Yggdrasil je svetový strom, večne zelený jaseň, ktorý je obrazom celého kozmu. Je strážnym stromom bohov, ktorí pod jeho klenbou konajú svoje zhromaždenia. Pred dávnymi časmi asovia zabili praobra Ymira a z jeho mŕtveho tela utvorili všetky jestvujúce veci. Yggdrasil je prvý strom, ktorý zasadili – je najväčší a najkrajší zo všetkých stromov, aké kedy rástli. Jeho koruna sa rozprestiera nad všetkými Deviatimi svetmi. Na vrchole stromu sedí obor Hräswelgr v podobe orla, ktorý všetko pozoruje a chráni strom. Dennodenne napáda zlého draka Nidhogga, ktorý sa snaží zničiť Yggdrasil tým, že požiera jeho korene. Medzi jeho očami sa nachádza jastrab Vedrfölnir, ktorého mocné krídla spôsobujú, že nad všetkými svetmi duje vietor. Medzi múdrym orlom a zlým drakom pobieha veverica Ratatosk, symbol sváru a nesvornosti. Nosí správy, ale taktiež sčasti spôsobuje hádky a nepriateľstvo medzi drakom a orlom. Jeho vetvy a kôru okusujú štyria veľkí jeleni Duneyrr, Durathor, Dvalin a Dainn.
Vetvy Yggdrasilu siahajú vysoko do nebies a v zemi je zapustený tromi mohutnými koreňmi, ktoré prerastajú k prameňom (studniam):
1. Prameň osudu v Ásgarde – strážia ho a neustále ho zalievajú tri dísy Norny menom Urd (minulosť), Verdandi (súčasnosť) a Skuld (budúcnosť). Zalievajú ho zo svojej studne zvanej Urdinina studňa.
2. Prameň múdrosti – nachádza sa v Jotunheime, kde žijú obry z inovatky a stráži ho radca bohov, obor Mimir
3. Prameň v Niflheime (podsvetná ríša bohyne Hel) – strážený drakom Nidhoggom, ktorý okusuje koreň. U neho pramenia všetky rieky tečúce do mora.
S Yggdrasilom je úzkospätý najvyšší severský boh Ódin. Cestami medzi deviatimi svetmi vie prejsťokrem bohov iba skúsený šaman. Boh Ódin má na cestovaniemedzi svetmi osemnohého koňa Sleipniho, pre ktorého sú tieto cesty takjednoduché, že si ho od Ódina požičiavajú aj iní bohovia. Yggdrasil je tiežjediným stromom, ktorý divokého Sleipniho udrží, preto si ho k nemu Ódin priväzuje.Z Yggdrasilovho dreva si Ódin vyrobil svoj zázračný oštep Gungnir a na ňomobetoval sám seba, keď bol po dobu deväť dní a nocí zavesený na jeho kmeniprebodnutý Gungnirom, aby tak získal tajomstvo rún, symbolu múdrosti. Odtiaľtiež pochádza pomenovanie Yggdrasil, čo znamená "Yggov kôň". Ygg jejedno z mnohých Ódinových mien, ktoré znamená strašný.
O 9 svetoch Yggdrasilu napíšem v ďalšej kapitole :* :)
ESTÁS LEYENDO
Všetky tajomstvá mytológie
De TodoUž v dávnych dobách ľudia verili v rôzne veci. Udalosti, ktoré si nevedeli vysvetliť, pripisovali činnosti a vôli bohov, ktorých uctievali. Postupne sa začali vytvárať božstvá a medzi ľuďmi kolovali rôzne legendy a báje. Starovekí Rimania, Gréci, Su...