#8

20 1 0
                                    

Nahyuk pov..

Aku menangis tak henti ii bila Jimin call and bagitau Yoongi masuk hospital..

Aku menggigil gila and lemah ...

Aku cuma menunggu di ruang menunggu(?) and cuba tenangkan diri..

Seseorang menepuk bahu aku..

Jimin : weh.. Aku harap kau tabah.. Yoongi mcm hujung ii nyawa je aku tengok tadi.. And aku seram tengok muka dia..

Nahyuk : jinjja!?.. Jimin aku takutlah...

Jimin : kau nak tau sesuatu tak.. Senanya an.. Yoongi hyung rahsiakan dari kau.. Dia ..sebenarnya.. Ada penyakit sakit jantung.. Dah lama dia hidap penyakit ni.. Dia cuma diam dan tak pernah bagi tau orang.. Dia kene penyakit nih pon sejak omma n appa dia mati 2 tahun lepas..

Aku ni pon.. Baru tau tahun lepas tu pun kemain lagi aku pujuk dia suruh bagitau.. And dia selalu harap yang penyakit dia ni boleh baik.. And takkan pernah dia miss makan ubat...tapi...

Dia makin hilang semangat bila doktor kata keadaan dia makin teruk dan dia mungkin takde peluang untuk terus hidup..

So.. Dia hanya risau kan kau.. Kau kene kuat.. And jangan sesekali kau nangis banyak ii sbb yoongi.. Dia paling tak suka orang sedih sebabkan dia..

.................

Aku hanya mendengar dan seriously akuu terkejut namateyy tauu takk... Air mata aku makin deras.. Aku tak nak kehilangan Yoongi...

Aku. Tak. Nak..

Nahyuk : Jimin...gumawo sebab bagitau.. Saya tak sangka selama saya bersama dengan dia ..dia sakit.. Selama ni dia sihat je..

Jimin : cheonma.. And now.. Aku cuma pasrah dengan keputusan doktor.. Di je satu ii nya kawan yang aku ada. Kalau dia dah takde nanti.. Aku cuma kawan dengan kau jelah..

Aku hanya mengangguk ii dengan kata ii Jimin..

Tiba ii.. Seorang doktor keluar dari bilik kecemasan..

Dr : urm Min Yoongi?

Aku dan Jimin. Bergegas bangun ..

Jimin : ya! Mcm mana dengan dia doktor?..

Dr : Encik Yoongi nak berjumpa dengan awak berdua..
Saya minta diri dulu..

Aku dan Jimin berlari masuk ke dalam wad Yoongi baru masuk..

Aku nampak tubuh lemah dan pucat Yoongi terbaring di katil ..

Yoongi : Hi Nahyuk, Jimin,...

Lemah jantung aku melihat Yoongi yang dah nyawa ii ikan tuh..

Nahyuk : yoongi...

Aku terus memeluk Yoongi..

Yoongi : Jimin.. Nahyuk... Jaga diri tau..

Jimin : wehh jangan mcam ni..

Yoongi : jangan sedih ii tau.. Nanti aku mesti rindukan korang....

NaHyuk : Y-y-yoongi....

Yoongi : NaHyuk.. Maafkan oppa.. Oppa tak mampu nak jaga Nahyuk.. Oppa tak mampu nak ada di sisi Nahyuk..

NaHyuk : Yoongi!!!! Jangann lahh mcam niii.. T_TT_T

Tiba ii bunyi mesin yang tutt tutt tutt tuh dah lain mcam je bunyi dia..

Yoongi : jaljayo~..

Jimin : Yoongi Hyungg!!!!!!!!

NaHyuk : YOONGI!! BANGUNLAH!!! JANGAN TINGGALKAN SAYAA!!!!! DOKTORRR!!!!!

Aku menekan butang kecemasan dan mengoncang badan Yoongi yang sudah menutup mata nya dengan tenang..

Aku dan Jimin srupa orang gila.. Menangis. Berlari. Berguling. Terduduk semua...

Akhirnya sekumpulan nurse dan seorang doktor masuk dengan berlari ii dan menyuruh aku dan Jimin keluar dan tunggu di luar..

Aku dan Jimin mengeluh panjang..

Beberapa minit kemudian..

Doktor tadi keluar dan kami cuma menunggu keputusan dari doktor..

Dr : Jeosonghabnida, Min Yoongi tidak dapat diselamatkan.. Saya harap semua bertabah.. Saya pergi dulu.. Awak berdua boleh melawat Yoongi buat kali terakhir..

Aku dan Jimin terkedu..

Aku pandang Jimin.. Jimin pandang aku..

●︿●

..............................

Aku masuk ke dalam wad Yoongi dan lihat dia sudah ditutup dengan selimut putih..

Aku tak sanggup nak tengok muka diaa..

Air mata masih mengalir tak henti ii..

Jimin membuka selimut yang menutup Yoongi..

Wajahnya pucat dan tenang..

Aku sebak..

Skip..

Keesokan Harinya~
Aku meletakkan sejambak bunga ros yang berwarna putih di atas kubur milik Min Yoongi..

Dia lelaki yang paling aku sayangi.. Tapi dia pergi meninggalkan aku.. Dan dia mungkiri janji dia.. Tapi.. Aku faham.. Ini yang dinamakan kehidupan..

Aku terduduk dan menunduk ke tanah.. "Awak, saya tak dapat nak bina keluarga dengan awak, keluar jalan ii dengan awak , bercerita dengan awak lagi... Tapi.. Saya takkan pernah lupa dan sentiasa ingat pesanan dan memori kita MIN YOONGI"

aku pergi meninggalkan tanah perkuburan dan berharap ..tiada lagi orang yang aku sayang... Pergi meninggalkan aku....

Skip~

Faithful | MygWhere stories live. Discover now