''Nee alsjeblieft neem het aan, anders voel ik me schuldig.'' met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik naar het meisje dat voor me staat. Met haar laarzen leunt ze van haar ene been naar haar andere been. Uit haar leren jasje haalt ze een briefje van twintig uit en wilt het aan mij geven. Even kon je een glanzende, schuldig gevoel in haar hemels donkere ogen zien die mij een warme gevoel van binnen gaf ondanks dat het buiten erg koud was.
''Nee het is echt goed. Ik zie dat je nieuw bent, want niet veel mensen bieden geld hier aan als ze iets stuk hebben gemaakt.'' heel even vertrok haar gezicht wat ze snel kon veranderen in een kalm uitdrukking. Ondanks dat ze hard haar best deed om er kalm uit te zien kon je zien dat ze zenuwachtig was.
''Het spijt me.'' June blijft dit steeds herhalen en ik probeer hard mijn best te doen om niet in lachen uit te barsten omdat het zo schattig klinkt.
''Geen probleem, June.'' wat had ze toch een aparte maar toch prachtige naam. de maand juni was mijn verjaardagsmaand en ook één van de mooiste maanden.
''Feestje vanavond ?'' met haar kleine, slanke wijsvinger wijst ze naar mijn supermarkt tasje waar er eigenlijk twee flessen moesten zijn.
''Wat je een feestje kan noemen.'' ik kon het niet laten. Aan haar gezicht te zien kijkt ze een beetje verward maar ook verbaasd. Vanuit mijn ooghoek zag ik een bekende auto die ik al een lange tijd niet heb gezien. Het was de zwarte Volkswagen van Marco die de hoek om komt. Heel even wou ik de winkel terug gaan en hopen dat hij mij niet zal zien maar daar was het te laat voor. Zijn getoeter had een hallucinerende macht over mij. Ik moest wel naar hem toe. Ik kijk naar mijn enige fles Martini en haar June. Zal ik haar vragen om een keer af te spreken ? Haar engelachtige gezicht waarschuwt mij. Nee. Ik moet het hierbij laten. Zo'n lief, keurig meisje wilt zeker niks te maken hebben met een crimineel als ik.
''Ik zie je misschien nog wel, June.'' heel even raakte mijn bovenarm haar jas maar ik weet zeker dat ik meer dan haar leren jasje voelde. Het voelt als een elektrische schok. Ik stak zo snel mogelijk de straat over om in te stappen in Marco's auto. Over mijn schouders heen kon ik zien hoe snel June de winkel in loopt. Zou ik haar bang hebben gemaakt. Met een snelle blik naar de winkel ruit toe kon ik zien dat mijn haren alle kanten op waren gegaan. Ik zag er als een malloot uit, natuurlijk dat ze daar van schrikt.
De bekende harde rap muziek van Tupac was te horen
JE LEEST
Heartbeat 1
عاطفيةJames Wanneer James Taylor ontslagen wordt vanwege een misdrijf, gaat hij weer op zoek naar een baan om sneller geld te verdienen zonder arbeidscontract door te stelen. Het verdient goed ook al weet hij dat het niet het goede is. Maar wat gebeurd e...