Sista lektionen hade vi idrott med
mr.Bertie. En femtioåring man med grå stripigt hår. Jag, Alex, Clarie, Hector, Creon och Matthew var bästa vänner och idrott hade vi tillsammans. Mr.Bertie sa åt oss att springa igenom skogen och tillbaka igen. Jag och Clarie var lite långsammare än de andra och hamnade på efterkälke.
-Knak, tyst sa jag snabbt till Clarie och gick mot träden.
-Aaaaaa! skrek jag och Clarie när en svart hund större än en bil hoppade fram. Hunden morrade och kom närmre och närmre. Nu var den så nära att man kunde känna dess andedräkt. Ruttet kött. Bakom hunden såg jag Alex, Hector, Creon och Matthew komma springande med mr.Bertie som håll i ett basebollträ i handen. Jag blev lättad och det verkade Clarie också, men så slog en tanke mig tänk om vi alla blir dödade. Men när de kom fram till oss började Mr.Bertie slå på hunden med basebollträet. Hunden knyde och sprang tillbaka in bland träden.
-Va...vad var det? fick jag fram.
-En helveteshund, svarade mr.Bertie som om det vore det sjävklaraste i välden
-Kom med här, fortsatte han och började gå mot skolan. Vi var tvungna att småspringa för att hinna ikapp honom. Frame vid skolan stod det en minibuss som han föste in oss i och började köra.
-Hur visste ni att vi behövde hjälp? frågade Clarie.
-Vi hörde er skrika och vi sprang till mr.Bertie som jagade iväg den där jätte stora hunden.
-En helveteshund sa du väl, vad är det? frågade Alex mr.Bertie.
-Det ända ni behöver veta nu är att ni får reda på det mesta på lägret och att de grekiska gudarna finns.-----------------------------------------------------------
Det blir bättre kapitel snart.
YOU ARE READING
Halvgudar
FanfictionSex stycken nya halvblod har kommit till halvblodslägret. En ny profetsia har kommit. De sju de sex skall bege sig till skolan för magi. Där mörkret håller till. Där kommer de antingen rädda världen eller sänka den i evig natt.