3. fejezet

7 1 1
                                    

A böngészőben négy lap volt megnyitva egyszerre, úgy keresgéltem. Az ingákról sok információ volt fent, miszerint jóslásra használják őket.

Egyszerű a módszere: az ingát lógatod, és stabilan tartod a kezed, aztán megkérdezed, hogy mi az „igen", és mi a „nem". Vagy körkörösen mozog, vagy oda-vissza. Utána már csak fel kell tenned az eldöntendő kérdéseket.

Vigyázni is kell, hogy senki más ne érjen hozzá a kőhöz, mert akkor veszít az erejéből, és meg kell mosni ahhoz, hogy újra használható legyen.

Elsőnek majd az kell megkérdeznem tőle, hogy „az én ingám-e". Ez az egész elég őrültségnek tűnik, főleg, hogy én a hókusz-pókuszban egyáltalán nem hiszek. De ha sorra vesszük azt, hogy hogyan került hozzám, és vissza gondolok, hogy álmodtam az ingáról, akkor most félre kell tennem a racionalistást.

A kezembe vettem az ingát, a könyökömet pedig megtámasztottam, és úgy kérdeztem meg magamban, hogy mi az „igen". Az inga lassan oda-vissza kezdett lengedezni. A nemre pedig körkörösen reagált.

Nem tudtam, hogy féljek, vagy örüljek ennek.

– Az én ingám vagy? –suttogtam.

Oda-vissza: igen.

– Megfejtettelek? – túl könnyen rájöttem, gyanúsan egyszerű volna.

Körkörösen: nem.

– Különleges vagy? – hiszen ha még nem jöttem rá a titkaira, akkor nem lehet szokványos inga. Mást nem találtam róluk, mint a jóslási képességet.

Oda-vissza.

Bár talán oktalan a félelmem, és túl sok szellemes filmet láttam, azért elköszöntem az ingától. A főhős mindig rosszul járt, mikor nem tartotta be a szabályokat.

Meglepetésemre az inga abba hagyta a mozgást.

Finoman leengedtem az asztallapra, és tovább kutakodtam. Próbálkoztam legendák keresésével, túl sok sikerrel nem jártam. Sajnos az internet sem tudhat mindent...

Helyette inkább felléptem a Facebookra, és végig pörgettem a friss képeket.

Az osztály chatben kaptam egy új üzenetet. A kémia tanárunk kiadta a párok listáját, ami szerint a következő órára kiselőadást kell csinálnunk. Mint Ében Izabella, nem kellett sokáig görgetnem, egyből rábukkantam a nevemre.

Nem akartam elhinni, hogy kivel kerültem össze. Normál esetben Noémival kell együtt dolgoznom, hiszen Fekete Noémi a teljes neve, de sem neki sem Kalmár Zsófinak nem kell prezentációt készítenie, mert ketten szorgalomból előadtak már. Így a következő a sorban, Kéry Zsolt.

A lehető legpechesebb! A világ komolyan mondom ellenem fordult! Először az inga, aztán apám, most meg ez!

Semmi problémám nincs Zsolttal, csak az, hogy én nagyon szeretem őt, ő meg tesz rám. Most pedig együtt kell dolgoznom vele, bár lehet, hogy csak a nevét adja majd. Éppen gépelni kezdtem neki egy üzenetet, de inkább az egér felé nyúltam, és a kezem az ingához ért.

Rápillantottam a kristályra, és eszembe jutott a bál.

Egyszeriben felcsendült a fejemben az ott hallott dallam, és ott álltam a teremben újra. Próbáltam elhessegetni a gondolatot, de továbbra is a feldíszített tornacsarnokban voltam.

Megfordultam a tengelyem körül, és mindenhol a táncoló párokat láttam. A szememmel megtaláltam Zsoltit, aki éppen lassúzott valakivel... Ismerős volt a fekete topánka a lány lábán...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 18, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Az inga rejtélyeWhere stories live. Discover now