Ik zak achter mijn computer neer. Nog een kwartiertje, dan komt het mailtje binnen. Het is zo spannend. Ik kijk mijn kamer rond. Als ik uitgekozen wordt, is er de kans dat ik deze kamer nooit meer zie. Het paarse behang, de lichtgele sterren, die ervoor zorgden dat ik niet bang was in het donker, en mijn grote raam. Hoe geweldig het me ook lijkt om mee te gaan, ik zal de aarde missen.
Ik sta op en kijk door het raam, naar de markt. Kijkend of ik Amri zie, kijkend of hij al weet dat hij mee mag. Het lijkt me van wel, aangezien het heel druk is op de markt, vooral om de groente- en fruitkraam waar hij werkt. Hij zal daar misschien wel nooit meer werken. Misschien komt hij niet terug, en als hij wel terugkomt, dan zal voor hem alles anders zijn. Hij zal dan rijk zijn, beroemd zijn. Een leven waar velen van dromen, en wat voor hem misschien uitkomt. Als hij terugkeert.
De drukte blijft, maar nog steeds zie ik Amri niet. Dan opeens zie ik hem. Hij wordt opgetild door verschillende mensen, en zo rondgedragen. Iedereen die hem aanraakt schijnt daar helemaal gek van te worden. Alsof hun handafdruk meegaat naar de maan. Dat is de grootste onzin ooit natuurlijk, hij wast zich echt nog wel in de komende tijd.
Dan klinkt er een bliepje. Snel klik het het bericht dat binnengekomen is aan.
"Hallo Ikelia,
Met grote spijt moeten we u mededelen dat u niet uitgekozen bent als jongerenvertegenwoordiger. We hebben iedereens profiel bekeken, en uiteindelijk is de keuze gevallen op Asman Ihio. We wensen u nog veel geluk in uw leven.
M.v.G.
Het Ministerie"
Ik wil het uitgillen. Dit is niet oké, helemaal niet oké. Ik loop naar beneden en begin tegen mijn moeder te praten. 'Ik ben niet uitgekozen, een of andere Asman Ihio wel.
'Zei je nou Ihio? Ik geloof dat die familie helemaal niet meer rijk is, ze hadden fraude gepleegd en zijn nu alles kwijt. Maar als dat zo is, dan bestaat het ministerie uit leugenaars. Ik zal een klacht indienen, is dat goed voor jou?' Ik glimlach. Mijn moeder doet echt alles voor me.
'Doe dat maar. Pak die bedriegende liegende bitches maar aan.'
JE LEEST
De Ontdekking
FantasíaEen nieuwe planeet is ontdekt, en onder de rijke jongeren van de aarde is een wedstrijd, want een van hen mag mee naar de andere planeet, hun beloofde wereld. Ikelia geeft zichzelf op, maar zonder al te veel hoop, tot blijkt dat ze uitgekozen is. Vo...