Armell Emilyn binti Arsyad Elman.
Gadis kacukan Manglish. Malay-English. Berumur 25 tahun dan bukan nak bangga but yeah I'm future Psychologist........
..
.
.
.
HAHAHAHAHAHAH! Yela banggalah jugak because they just want 30 so they just picked the best among the best and BOOM! I'm part of the chosen.
Well this is my final year of degree before I graduate! OMG seriously can't wait.
Mama, papa Mel nak banggakan mama dan papa untuk kalini!
###################################################
"Mel! Woi kau senyum apa sorang-sorang ni. Gila eh!"
Ahaa dah datang dah bala ni. Bukan Balachandran a/l kumar tau tapi bala metaka!
"Hey kau ni suka kacau hidup aku yang aman damai harmoni sejahtera bak lautan yang tak bergelora. Haa nak apekau ?!" Aku menempelak dia.
Oh lupa nak perkenalkan. 'Dia' tu adalah mamat selenga a.k.a abang aku a.k.a. bff forever ((tapi gaduh 24/7)) nama dia Sameon. K gurau je nama dia Amree Emil . Memang perangai gila-gila macam aku jugaklah hehe sebab tu ngam habis. Satu-satunya lelaki yang rapat dengan aku selain papa. Yeah anti-boy detected!
"Kau ni Mel! Aku tengok berangan je sekarang. Ada buah hati eh?" Dia duduk di sebelahku yang sedang duduk di beranda rumah sambil khusyuk memerhatikan langit malam.
"Tengkorak awaklah buah hati! Buah anggur ada laa dalam peti ais tu hahahahahhaah." Aku berjenaka sambil ketawa berdekah-dekah. Amboi macam lawak sangat je Mel.
Abang membuat muka serious tahap cipannya itu. Uit garang noh bang!
"Aku tak memain ni Mel! Jiran-jiran duk mengutuk kau je tau risau abang dibuatnya. Abang ni dah 30 tahun tapi tak kahwin-kahwin lagi sebab risaukan kau tau haih. Kenapa Mel? Kenapa kau sorok perasaan sedih kau? Menangislah Mel! Menangis! " Amree mengeluh berat.
Aku tahu abang sangat sayangkan aku. Selepas pemergian arwah mama dan papa 10 tahun lepas, he is both mom and dad to me. Dia jaga makan minum aku, sekolah aku, semuanya!
"Abang, aku okay. Mana ada sedih mengarut je kau ni. Dahlah perut buncit! Hahahahaha"
Ya selagi aku boleh tahan aku tahan. Selagi air mata ni tak tumpah aku simpan! Sebab aku tak nak kau risau bang.
"Kau memang bengap Armell Emilyn!"
Abang mengusap rambut aku dan kami melihat bintang-bintang malam yang cantik berkilauan.
Mama, papa. We miss you so much!
YOU ARE READING
Dibawah Langit Yang Sama
Fantasy2016. Armell Emilyn pelajar jurusan Psychology tahun terakhir. "Kenapa mesti saya Prof?!" Armell. "Kerana awak layak Armell. Ramai lagi yang nakkan tugasan ni. So why not awak try." Professor Azmi. "Berapa tahun? Tapi saya taknak!"Armell. "One y...