Ráno přišel g-mail od Sebasiana Wikese. Dávného spolužáka Sherlocka, že se v jeho bance stala "záhadná" událost. Bývalý prezident banky sir William Shad měl kancelář,do které se někdo vloupal během jediné minuty. Tato minuta byla mezi dvěma záběry bezpečnostní kamery, lupič stihl obraz zamalovat. Všechny místnosti v budově jsou ovládány centrálním zamykacím protokolem v bezpečnostním softwaru, podle kterého nebyly dveře vůbec otevřeny.
Počmáraný portrét sira Williama. Jedná se snad o výhružku? Nebo se jednalo o útok na bankovní sistém? Sherlock zjistil že optimální zorný úhel na graffiti v prezidentově kanceláři. Stůl Edarda Van Coona, který spravuje hongkongské účty. Zpráva je na 100% určena pri něj.
Albert Dock 105, New Wharf Road 17 a. Sebastian se znal s Van Coonem z Oxfordu. Van Coon pobýval hodně dlouho v Asii. Nechal ho spravovat obchodování s Hongkongem. Van Coon byl nalezen mrtev ve svém bytě. S pistolí v ruce. Kulka prošla pravým spánkem. Prvotní předpoklad policie mluvil o sebevraždě. Graffiti v bance muselo být výhružkou určenou člověku,který dřívější pokusy o navázání kontaktu ignoroval. Potom co si Sherlock prohlédl jeho byt. Zjistil že to nebyla sebevražda, ale vražda, protože Eddie Van Coon byl levák. Leváci se nestřílejí do pravého spánku. Také zjistilo že právě od někud přicestoval. Byl pryč asi tři dny. Kulka v hlavě neodpovídala jeho zbrani. Nejspíš po útočníkovi vystřelil, ale netrefil se kulka vylétla otevřeným oknem ven.
"BRIAN LUKIS (41) novinářna volné noze, byl včera v noci zavražděn ve svém bytě na Earl's Court útočníkem,který snad dokáže procházet zdmi. Policieje v koncích, vyšetřování neodhalilo žádné stopy naznačující, jek se mohl vrah do Lukisova bytu dostat. Všehna okna i dveře byly totiž zamčené zevnitř a nenašly se žádné známky násilného vnihnutí."dočetl John, ale Sherlock ho nevnímal. Údajně podle Sherlocka tu máme vraha šplhouna. Razítko s datem Lukisovy smrti zavedlo Johna a Sherlocka fo knihovny v Západním Kensingtonu. Bylo tam znovo to graffiti- Lukis dostal před smrtí stejnou výhrušku. Graffiti byly nasprejovány atejným sprejem. Jednalo se Michigan a hnací plyn, zinek. Ať to znamená cokoliv. Van Coon letě 13.3. do města Ta-lien v provincii Liao-ning na severovýchodě Číny. Zhruba ve stejnou dobu navštívil Ta-lien i Lukis. Jaký měli k té cestě důvod? A setkali se tam?
Podařilo se sledovat Van Coonův pohyb po návragu do Londýna.
Van Coon si zašel na oběd. A potom do centra odvezl něco těžkého a vzápětí zamířil rovnou do kanceláře. Lukis si poznamena adresu Šťastná kočka 93 Shaftesbury Avenue Soho WID. Symboly pocházejí ze staré čínské soustavy chang čou. Soo Lin Yao už dlouho nebyla doma. Když se Sherlock vloupal do jejího bytu a zjistil, že do bytu násilně vnikl. Byly tam také stopy velikosti 41. V poslední době se sem vloupal i někdo další. Našli akrobatického zabijáka. Nezbylo nic jiného než se vydat po stopách graffiti ze South Banku až na London Bridge.
Sherlock dokázal převést čínské číslice na arabské. Co ta šifra znamená? Na otázku jim dala odpověď Soo Lin. Ukázala tetování na chodidle, kteří měli všichni pašeráci. Dokonce i Van Coon a Lukis. Oba dva pašovali dvě vázi na aukci to byly ty dva těžké přeměty. Jeden z nich si něco nechal. Bratr Soo Lin Č Ču (Pavouk) chtěl, aby jim je pomohla najít. Odmítla, tak ji zabil. Zpráva na zdi znamenala: Devět milionů za nefritovou sponu. Není divu že Van Coon neodolal.