Awak buat apa datang ke sini?

Jhope: Mestilah saya nak lawat awak, takkan saya nak main ddakji pula. Pabo!! Hahaha..

Yoona: Hmm, yelah. Hahaha..

Jhope: Awak kenapa bahayakan diri awak makan ubat tidur tu? Bukannya sebiji atau dua biji, ini SEMUA! S.E.M.U.A?! Kalau omma awak tak masuk bilik awak, saya tak tahu apa yang akan terjadi kepada diri awak.

Yoona: Hobbie, mianhae. Saya buat semua ini kerana.. saya sayangkan awak. Nah surat ini.

Jhope: Sebab awak sayangkan saya? Surat apa ni?

Yoona: Bacalah, baru awak tahu.

Yoona menyerahkan surat yang bersampul merah jambu itu kepada Jhope sambil tersenyum kelat. Kening Jhope juga sudah bertaut kerana dia berasa pelik, mengapa Yoona memberi surat bersampul merah jambu itu kepadanya? Mengapa Yoona tidak memberitahunya secara terang? Dia tidak mahu membuang masa lantas membuka surat itu.

~.~.~.~.~.~.~.

Dear Jhope yang sayang cintai,

Saya sudah lama menyimpan perasaan cinta saya kepada awak. Saya nak sangat awak mengisi kekosongan yang saya telah simpan untuk awak di dalam hati saya, iaitu menjadi KEKASIH saya. Awak mesti jadi milik saya walau apa pun yang berlaku. Sama ada awak atau Yoona yang akan MATI. Awak pilihlah baik-baik sebab hanya seorang sahaja yang berhak mendapatkan diri awak. Arasseo?!

From: Secret Admirer

~.~.~.~.~.~.~.

Jhope: Who.. Who's the secret admirer? Yoona, dari mana awak dapat surat ini? Awak nak bunuh diri disebabkan surat ni sahaja ke?

Yoona: Sekarang saya dah kotakan janji saya. Mianhae , saya akan berusaha untuk jauhkan diri saya dari awak. Baik awak balik sekarang, jika awak tak nak salah seorang dari kita terkorban.

Jhope: Tapi..

Yoona: Tiada tapi-tapi. Just go!! Please get out from here!! I HATE you, Jhope!!!

Jhope: Yoona sampai hati awak halau saya? Sampai hati awak nak tinggalkan saya? Buat saya macam ini? Tapi awak pernah kata dulu yang awak tak akan pernah tinggalkan saya?! Tapi kenapa sekarang awak mungkiri janji itu? Ini kali kedua awak tinggalkan saya. Awak kata awak sayangkan saya sangat-sangat, tapi sekarang? Awak tak kesian ke pada saya ini Yoona. Wae, Yoona?! Sampai hati awak buat macam ini kepada saya! Ok fine! Saya akan pergi sekarang, pergi dari hidup awak selama-lamanya.

Yoona: Memang saya sampai hati pun. Kalau saya tak samapai hati, saya tak akan tinggalkan awak. Tapi sekarang ya!

Jhope keluar dari bilik wad Yoona dengan mata yang merah sambil menghempas pintu bilik wad itu. Selepas Jhope pergi dari situ, Yoona terus menangis dan menjerit kerna dia tidak sanggup untuk meninggalkan Jhope sekali lagi. Perasaan bersalahnya kepada Jhope semakin menebal. Tiba-tiba Yuri masuk ke dalam bilik Yoona sambil ketawa dan menepuk tangan.

Yuri: Hahahaha!! Pandai kau berlakon. Lepas ini, kalau aku nampak kau dekat dengan Jhope walau seinci pun... SIAP kau!!

Yoona: Nae *menangis*


Assalammualaikum bagi yang Muslim dan selamat sejahtera bagi sesiapa yang bukan Muslim. Kat sini sis nak cakap, semua best tak baca WTSA ni?? Tapi kenapa tak vote atau comment? Sis bukannya nak terkenal, tapi please vote atau comment untuk menaikkan semangat sis untuk mengpublish cerita dan gaya penulisan yang lebih mantop!! Sorrylah kalau sis ni macam terlampau terdesak. Sis minta maaf ye.

FROM: qisluisya

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 17, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Who's The Secret AdmirerWhere stories live. Discover now