"Madde? Upp och hoppa!" sa Mamma.
"Mm" sa Jag.
Jag var alldeles för trött för att kliva upp, ända tills Jag kom på att Jag skulle hämta Maya sen när hon kom med tåget! Jag tittade på klockan.
Halv nio?! Ganska bråttom om Jag ska hinna duscha!
Jag slängde täcket åt sidan, och vacklade upp ur sängen. Jag sprang nerför korridoren till duschrummet, och hoppade direkt in i duschen, och utförde hela min 'duschrutin'.
"Madde? Dags för frukost!" sa min Mamma och knackade på dörren.
"Okej!" ropade Jag och klev ur duschen, och sprang in på mitt rum, snabbt på med alla kläder. Idag hade Jag på mig ett par vita jeans, och en grå Converse huv tröja, och satte upp mitt hår i en bulle, smeta på lite concealer, ett mattande puder, sedan böjde jag ögonfransarna och satte på mascara, och drog på mig ett par strumpor och sprang ner.
"Så! Klar!" sa Jag.
"Rekord!" sa Mamma.
"Inga applåder" sa Jag och höll upp handflatan mot mamma, och hon skrattade.
"Du, När kommer Maya?" frågade Mamma.
"Sa Jag inte det igår?" frågade Jag.
"Nä" sa Mamma.
"Jaha, hon kommer vid tio till tågstation... Om 10 minuter! Skynda mamma!" sa Jag, typ halv skrek.
"Okej då!" sa Mamma och tog på dig en kofta, "Kom då!"
"Kommer!" sa Jag, "Oj, vänta! Min mobil!" Jag sprang upp på mitt rum och tog mobilen. Två sms från Maya.
'Framme om 10 minuter!'
och
'Hallå!?'
Jag svarade; 'Vi är på väg! :*'
'Bra!:)', Svarade Maya.
Jag och Mamma gick ut genom dörren, mamma låste och så låste hon upp bilen.
"Har du saknat Maya mycket?" frågade Mamma.
"Vilken fråga! Det är väl klart!" sa Jag.
"Tänkte väl det!" sa Mamma och log.
En liten stund senare, var Jag och Mamma framme på stationen.
"Maya!" Ropade Jag, när Jag såg henne stå och vänta.
"Madde!!" sa Maya och gav mig en kram.
"Har saknat dig" sa Jag och drog med henne mot bilen.
"Har saknat dig med! Och vet du vad? Samma dag du drog, gick Oliver och blev tillsammans med Ella!" sa Madde.
"Va!?" sa Jag i chock.
Oliver, var typ min första, äkta kärlek. Vi var tillsammans i ett och ett halvt år, innan Jag var tvungen att flytta. Och att han typ aldrig älskade mig, fick Jag reda på en vecka innan Jag flyttade... Jag blev krossad.
Men men! Det var förut, och nu var det dags att leva i nuet.
"Alltså, Jag bryr mig inte om vad han gör längre, Maya. Jag har flyttat ifrån den staden han bodde i, och långdistans förhållande är inte någonting Jag vill ha" sa Jag.
"Ok! Vad ska vi göra idag?" frågade Jag.
"Öh.. hänga utanför studion?" frågade Jag.
"Va, vilken studio?" frågade Maya.
"The Fooo's studio, såklart!" sa Jag.
"Är du seriös? Vet du vart den ligger?!" frågade Maya som sprack upp i ett leende.
"Japp! Ska du med dit eller vill du göra någonting annat..?" frågade Jag.
"Hörni, tjejer, innan ni åker någonstans, hem och äta lite och ge Maya en husrunda!" sa Mamma.
"Tack, men nej tack, Jag åt på tåget. Väskan kan vi väl packa upp ikväll?" sa Maya, "Jag vill verkligen åka och se killarna."
"Okej! Jag kör er. Väskan får ni ta upp själva när ni kommer hem, och ni tar er även hem själv! Okej?" sa Mamma, och bilen svängde av mot studion.
"Ok!" sa Jag.
"Åh, herregud, tänk att Jag ska få se Omar!!" skrek Maya.
"Maya, ta det lugnt! Ingen av dem kommer kanske ut.." sa Jag.
"Åh.. så dem brukar inte det?" frågade Maya.
"Det kan hända" sa Jag och log.
"JIPPI!" Sa Maya i stor glädje och jag skrattade.
Vi kom dit, och det var redan en stor grupp tjejer där.
Mamma åkte iväg, och Jag smsade Maya; 'Håll käft om det här, men Jag vet bakvägen! Fortsätt gå, bara gå med mig'
Maya skrev 'ok' och kom med mig. Alla Foooers typ tittade på oss, och frågade vart vi skulle, men vi hörde inte. Min mamma jobbade i samma byggnad, och Jag visste att hon träffat dem flera gånger, även om hon inte sagt det till mig.
"Så, kom!" sa jag och tog sats, och hoppade över staketet. Maya gjorde samma sak, och vi knackade på dörren. När Felix öppnade dörren i endast keps och boxershorts stod vi och fnissa och skratta.
"Heeeeeeeeej" sa vi samtidigt som vi fnissade.
"Tjena!" sa Felix och blinkade, "Söker ni någon?"
"Jo" brast Maya ur sig.
"Vi hittade bakvägen!" sa Jag och log.
"Jaha! Är ni Foooers?" sa Felix, och Omar kom upp i dörren med bara boxershorts, och Maya skrek och svimmade.
"Hör du, Omar! Titta nu vad du gjorde! Du fick tjejen att svimma!" sa Felix och gjorde en hive five.
"Alltså, Japp.." sa jag, "Maya, vakna!" och klappade henne på huvudet och hon vaknade direkt.
"Heeeeej" sa hon och fnissade när hon tittade på Omar.
"Ja, alltså vill ni komma in?" frågade Omar och hjälpte Maya upp. Felix stod kvar och titta på mig och log, och Jag rodnade.
"Vill du också in?" frågade Felix, och han sträckte fram handen. Jag log stort och tog hans hand och vi gick in.
Wow, alltså deras lokal, var mera som ett hus - soffor, kylskåp, teve, rubbet. Jag kan knappt tro på att Jag är i The Fooo studion! Det är jätte coolt.
"Öh... Vi ska egentligen dansa nu, men ni kanske vill se på?" frågade Felix.
"Ok!" sa Jag och log. Jag och Maya satte oss på golvet, och tog upp mobilerna och fotade dem, när dem dansade till Build A Girl. Jag la upp på min Instagram:
'Tittar när killarna dansar! @thefooomusic'
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Så! Tredje kapitlet. Hoppas ni är nöjda med det! ☺️ Ska uppdatera så snart Jag kan. 😊
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~