Hoofdstuk 3, het ongeluk

2.3K 34 1
                                    

Hoofdstuk 3,

Het ongeluk


Ze zeggen dat dromen meer realiteit is dan je denkt. Ik schoot wakker vannacht na een droom over de toekomst. Ik was getrouwd met Chris en we hadden alsmaar ruzie over de kleinste dingen, ik had me al gerealiseerd dat ik niet samen wil zijn met hem waarom krijg ik dan zo'n droom. Ik weet al dat ik geen relatie met hem zal krijgen. Of was de reden dat ik die droom kreeg om te laten zien dat het de juiste keus was en anders zo zou eindigen met hem? Er ontstonden zo veel vragen in me hoofd, en ze bleven onbeantwoord. Ik keek om mijn klok en zag dat het 9 uur was, we hadden om 12 uur afgesproken om te gaan lunchen met ze allen. Ik realiseerde dat ik toch niet meer zou slapen en ik ging er langzaam uit, ik ging wel even met de hond lopen. Ik liep weer de voordeur naar binnen om 10 uur, ik ging nog met wat ontbijt even zitten voordat ik me ging klaarmaken. Ik waste mezelf, föhnde me haar, kleedde me aan en deed me make-up voordat ik de deur uit liep. Ik fietste naar het afgesproken lunchrestaurant en nam een plekje op onze reservering. Ik was de eerste die er was dus ik wachtte geduldig met mijn cappuccino. Esmee was de eerste die naast me ging zitten en toen volgde de rest ook snel. Chris zat aan de andere kant van me, Koen zat naast Esmee, Mo naast Chris en Steven en Isabella zaten tussen Koen en Mo in.

We hadden ouderwets patat met milkshakes besteld, Chris gooide zijn milkshake om over zijn patat. Hij weigerde de patat nog te eten. 'Wat nou als dit een ontzettend goede combinatie is maar niemand het durft te proeven?' Vroeg Mo na een tijdje onderlinge gesprekken. Chris en ik keken hem vragend aan. 'Durft iemand het te proeven?' Vroeg hij verder. We keken elkaar allemaal aan maar niemand stemde in. 'Alleen als jullie me lunch betalen.' Zei ik. Mo knikte en ik pakte vol enthousiasme een patatje met milkshake. Ik stopte het in mijn mond en zo vies was het niet, maar lekker was het zeker niet. 'Dit is zo ongelofelijk lekker, Chris dit moet je proeven!' Zei ik, hij pakte wat patat en stopte het snel in zijn mond, zijn hele gezicht vertrok helemaal. 'Lekker hè? Ha! Dat je daar in trapt.' Zei ik lachend. Onze lege borden werden weg gehaald en we zaten allemaal met een bak koffie of thee even na te genieten. 'Dat smaakte weer goed.' Zei Esmee, Esmee zat de hele tijd een beetje met Koen te kletsen en plagen. 'Wij gaan nog wat leuks doen, iemand zin om mee te gaan?' Vroeg Koen. Isabella en Steven gingen naar de bioscoop zo, Mo ik en Chris hadden niet zo'n zin om mee te gaan dus ze gingen met ze tweeën. Isabella en Steven waren ook kort erna weg. We bleven over met ze 3en, het bleef een tijdje stil, we zaten in onze gedachtes. 'Hebben jullie zin om mee te komen naar mijn huis?' Vroeg Chris. Ik knikte, beter dan hier blijven zitten. 'Nee, ik ga naar huis, ik zie jullie van de week weer.' Zei Mo. We stonden op gaven de rekening aan de bar terug met de fooi en gingen zo richting Chris. 'En toen waren er nog maar twee.' Zei Chris, ik gaf hem een glimlach. We liepen zijn huis binnen en hij bood me iets te drinken aan, ik ging op de keuken tafel zitten. Ik kende Chris nu aardig goed, onze eerste ontmoeting is al aardig lang geleden en die date is er niet geweest.

'Hé Chris, kan jij je onze eerste ontmoeting nog herinneren?' Vroeg ik. Hij knikte. 'Hoe kan je dat vergeten, dat was de meeste rare eerste ontmoeting ooit.' Zei hij. 'De date is nooit geweest.' Zei hij. Ik schudde me hoofd. 'Het was niet nodig ook, we zijn vrienden geworden!' Zei ik enthousiast met een grote glimlach. Hij knikte en gaf me een glimlach terug. 'Ik wil wel voor je koken en het hier wat romantischer maken voor je.' Zei hij met een opgetrokken wenkbrauw. 'Pizza bestellen en een goede film doet het voor mij al.' Zei ik met een brede glimlach, hij kon een grijns niet onderdrukken en schudde zijn hoofd. 'Dan zeggen ze dat het aan de mannen ligt dat er nooit wat romantisch gebeurd!' Zei hij overdreven, hij liep richting de telefoon. Hij bestelde twee pizza's en een stokbrood er bij. Ondertussen was ik op de bank gaan zitten en had ik de tv aangezet. Chris was na het bestellen naast mij neer geploft. Ik was aan het zoeken naar een leuke film om samen te kijken en eindigde op een horror film die ons wel goed leek. Tussen de film bleven we kletsen en volgde we maar weinig van de film. 'Je had toen een foto op je telefoon van je overleden vriendje toch?' Vroeg Chris aan me, ik knikte alleen als reactie. 'Je hebt me nooit het volledige verhaal verteld.' Ging hij verder. Ik draaide mijn hoofd richting Chris en zag dat hij mij al aankeek. 'We hebben het ook nooit over hem gehad.' Zei ik brutaal. Hij moest glimlachen en schudde zachtjes zijn hoofd. 'Laat ik duidelijker zijn, ik zou graag willen weten wat er is gebeurd.' Zei hij. Ik fronste mijn wenkbrauwen. 'Waarom wil je het weten? Het is al best lang geleden?' Vroeg ik. Hij haalde zijn schouders op. 'Ik ben wel geïnteresseerd in het verhaal, als je het niet wil vertellen moet je het zeggen. Dat begrijp ik ook.' Zei hij. Ik schudde met mijn hoofd. 'Ik wil het wel vertellen hoor, maar ben gewoon benieuwd waarom je zo geïnteresseerd ben?' Vroeg ik, ik hield mijn ogen op hem gericht. 'Geen specifieke reden.' Zei hij. Ik knikte.

Vriendschap of verliefdheidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu