De grekiska gudarna? Jag hade så mycket frågor. Men mr.Bertie vägrade svara på fler frågor. Vi åkte i en timme sen stannade vi. Följ mig sa mr.Bertie och gick in i en skog. Vi följde efter honom. Vi såg inga fler monster påväg igenom skogen vilket var skönt. Efter en stund kom vi fram till ett valv uppe på en kulle bredvid en jätte stor tall. Vi gick igenom valvet och på andra sidan bredd sig ett jätte stort läger utt. Det fanns stugor en klättervägg som det rann lava ifrån, en stridsarena och lite andra saker. Längst ner vid kullens fot stod det en man med några ungdomar runt omkring sig. Mannen såg utt som vilken man som helst förutom att från midjan och neråt var han en häst!
-Välkommen till halvblodslägret, jag är Keiron, sa hästmannen och log.
-vad är det här för ställe? frågad jag och Hector samtidigt.
-Ni ska få svaren på alla era frågor om en stund, svarade hästmannen och pekade på en blond tjej och sa:
-Annabeth kan du ta och visa de runt.
-Vist kom här, svarade Annabeth och började gå. Vi följde efter och Hector frågade.
-Finns de grekiska gudarna, vad är det är för ställe, vad var det för jätte stor hund vi såg förut? Hector var alltid den som frågade mest.
-Det här är halvblodslägret, där barn till gudarna bor och den där hunden var någ en helveteshund ett slags monster.
-Halvblod?
-När gudar får barn med människor kallas de Halvgudar, halvblod, min mamma är Athena, svarade Annabeth, här tränas vi up ifall vi skulle få en profetsia eller bara ett uppdrag, fortsatte hon.
-Dödar ni monster, ännu en fråga men den här gången från Creon
-När vi dödar monster kommer de till tartaros där de återbildas och sen kommer de tillbaka till världen. Men ja vi dödar monster.
Annabeth visade oss alltmöjligt. Dagen blev till kväll och vi gick till lägerelden. Där satt kring hundra ungdomar med orange T-shirtar och pratade med varandra, men när vi kom tystnade de och tittade på oss.
YOU ARE READING
Halvgudar
FanfictionSex stycken nya halvblod har kommit till halvblodslägret. En ny profetsia har kommit. De sju de sex skall bege sig till skolan för magi. Där mörkret håller till. Där kommer de antingen rädda världen eller sänka den i evig natt.