Vacker |||Felix Sandman|||

258 1 0
                                    

Kapitel 1

"Madde? Kan du komma?" frågade min mamma, Embla.

"Ok" sa Jag, reste mig från tv soffan och gick in i köket.

"Du... Jag vill inte göra det igen, men du vet ju hur det är.. Mikael gjorde slut med mig igår, och jag vill inte vara kvar här" sa Mamma.

"Mamma? Jag förstår, vi kan flytta" sa Jag.

"Jag tänkte att vi kunde flytta till Stockholm" sa Mamma.

"Stockholm! Ok!" Sa Jag. Jag har alltid velat flytta härifrån! Bort från Uppsala, till Stockholm! Grymt.

5 dagar senare

Jag hade packat klart alla saker i mitt rum, och nu var det dags! Hela lägenheten var tom, jag hade kramat om mina vänner och gråtit en skvätt, men dem har lovat att hälsa på mig i Stockholm.

Jag satte mig i framsätet, och spände fast bältet.

Nu var vi på väg, bort från den här hålan.

Nån timme senare, var vi äntligen framme. Mamma hade köpt ett jättefint hus, och det är jättestort och fint.

"Mamma, gud så fint hus!" sa Jag, medan hon bar in en låda från bilen.

"Vad kul att du gillar det! Vill du åka in till centrum och ta någonting att äta?" frågade mamma.

"Ja, gärna!" sa Jag.

Vi tog in lådorna, och sedan körde vi iväg mot stan.

"Vet du vart det finns något café då?" frågade Jag.

"Du, Jag har faktiskt bott här när Jag var liten, så det är som i bakfickan för mig" sa Mamma.

"Bra då!" sa Jag och log.

Mamma stannade utanför McDonalds.

"Det här stället kallas donken" sa Mamma.

"Öh ok?" sa Jag och skrattade. Jag undrade då om det var på mammas tider här, eller om man kallar det för donken idag?

Vi gick in i byggnaden, och Jag beställde en cheeseburgare med strips och en cola. Min mamma beställde en big mac.

"Ska du verkligen äta så mycket mamma? I så fall måste du ju börja gymma!" sa jag och skrattade, och mamma skrattade med.

"Imorgon, så tänkte Jag att vi kunde ha lite sightseeing, om du vill" sa mamma.

"Ja, det hade ju varit kul" sa Jag och log.

"Okej! Då blir det sightseeing imorgon då! Har du ätit klart?" frågade mamma.

Jag hade fortfarande typ halva burgaren kvar, men jag var mätt.

"Jo, jag är mätt, orkar inget mer" sa Jag.

"Ok! Ska vi åka hem och möblera mer då? Flyttbilen kommer om en kvart ungefär" sa mamma.

"Ja, Jag gissar att vi måste hem!" sa Jag. Vi slängde allt på brickorna, och sedan gick vi ut ur Donken och så mot parkeringen, för att köra hem.

"Så, ska vi bestämma rum sedan? Alltså, Jag hade velat ha ett på övervåningen" sa Jag.

"Ja, alltså det finns ett fint rum däruppe med balkong och allting, om du vill ha det så kan du få det, det finns en WC (Walking Closet) också" sa Mamma.

"Åh, jaha! Det låter bra" sa Jag och log.

Vi körde hemåt, och parkerade bilen.

Mamma låste upp dörren, och gick in.

Jag gick direkt upp på övervåningen, och gud, det rummet som Jag och mamma prata om, är ju jätte snyggt!

Det är grå väggar, förutom en, där vart det är en fondvägg, och på den är det typ blommor, som ser ut som silke. Vet inte hur Jag ska förklara det, men as snyggt!

"Madde! Flyttbilen är här nu, kom och bär upp dina grejer!" ropade Mamma. Jag gick ner för trappan för att hämta mina möbler, min madrass för sängen, och småsaker. Vi började med mammas säng, och resten av hennes rum, medan flyttbolaget hjälpte till med tv rummet, och köket.

Sedan åkte dem iväg, och så tog jag och mamma hand om mitt rum. All möblering i hela huset blev jättefint! Jag började packa upp mina kläder, då Jag fick ett sms från min kompis, eller, snarare bästa vän, Maya.

'Hej Madde! Hur går det? Hur är huset då?'

Jag svarade;

'Hej! :* Huset är helt amazing! Har det bästa rummet i hela huset.! Hur är det med dig då?:)'

'Inge vidare:(' Skrev Maya.

'Nä!! Vadå?' Svarade Jag.

'Kommer få hälsa på dig nästa vecka :(' skrev Maya.

'Är det något hemskt?' svarade Jag.

'Jag skojade bara, lilla gumman! Tänk att vi kommer ses nästa helg. Men bara om det är ok för din mamma!' skrev Maya.

'Kan ju fråga henne, gör det nu!'

'Håller tummarna!!' Svarade Maya.

"Mamma, kan Maya komma hit nästa helg?" frågade Jag mamma.

"Ja du, varför inte? Maya är alltid välkommen" sa mamma och log.

"Tack mamma, du är bäst" sa jag och sprang uppför trappan in i mitt rum och ringde Maya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag vet, det här kapitlet sög. men, första kapitlet av en bok är inte alltid bra, men de blir bättre! :) Hejdå!:)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vacker |||Felix Sandman|||Where stories live. Discover now