Hoofdstuk 2,party time!
Ik was met Esmee me aan het klaar maken om een avondje uit te gaan, er was een feestje in de stad hier in de buurt en wij hadden een uitnodiging gehad! We waren super enthousiast en waren ons zo mooi mogelijk aan het maken. We hadden nog een paar foto's gemaakt voor we naar de stad gingen om er een geweldige avond van te maken.
Het feest was ergens in een grote club aan de rand van de stad, we stonden in de rij te wachten voordat we naar binnen mochten, ik hoorde de muziek door mijn aderen pompen. Ik wilde naar binnen om te feesten! Eindelijk vooraan de rij zeiden we onze naam en mochten we naar binnen, ik wist niet eens door wie het feest georganiseerd maar het maakte me ook weinig uit, het was geweldig hier, het had 2 verdiepingen en het was prettig druk, je kon gek doen zonder dat het opviel maar je hoefde niet te duwen om ergens te komen. We begonnen bij de bar met wat drankjes toen we werden gestoord. 'Wat de dames drinken en twee biertjes.' Zei iemand achter ons. Het was een getinte jongen, met hele donkerbruine ogen en bruin, bijna zwart haar. Zoals hij vroeg werden onze drankjes er nog een keer gezet en nog 2 bier voor hem en zijn vriend, zijn vriend was me nog niet opgevallen hij was ontzettend lang en mager, hij had blauwe ogen en blond haar. 'Dankjewel.' Zeiden Esmee en ik in koor. 'Geen probleem dames, hebben jullie het naar je zin?' Vroeg de getinte jongen. Esmee knikte enthousiast. 'Het is hier zo gaaf! We zijn hier nog nooit geweest, en alles is hier zo gaaf! Iedereen is vriendelijk, tot nu toe geen ruzie's en geen vieze mannen die je ongewenst aanraken.' Zei ze vrolijk, ze was altijd vrolijk maar nu was ze op haar top. 'Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben, ik ben Koen trouwens en dit is mijn maatje Dave.' Zei hij, Esmee stelde ons voor. 'Hebben jullie toevallig zin om met ons een bank cabine te delen?' Vroeg Dave er tussen door, Koen knikte tevreden toe. 'Ja lijkt ons leuk!' Zei Esmee enthousiast. Koen had nog een paar rondjes voor ons gekocht en meegenomen naar de cabine, hij knikte naar een bewaker en die haalde het lint los. 'Neem plaats dames.' Zei hij terwijl hij met zijn arm ons leidde. We knikte en gingen in het midden zitten, Koen ging als eerst zitten naast Esmee terwijl Dave er achter schoof. We hadden gesprekken over van alles en nog wat, van sport tot school en van het weer tot de demonstraties die gaande zijn.
'Ik ben er!' Riep iemand in de club, ik draaide mijn hoofd en keek in Chris zijn gezicht. Ik had hem dus absoluut niet verwacht. Hij zag er goed uit, niks speciaal, een leuk polo'tje met een normale jeans eronder maar de look paste perfect bij hem. Hij groette zijn vrienden en hij had me nog niet gezien. 'Dit is de Chris waar ik je over vertelde, waar ik tegen aan was gebotst!' Zei ik dringend. 'Je had wel mogen vertellen dat hij knap was!' Zei ze, hij merkte ons toen pas op, en hij keek even verbaasd als ik net. 'Jou had ik hier niet verwacht.' Zei hij verbaasd. 'Je vrienden hadden ons uitgenodigd om bij ze te komen zitten.' Zei ik terwijl Esmee met Koen zat te praten, Chris ging naast mij zitten. 'Ze vragen alleen de mooiste.' Zei hij. Ik rolde mijn ogen, slijmbal. Esmee had het naar haar zin met Koen, ik was niet van plan om haar te storen. 'Ben je hier wel eens eerder geweest?' Vroeg Chris aan me. 'Nee, dit is de eerste keer dat ik hier ben, ik kende het niet eens. Kom jij hier vaker?' Vroeg ik. 'Ik ben er bijna elk weekend, Koen kent de eigenaar doordat hij hier regelmatig kwam en altijd veel geld uitgaf, nu krijgt hij allemaal kleine voordelen, krijgt altijd een hoop gratis drankjes en mag altijd cabines reserveren. O ja, en de uitsmijters staan altijd aan onze kant, maar daar maken we geen misbruik van hoor.' Zei hij. Esmee stond opeens op. 'Ik moet plassen, jij ook?' Vroeg ze, ik knikte en volgde haar naar de wc. 'Heb je het naar je zin met hem?' Vroeg ik toen we eenmaal in de wc stonden. 'Hij is zo leuk!' Zei ze enthousiast. 'Waar hebben jullie het allemaal over?' Vroeg ik toen we onze make up stonden bij te werken. 'Echt over van alles! Werk, school, familie, vakanties, echt je kan het niet verzinnen of het komt op. Hij praat ook zo leuk, hij is geïnteresseerd in alles wat ik zeg, hij lacht mee met mijn grapjes en hij flirt ook terug! Ik vind deze avond al helemaal leuk!' Zei ze, er zat een glinstering in haar ogen en een grote glimlach op haar gezicht. 'Waar zal vanavond eindigen?' Vroeg ik. 'Je weet dat ik niet mee naar huis ga met iemand!' Zei ze, ze stak haar tong naar me uit. 'Hé, hij valt al aardig in de smaak, en hoelang heb je met hem gepraat, minder dan een uur?' Vroeg ik lachend. 'Nou en, ik ga niet met hem naar huis, dat ben ik absoluut niet van plan.' Zei ze vastberaden. 'Mooi zo! Geen sprake van, je kent de afspraak.' Zei ik. 'Ik houd me wel aan de regels hoor, maar ik ben niet zo zeker of jij het zal doen.' Zei ze cryptisch. 'Waar heb je het over?' Vroeg ik verward. 'Ik heb het over Chris, ik zie die blik van je wel, die ken ik uit duizenden.' Zei ze met een wetende blik. Ik moest lachen. 'Er is niks gaande tussen mij en Chris.' Zei ik terwijl ik mijn hoofd schudde erover. Hoe kwam ze op het idee. 'Nog niet nee, pas maar op je weet nooit wat er nog komt.' Zei ze vrolijk, ik rolde mijn ogen. 'Niet elke cute guy is boyfriend material.' Zei ik. Ze keek me aan met een grijns en liep vervolgens de wc's uit. Ik volgde haar terug naar de jongens, ze ging weer naast Koen zitten. Hij gaf haar een brede glimlach toen ze weer ging zitten, ik volgde haar gedrag en ging naast Chris zitten en ook hij gaf me een brede glimlach. 'Weer bijgepraat?' Vroeg Chris met een grijns. 'Tuurlijk, we zijn meiden! We kletsen langer dan dat we daadwerkelijk op de wc zijn.' Zei ik. 'Heb je zin om te dansen?' Vroeg hij, ik knikte en gaf Esmee een seintje dat ik daar heen ging. Ze gaf me een knipoog als antwoord. Ik volgde Chris de dansvloer op, hij had zijn hand op mijn onderrug liggen. We eindigden ergens in de hoek van de zaal, op een fatsoenlijke afstand maar niet ver genoeg om afstandelijk te staan. Ik had het idee dat het steeds drukker werd want ik kwam steeds een stapje dichterbij Chris te staan. Na een kleine tien minuten stonden we zo dichtbij dat ik zijn geurtje sterk kon ruiken. Chris was een stuk langer dan mij dus ik keek tegen zijn borst aan.
JE LEEST
Vriendschap of verliefdheid
أدب المراهقينOntmoet Jennifer, Chris noemt haar ook wel pittig gebekt, hun ontmoeting is niet zoals alle vriendschappen beginnen en ook niet hoe gevoelens ontstaan. Ze zien elkaar vaak en de vriendschap groeit en wordt alleen maar sterker, maar soms wordt het v...