#7 Jealous

238 32 7
                                    

MAMA mlm ni oh yeahh.. Tapi Bts asyik dkt ranking 6ber 2.. Last chance.. Vote untk bts n ikon

°°°°°°°°

Tgn junhoe mula naik jisoo memejamkan mata nya rapat. Takut perasaan tu ja yg muncul.

Tapi dia xmerasa apa apa cuma bunyi tangan yg memukul dinding.

DUSHPAK (tah la author tulis apa)

junhoe hanya mengertak jisoo.. Lalu jisoo membuka matanya.. Ya kini tgn junhoe berdarah (habee sadoo.. Tulang bergetar wuuu~ 👻🔫). "awak tgn awak berdarah" jisoo mula memegang tgn junhoe tapi ditepis kuat oleh junhoe.

" Hati Aku Lagi Berdarah  kau tau" tegas junhoe.. Dgn mata yg merah hidung pun merah (huaaa.. Ayat chia ke ayat rejected habee june 💊 mkn ubat kawal melting).

"Apa yg awak ckp ni.. Saya x-"
Percakapan jisoo dipotong.

"kau x kan paham yeoja.. Sebab kau ni pabo.. Pengecut.. " jelasnya.

Jisoo berani kan dirinya
" yeye saya memang x kan faham awak. Saya bodoh . Saya pengecut but saya x kesah semua tu.. Yg penting tgn awak.. Tu yg paling penting.. Saya x nk awak terluka.. Awak sakit.. Saya x nk. Cause awak ja yg saya ada dlm dunia ni.. Saya lebih rela menderita dari awak.. Saya x nk tgk awak menangis. Saya rela kena pukul oleh awak.. Sekarang awak nk xnk kena ikut saya." ayt jisoo mula menyentuh hati junhoe.

'kenapa dia kata camtu dia cintakan aku ke' monolog junhoe. Lalu junhoe hanya menuruti langkah jisoo

Bilik junhoe

Selesai jisoo merawat tgn jisoo dia mula berdiri kerana hendak membersihkan diri.. Yela dari balik sekolah x mandi (busyukk la jichuu kita💨)

Tgn jisoo dipegang erat oleh junhoe. Tapi pegangan yg lembut x mcm selalu.. Lalu menarik jisoo duduk kembali

"Jebal tepati janji kau pagi tadi, dont make me feel so jealous. " luah junhoe

" na- nae mianhei, jeongmal mianhei.. Tap- tapi wae awak nk jealous bukan awa- awak benci sgt kat saya?" jisoo mula menunduk

" erkk.. Kau pergi la mandi.. Busuk, berbau bilik aku.. Dh shuh shuh keluar." sindir junhoe

"mana ada saya busuk. Saya nk keluar la ni." jisoo mula memuncung kan mulutnya.

" dh dh hahaha aku sangkut baju kat mulut kau baru tau.. cepat keluar .. Aku dh lapar ni" pinta junhoe

Mlm

Kelihatan jisoo mula kelam kabut di dpr bagi menyediakan makanan untuk dia dn junhoe. Tung tang tung tang (serupa bunyi kompang dh.. Pak pak kepum kepum😂🔫) bunyi sudip berlaga dgn kuali.

"siap pun.. Hihihi" jisoo mula melangkah untuk memanggil junhoe yg berada di dlm bilik

Tok tok tok! Tiada sahutan yg diterima.. Sekali lagi jisoo mengetuk Tok tok tok! "awak?"
Juga tiada sahutan

Tgn kanan jisoo mula memulas tombol pintu bilik itu dn terlihat sekujur tubuh yg sedang tidur memeluk satu gambar . Jisoo mula dtg mendekati junhoe yg nyenyak lalu dia mengambil gmbr itu dn memerhati. Seorang budak lelaki yg berumur 4 tahun dn seorang wanita yg sedang mendukung bdk lelaki itu.

Junhoe mula bangun dari tidurnya.. Dia menggosok matanya "erghh. Apa kau buat?!" soal junhoe dgn nada yg kuat lalu merampas gambr itu.

"saya nk gerak aw- awak bangun makan" suara jisoo mula bergetar.

Junhoe bangun dn terus menyimpan gambr itu di laci. Dn turun untuk mkn dgn perasaan marah. Pintu ditutup dgn kuat 'aduhh wae aku kacau gmbr tu' jisoo melangkah keluar untuk makan.

Suasana di meja mkn itu sunyi. "awak saya minta maaf"

"hurmm" junhoe berdehem saja

"saya x bermaksud nk kac-" belum sempat jisoo menhabiskan ayat nya junhoe berlalu pergi.

'mianhei' monolog jisoo

Bersambung

Huaaa.. Mian lambat update.... Vote plezz.. Rasa cam nk delete ff ni😪. Byk sgt silent readers. Fuhh fuhh kecewa.. K la annyeong spam la komen bebyk baru author x delete.. Wattpad buat hal again so.. Tabah la

Secret Marriage [OG]Where stories live. Discover now