#6 Tengking

224 20 5
                                    

Rehat..

Semua pelajar berpusu pusu menuju ke kantin.. Kecuali seorang gadis yg masih berada di dalam kelas yg boleh memuatkan seramai 30 orang murid.. Tiba tiba.. "hai" sapaan seseorang yg mangejutkan jisoo dari lamunan nya.Jisoo terus memandang gerangan yg menyapa nya tadi.. "dong.. Donghyuk shii waeyo?" tanya jisoo. "ani ya.. Just nk ckp hapy bufday again😊" malu malu donghyuk. "ahh😅 gomawo" tiba tiba satu suara garau sedang memanggil nama donghyuk.. "yah donghyuk hyung" jisoo dpt mangagak itu ada suara suami nya yg paling dia takuti. Satu jelingan tajam diterima jisoo dari junhoe "erkk donghyuk saya pergi dulu " terus saja jisoo keluar dari kelas tersebut dn laly dia sebelah junhoe.. Jisoo terberhenti sekejap kerana pergelangan tgnnya digengam kuat oleh junhoe.. Lalu dilepaskan laju jisoo meluru ke kantin.. "hyung buat apa kat sini?" soal junhoe ke donghyuk " saja nk kacau buah hati" sengih donghyuk kpd junhoe " ouh "

Kantin

Sedang selera jisoo sedang makan tetiba donghyuk duduk di hadapannya." eo? " pelik jisoo. "saja nk teman future wife makan" kata donghyuk lagi.

Jisoo mula memerah" apa awak merepek ni" donghyuk mula meneliti muka jisoo dari rambut muka hingga dia terhenti di leher "mana rantai yg aku bagi kau semlm? "soal donghyuk.

Jisoo binggung sebentar " ahh? " jisoo memegang lehernya. Ya dia baru perasan dia memakai rantai pemberian junhoe.

"mianhei sya mintak diri dulu" cepat saja jisoo meloloskan diri. Tapi donghyuk sempat menarik pergelangan tgn jisoo.

" ckp kat aku.. Mana rantai tu.. Dn kenapa kau pakai rantai lain "
Jisoo meminta donghyuk supaya melepaskan tgn nya.. "awak lepas la.. Saya nk balik kelas"

Jisoo merentap tgnnya dgn kuat lalu terus menuju ke kelas. "urhhh.. Ottoke?"

Tamat sklh

Sedang jisoo berjln pulang tiba tiba donghyuk menghalang laluannya. " donghyuk waeyo? "
Soal jisoo. Donghyuk pegang erat tgn jisoo "mana rantai tu?" jisoo berusaha melepaskan pegangan tu.. "per-perlu ke saya bagitau aw-awak"

Donghyuk mula tidk berpuas hati " AKU TANYA MANA RANTAI TU! " tengking donghyuk. Jisoo terkejut.. Lalu dia terus berlari ketakutan . Donghyyk menjerit "arghhh.. Apa aq dh buat ni "

Jisoo tercungap cungap mengawal nafasnya.. Ya dia takut takut kerana donghyuk menengkingnya.

"saya dh balik" sambut jisoo yg mula mengunci pintu.. Tiba tiba( dey brp byk tiba² daa😂). Badan jisoo dihempap kan ke dinding yg sejuk dgn kuat.

" kenapa kau kwn dgn donghyuk " x lain x bukan junhoe.. Dia menanyakan dgn begitu tegas.

"x saya x kawan dengan dia" perasaan takut jisoo mula menguasai diri nya. Kini junhoe menengking nya pula " kau jgn bohong! "( tengkingan lembut giteww cheewahh.. Menari ballet sikit.. Author merapu.. Mohon.. Tanam author💩)

"junhoe jinjja sa-sya x bohong" gagap jisoo. " habis kenapa dia teman kau makan masa rehat! " smirk junhoe. "saya saya x tahu yg dia na-nak tem-teman saya" air mata jisoo mula bertakung.. Matanya mula merah.

"KAU NK MENAFIKAN LAGI! " tengking junhoe lalu tangan nya mula naik lalu memukul .....
.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Bersambung😂

Secret Marriage [OG]Where stories live. Discover now