,,Obchodník a politický poradce sir Jeffrey Patterson byl nalezen mrtev.Jako nezvěstného ho nahlásili spolupracovníci poté,co se v určený čas nevrátil ze schůzky,jeho tělo později bylo nalezeno v nedostavěné kancelářském komplexu v londýnském City. Z prvních informací je vyplývý, že se jednalo o sebevraždu. Všichni kdo jej znali vylučují toto tvrzení." Řekl John to co Sherlock už dávno věděl. To byla první sebevražda Sherlocka ani nevzrušilo,když přišla druhá Jamese Philimore.A když přišla třetí zvolal Sherlock ,,Vánocejsou tady paní Hudsonová nečekejte na mě příjdu pozdě." Na místo činu dorazil John se Sherlockem a následovali inspektora Grega Lestrada až dorazili k tělu mrtvé Jennifer Wilsonové. Tělo objevily děti v opuštěném domě č.3 na Lauriston Gardens. Nehty levé ruky do dřeva vyškrábala zprávu: ,,Rache". Aderson navrhoval, že by se mohlo jednat o německé slovo,,die Rache",které znamená,,pomsta". Sherlock nesouhlasil-podle něj se spíš snažila napsat jméno ,,Rachel". A to že použila levou ruku,musí znamenat, že byla levačka.
Všechny šperky vyčištěné s vyjímkou snubního prstenu,který byl špinavý zvenčí,ale vyčištěny ze vnitř.Prsten byl alespoň 10 let starý. Sherlock došel k závěru, že Wilsonová po většinu té doby žila v nešťastném manželství a měla častě románky. Na své šperky byla hrdá,ale nedokázala se přimět k čištění snubního prstenu, který pro ni znamenal tak málo. Za vyleštěnou vnitřní stranu může časté sundávání.
Vzhledem k oděvu se jednalo o pracující ženu, Sherlock na základě ,,děsivého" odstínu růžové tipoval mediální sféru.
Cákance na pravém kotníku a týlku naznačují, že za sebou táhla kufr na kolečkách. Ten se ovšem nikde nebyl nalezen.
Kabát byl vlhký na zádech a pod límečkem - šla v dešti s vyhrnutým límcem. Deštník v kapse byl suchý takže musela být někde, kde jeho použití bránil silný vítr.
Sherlock musel najít nějaké místo kde foukal silný vítr,který bránil otevření deštníku a navíc muselo město jenom 1-2 hodiny vzdálené od Londýna a taky tam muselo silně pršet. Místo se našlo, ale kufr,lterý stále chyběl našel později v popelnici na okraji Londýna. Měl stejně ,,děsivý" odstín růžové jako vše co měla na sobě. Tak vznikla první vrahova chyba. Otázkou zůstávalo kde je její mobil. Wilsonová ho ukryla u vraha. Mezitím se na Baker street dostal Scotland Yard pod záminkou drogového tažení. Sally Donovan našla jeden ze Sherlockových experimentů oční bulvy v mikrovonné troubě. Rachel bylo heslo od služby My Phone.Sherlock našel místo, které bylo nemožné 221B Baker Street. Na otázku jak to mu odpovědě postarší taxikář Jeff Hope, který ho s donucením dostal na vyšší odbornou školu. Sherlocka odvedl do jedné z mnoha učeben a nabídl mu hru dvě totožné pilulky jedna otrávená druhá bez jedu. Tak takhle se zabili všichni ti mrtvý. ,,Dal jsem jim svobodně vybrat, další už na bylo na nich" řekl taxikář. Sherlock dlouho vybíral. ,,Jak jste je sem dostal?"zeptal se Sherlock. ,,Revolverem ráže 9 milimetrů."odpověděl Jeff. Sherlock si už chtěl vybrat když v tom se ozvala rána výtrěl prošel pravou paží. Jeff Hope zemřel na velkou ztrátu krve. Předtím stihl říct kdo ho najal nový Sherlockův nepřítel James Moriarty. Když jse do budovy dostala policie vyvedla Sherlocka z budovy a dala mu deku proti šoku. A Sherlock ji řekl detaily o tajemném střelci,ale potom si vzpomněl,že jde Johna Watsona. Když odcházeli zjistili že tam stojí Mycrofta Holmse starší bratr Sherlocka. A řekl, aby John dal na Sherlocka pozor.Uhlavní nepřìtel č.1 vlastní, starší bratr.