Chapter 3

18 1 0
                                    


KEESOKAN HARI...

Ryeowook, Lay, Peniel, Chorong dan Naeun sedang buat plan untuk hari jadi Krystal untuk malam ini di dalam satu kafeteria yang berdekatan dengan rumah Ryeowook, Lay dan Peniel. "Naeun, apa kata kita buat kat sini?" cadangan Lay. "Hmm, bagus juga idea awak tu. Saya suka sangat dengan idea awak. Apa kata kita buat surprise kat sini, ok?" cadangan Naeun. "Ok, kami tak kisah pun. Lagipun hyung saya kerja sini. Kejap ya, saya nak minta kebenaran pada hyung saya dulu yang kita buat parti hari jadi Krystal kat sini." Cadangan Peniel. Peniel pun pergi ke kaunter untuk jumpa hyungnya. Sementara itu, Chorong ada cadangan yang menarik untuk parti malam ni. "Naeun, mungkin aku buat persembahan untuk parti itu, begitu juga dengan Ryeowook. Tapi, Ryeowook akan panggil membernya untuk ikut sekali. Betul tak, Ryeowook?" tanya Chorong. "Oh, betullah. Mungkin aku akan panggil member aku untuk ikut sekali persembahan itu." Kata Ryeowook. "Oh, baguslah tu. Lagi best idea kau tu." Kata Naeun.

Selepas Peniel berbincang, abangnya Lee Kwangsoo pun mahu jumpa rakannya untuk ketahui lanjut tentang parti itu. "Korang, abang Peniel dah sampai lah." Kata Lay. Lalu mereka pun tunduk hormat pada abang Peniel. "Korang, kenalkan ni abang aku, Lee Kwangsoo. Abang, ni Ryeowook, Lay, Chorong dan Naeun. Kitorang semua nak buat kat sini." Pujuk Peniel pada abangnya. "Buat apa?" soal Kwangsoo hyung. "Saya dan kawan saya akan buat parti hari jadi kawan kami, Krystal. Abang, hari ni abang kerja sampai malam, kan? Kalau ya, boleh tak abang pujuk bos abang untuk benarkan kitorang buat parti kat sini." Kata Peniel. "Hmm, tengoklah dulu. Nanti kalau sudah selesai, abang akan telefon kamu. Apa kata kamu semua balik dulu." Kata Kwangsoo hyung. Selepas Kwangsoo berkata begitu pada mereka, mereka semua pun pulang dahulu dan buat persiapan.

RUMAH RYEOWOOK, LAY & PENIEL

Ryeowook, Lay, Peniel, Chorong dan Naeun tunggu panggilan dari Kwangsoo hyung. Tiba-tiba, telefon Chorong berdering dan panggilan itu dari Krystal. "Korang, macam mana ni, patutkah aku jawab?" soal Chorong dengan rasa takut kalau Krystal syak mereka sesuatu. "Jawab jelah, ko cakap jer yang kitorang tengah tidur." Kata Ryeowook. Dan Chorong pun jawab panggilan itu. "Yeobeoseyo?" "Hai, Krystal. Kenapa kau telefon aku ni?" tanya Chorong. "Korang tadi pergi mana, aku tengah bosan ni. Korang tengah buat apa tu?" soal Krystal. "Aku dan yang lain sedang buat study group dengan member Ryeowook. Kenapa kau tanya?" soal Chorong. "Oh, aku ganggu kau ke, mianhei sebab ganggu korang tengah study group ni. Oklah, aku nak hang up ni. Annyeong." Chorong pun putuskan panggilan itu. "Fuh, nasib baik aku tak cakap." Bisik hati Chorong.

SAMBUTAN HARI JADI KRYSTAL DI KAFETERIA

Chorong dan Naeun bawa Krystal ke kafeteria untuk buat surprise padanya. Mereka pun tutupkan mata Krystal supaya dia tidak tahu apa yang terjadi sekarang ni. Selepas mereka bawa Krystal masuk, Peniel mulakan nyanyian lagu hari jadi untuk Krystal. "Saengil chukha hamnida, saengil chukha hamnida, sarangeun Krystal Jung, saengil chukha hamnida." Apabila Krystal buka matanya, dia terkejut yang rakannya buat kejutan untuknya."Wah, terima kasih. Tak sangka pulak yang korang ingat hari jadi aku." Kata Krystal. "Eleh, kau rasa terharu ke? Lagipun sebenarnya kitorang ada tipu ko." Kata Lay. "Bila korang tipu aku?" soal Krystal seperti dia tidak tahu apa-apa yang berlaku. "Kau ingat tak semasa ko telefon Chorong, dia kata kitorang sedang buat study group. Tapi, sebenarnya kitorang sedang buat persiapan untuk ni lah." Jelas Peniel. "Oh, aku dah terkena tipulah pula. Korang ni memanglah." Kata Krystal dengan rasa geram dengan mereka berlima itu.

Semasa parti hari jadi bermula, Chorong dan Naeun akan buat persembahan dengan menari lagu <LUV> dari Apink. Semasa Chorong dan Naeun buat persembahan, Ryeowook berasa teruja melihat Chorong menari. Dan dia pun bersedia untuk buat persiapan untuk persembahannya.

Selepas persembahan Chorong dan Naeun selesai, member Ryeowook, Super Junior akan buat persembahan lagu <Evancase>. Semasa mereka nak mulakan persembahan, Ryeowook ada satu ucapan yang dia mahu sampaikan. "Hari ini saya akan buat persembahan lagu <Evancase>. Tapi, saya ada satu lagi sebabnya saya buat ni. Saya buat ini untuk luahkan perasaan pada seseorang itu dan orangnya ada disini. Nak tahu siapa orangnya? Korang kena tengok sendiri." Ucap Ryeowook, maka mereka pun mulakan persembahannya.

Semasa mereka buat persembahan, Chorong terasa teruja dengan suara Ryeowook. Tiba-tiba, Ryeowook turun dari pentas dan pergi ke arah Chorong. Ryeowook pun keluarkan sekuntum bunga dan berikan pada Chorong lalu penonton pun bersorak, begitu juga kawan-kawannya. Chorong pula rasa terkejut yang Ryeowook berikannya sekuntum bunga ros pink, iaitu bunga kegemarannya sejak kecil lagi lalu dia dibawa ke pentas oleh Ryeowook.

Selepas persembahannya selesai, Kwangsoo hyung datang ke parti itu dan naik ke pentas. "Hari ini kita ada artis jemputan yang akan datang ke sini. Apa kata kita panggil dia dengan jerit 'Pororo'. Everybody call him. PORORO, oh PORORO." Jeritan Kwangsoo hyung itu telah membawa HaHa datang ke sini, iaitu kawan kepada Kwangsoo hyung, lalu lagu <Busan Vacation> dari Skull&HaHa dimainkan dan HaHa hyung mulakan persembahannya dengan meriahnya.

Selepas itu, parti tamat dengan pemberian hadiah hari jadi untuk Krystal. Tiba-tiba, Kwangsoo hyung datang pada Chorong lalu memberi sepucuk surat yang dilipat kecil, Chorong pun bertanya pada Kwangsoo hyung, "Abang Kwangsoo, siapa yang bagi surat ni?" "Bacalah dulu, nanti kamu tahulah siapa yang bagi, okey," jawab Kwangsoo hyung lalu Chorong pun baca surat itu.

             "Chorong, boleh tak kita jumpa kat taman. Sayanak beritahu sesuatu pada awak."               -Ryeowook-

   

Chorong pun segera ke taman untuk jumpa dengan Ryeowook.

TAMAN

Chorong berlari ke taman dan berehat di sebuah bangku yang berdekatan dengan sebatang pokok. Tiba-tiba, ada seseorang itu disebalik sebatang pokok itu. Dan Ryeowook pun keluar daripada sebalik batang pokok dan dia pun tutup mata Chorong.

"Hei, siapa yang tutup mata saya ni?" soal marah Chorong. "Cubalah teka siapa dibelakang awak ni?" bisik Ryeowook lalu dia lepaskan tangannya. Chorong pula toleh belakang terlihat Ryeowook senyum manis itu. "Awak ni buat saya rasa takutlah." Takut Chorong dibuatnya. "Alah, saya kan ada kat sini." Gurau Ryeowook. "Hah, awak nak cakap apa, kata penting bagi awak." Kata tajam Chorong. Lalu Ryeowook keluarkan sesuatu dari poket dan melutut didepannya. "Chorong, will u be mine forever? Ryeowook pun tunjukkan cincin couple yang sama dengan Ryeowook yang sedang memakainya. Chorong pun sedang memikirkan dan dia pun berkata, "Yes, I will. Ryeowook, saranghaeyo oppa!" ucapan cinta Chorong lalu Ryeowook pun sarungkan cincin dijari manis Chorong.

Semasa mereka buat pandangan romantik, Lay, Peniel, Naeun dan Krystal perhatikan mereka disana. "Wah, romantiknya Ryeowook. Rupanya nilah orang yang dia cintai selama ni. Betul tak, Lay?" soal teruja Naeun. "Ya, Naeun. Sebenarnya saya suka awak dari sekolah rendah lagi. Sudikah awak jadi kepunyaan saya?" jelas Lay. "Oh, mestilah. Saya pun suka dengan sikap awak dan tarian awak." Jelas teruja Naeun. "Eh, Peniel awak ada girlfriend ke? Asyik diam jer." Kata Lay. "Korang tak tahu ke yang aku dan Krystal ni couple?" jelas Peniel. "APA?!! Korang dah bercouple ke? Masa bila, Krystal?" kata Naeun dengan rasa terkejut. "Masa kitorang umur 13 tahun. Betul tak, Peniel?" jelas Krystal. "Betul tu. Saranghaeyo, Krystal." Ucap cinta Peniel. "Me too!!" jawab Krystal.

Akhirnya, Ryeowook pun telah luahkan perasaan pada gadis yang dia cintai, iaitu Chorong dan mereka pun sudah jadi couple forever. Kawannya juga begitu....

'Niat cinta kita mestilah berada dalam hati kita'

-TAMAT-

My Sweet GirlWhere stories live. Discover now