01 : begin

177 15 11
                                    

+ hyerin

"PANG"

Aku jatuh tertiarap. Memegang pipiku yg pedih. Sedaya-upaya aku tahan agar air mata x gugur, aku kuat.

"Aku dah pesan dkat kau! Setiap bulan aku balik rmh pastikan ada duit utk aku!! Kau x fhm bhasa ke? Kau x tahu hidup aku dkat luar sana mcm mana!"

Skali lgi aku ditampar, tpi lbih pedih dari tadi. Aku hnya mampu menahan perit di pipi.

Tak, apa salah aku sebenarnya?

"Aku balik mnggu dpn pstikan kau sdiakan duit utk aku. Klau tak, lgi teruk kau akan kena!"

dia berlalu prgi tnpa memandang ke blkg, kmudian bnyi satu hempasan yg kuat.

Pintu. Kesian pintu.

Tapi, lgi kesian aku. Betul tak?

Tiba-tiba,

"TING"

Fon aku berbunyi. Terus aku capai fon yg terletak di atas meja.

from: kimkei

heyy!
blh dtg rmh aku tak? 😆
aku tunggu!
anyway, nana pun ada

from: minhyerin

nk buat apa?
klau kau nk cerita psl mingyu tu... aku x nk dtg

from: kimkei

yahh!
dtg la cepat, kitorang tnggu kau ni

from: minhyerin

araseo araseo
chill aku gurau je la 😂

Aku mencapai hodie yg tersangkut elok di kerusi, kmudian mnyimpan fon ke dlm poket hodie.

Smpat aku menilik cermin seketika ehee.. Sdg aku membetulkan rambut, pandangan aku jatuh ke,

pipi kanan.

Kesan tmparan masih melekat dkat sini, aku mngeluh perlahan. Terpaksa la pkai mask, klau dorang tnya?

hehh pepandai la aku jwb nnti.

-- kediaman jeon --

"Apa kehendak tuan hamba memanggil beta ke mari?"

soal aku stlh melabuhkan pnggung di sblh Nana.

Kei ketawa kecil sblm menjawab,

"Aku nk ajak korang tngk Train To Busan!" Kei bergerak ke tepi,

dan terpaparlah tv, dan di tv terpapar perkataan Train To Busan (hangul). eeee scary gila font 😦 .

"Laaa patutlah pelik, dari aku dtg kau tercegat dpan tu.. Tutup ruang tv rupanya" Nana membuat muka 😑 .

"Ehehee.." Kei mnggaru kpalanya yg x gatal.

"Alaaaa aku x minat crita cmni! Zombie kan?" aku berpeluk tubuh kmudian mnyandarkan bdn ke kusyen blkg.

"Tu la motif aku pnggil kau, nk latih kau x jdi penakut dah" kei tersengih penuh makna.

dasar kawan baik.

"Apa-apa je la.. Anyway, mana kara dgn sya?" aku menaikkan sblh kening mnunggu jwpn.

"Aku dah mesej dorang tpi x balas" kei membuat muka sedih yg mintak kaki.

"Cepatlah start! Aku x sabar ni" Nana dgn gmbiranya mrampas remote di tngn kei lalu butang play ditekan.

Lebih kurang 2 jam kemudian ...

"MAMAAAA! KNAPE SAD ENDING WEHH?" 😭😭😭😭😭 .

S K I P

-- Jeguk High School --

Aku mlangkah msuk ke dlm kwasan sklh. Rmai plajar yg memandang aku kmudian berbisik antara satu sama lain.

Mesti sbb aku pkai mask.

Do i care huhh * flip hair *

"BOO!"

"Ya ampun maafkan aku aku syg jimin!"

latah aku, wait what? Aku sebut JIMIN lah! Omo crushhhhhh 💕.

Trus aku mmandang ke blkg, mlihat gerangan yg berani buat aku melatah yg bkn².

Jeon Jungkook.

Haaa dia dah tyang muka jahat dia ni 😏 .

"A.. Apa kau nak?" eii aku cepuk kau kang mulut! Dh knape gagap ni?

"Ade org tu ckp dia syg jimin la hmm spe ya?" dgn bodohnya dia tnya.

PERLI LA PERLI

"Snyap la kau" aku terus berjalan mninggalkan jungkook di blkg. "Yah tunggu la".

"Wehh, aku nk prgi kantin kau nk ikut tak?" soap Jungkook. "Ohh, aku rasa jimin pun ada" 😏 .

Suka sngat bahan org biskut ni, nasib kwn klau tak msti gigi rabbit dia dah hilang ni.

"Tak nak" terus aku berjalan mninggalkan dia.

S K I P

Aku berjalan berseorangan utk balik. Member aku smua ada hal nk buat, kerana terpaksa aku relakanlah balik sesorang ni mcm x biasa lak.

Then, aku nmpk mcm rmai manusia dkat papan kenyataan dpan sana tu. News apa ni? Mcm important je..

Terus aku mnyelit di celah2 mnusia ni,

Euww ketiak hapak gila

"PESTA SEKOLAH MENYAMBUT KEPULANGAN PENGETUA YANG BARU PULANG DARI MEKAH"

aku membaca butir2 kata yg tertera di situ. Wuishh patut rmai pun,

ehh wait!! PENGETUA PULANG DARI MEKAH,

DIA PRGI BUAT HAJI KE APA NI WEHH??

emmm *gosok dagu*

not my prblm k bai

-------

errr hai? Amacam? ╮(╯▽╰)╭

-itsKei- -itssQuinn- TaenaKim_09

ENDING | park jiminWhere stories live. Discover now