İlk önce vücut geliştirmenin anlamıyla başlıyalım.
Ağırlık kaldırma, kalori alımı ve diğer uygulamaların bir araya getirilmesiyle kas telciklerinin (fibres) geliştirilmesi işlemidir. Bu aktivite ile uğraşan kişiye vücut geliştirici (Body Builder) denir.
İnsan vücuduna olan faydaları sayılamayacak kadar çoktur. Şöyleki:
-Kasları mükemmel seviyede çalıştırarak kuvvetlendirir,geliştirir,yeniler ve vücuda güzel
bir estetik kazandırır.
- Kalp-kan dolaşımı sistemini optimum seviyede düzenler. Kalbin çok daha sağlıklı şekilde
çalışmasına yardımcı olur, bu sayede kalp hastalıklarını önler.
-Vücudun toplam dayanıklılık kapasitesini arttır ve yüksek bir kondisyon eğrisi kazandırır.
-Gelişme çağında boy uzamasına yardımcı olur. İleri yaşlarda meydana gelen kas erimesini ve bir takım eklem rahatsızlıklarını önler.
-Disiplin; hırs; kendine güven,sabır,azim,ruh ve beden hakimiyeti gibi üstün özellikler kazandırır.
Gördüğünüz gibi vücut geliştirmenin birçok faydaları vardır. Vücut geliştirme sayesinde kaslarımızı geliştirerek hem vücudumuza güzel bir görünüm katarız hemde daha sağlıklı oluruz.
Vücut Geliştirme için 30 Kural
1- Ağırlık ve Bodyfitness çalışmaları sırasında dinlenme,uyku ve beslenmenize çok dikkat edin.
2- Çalışmalarınıza en erken yemekten 2-3 saat sonra başlayın. Tok karnına asla spor yapmayın.
3- Başlangıç-Orta Safha-İlerlemişler için hazırlanan programları takip edin, verilen programların dışına çıkmayın.
4- Hangi hareketlerin hangi kas gruplarını çalıştırdığını bilin, Body building terminolojisini öğrenin, egzersizlerin doğru ve püf noktalarına dikkat edin.
5- Günlük çalışmalarınıza mutlak suretle 5’-7’lik bir ısınmayla başlayıp nabzınızı 110-120 atım/dak.arasına getirdikten sonra ısınmış halde programlarınıza başlayın. (Bunu kısa süreli bisiklet, koşu, ip atlama, yerinde sıçrama ile sağlayabilirsiniz)
6- Günlük çalışmalarınıza ısındıktan sonra, setlerinize ise warm-up setler ile (hafif kilo ile 15-20 tekrarlar) başlayın.
7- Çalışmalar sırasında tamamen çalıştırdığınız kas grubuna konsantre olun,nasıl geliştiğini ve hareketi yaparken kasın aldığı şekli hissetmeye çalışın.
8- Ter emici, rahat pamuklu giysiler giyin,tercihen ön ucu korumalı spor ayakkabı giymeye özen gösterin. Elinizden düşebilecek ağırlıklar, ayak parmaklarınıza zarar verebilir.
9- Çalışma programınızdaki hareketleri ne çok hızlı ne de çok yavaş yapın. Farklı metotlar için profesyonellerin seçtiği ağır kaldırış ve indiriş şekillerini uygulamayın. Normal süratle programınızdaki hareketleri yapmaya devam edin.
10- Hareketler sırasınca mutlaka doğru nefes alıp verin.Ağırlıklar kaldırılırken nefes verin,indirilirken nefes alın.Kısacası zorlanırken nefesinizi tutmayın.
11- Ağırlık programınızı uygularken çalıştırdığınız kas grubunun dinlenmesi ve nabzın normale dönmesi için kas grubunu kasarak aktif dinlenme yapın. Bu süre 1 dakikayı geçmemelidir.
12- Dambıl ve barlara takılan ağırlıkları mutlaka emniyet mandalı takıp sabitledikten sonra kullanınız.
13- Kapasitenizi aşan aşırı ağırlıklarla çalışmayınız.