Jacob içinde bulunduğu durumu düşündükçe strese giriyor, kendine çıkış yolu arıyordu. Küvetin içinde aklından türlü fikirler geçiyordu. Bu problemden bir an önce kurtulması gerektiğini iyi biliyordu. Yine de kendine olan güveni her zamanki gibi tamdı. Kaynar su altında duşunu alarak kahkahayla gülüyordu. Çeken kendisi de olsa acı onu mutlu ediyordu. O kadar sıcak su ile duşunu almıştı ki banyonun içi sis bombası atılmış gibi olmuştu. Ayna buhardan buzlu bir cama dönmüştü. Bornozunun koluyla aynanın buharını sildi, karşısında kendine bakan kızarmış piliç gibi bir tipi görünce kahkaha attı.
"Sen delisin doktor!" diye bağırırken bir anda gülme krizine girdi. Aynaya bakıp kendine sürekli gülüyordu. Tam bu sırada telefonu çaldı kendini zorla tutarak telefonu açtı.
"Efendim." dedi yumuşak bir tonla.
"Doktor, iyi akşamlar." dedi hüzünlü bir ses. "Ben Bayan Adams, Bay Adams'ın eşi. Size minnetarız doktor. Az önce yardımcınız ile konuşabildik. Ameliyat sonrası çıkmışsınız."
Doktor konuşmasını bölerek,
"İyi akşamlar bayan Adams, Kusura bakmayı ameliyat uzun sürdü benim de çok önemli bir randevum vardı bu görevi yardımcıma verdim tekrar sizden özür dilerim."
"Yok önemli değil." dedi Bayan Adams "Size minnetarız, hangi doktora gittiysek bu ameliyata yanaşmamıştı. Bir tek siz..." dedi ağlamaklı bir tonla, "..siz bize yardım ettiniz. O iyi olacak değil mi?" diye de ekledi.
Jacob içten bir gülüşle aklından Merak etmeyin... diyerek kahkaha atıyordu, hiç süpheniz olmasın.
Uzun süren duraksamanın sonunda Bayan Adams; "Alo doktor orada mısınız,"
"Evet evet burdayım bayan, çok yoruldum bugün ama buna değdi. Çok zor ama başarılı bir ameliyattı. Bu önümüzdeki iki gün çok önemli." dedi. "Yoğun bakım sürecinde bizzat kontrolleriyle ilgileneceğim."
Bayan Samsone endişelerinden dolayı rahatlamış bir ses ile "Çok teşekkürler doktor. İyi akşamlar. Yarın görüşmek üzere." diye telefonu kapattı.
Jacob konuşurken bornozuyla mutfağa kadar gelmişti. Bornozunun cebinde taşıdığı neşteri mutfak duvarında bulunan dart tahtasına fırlattı ve bağırdı;
"Doktoooooooorrrrrrrrrr! 11 ile 12 arasına attın. Yaşlanıyorsunnn!!!"
Sonra kendi kendine "Sakin ol bu hal seni krize sokabilir, aklını topla." dedi.
"Bayan Adams çok meraklı bir tip. Böyleleri beni hep strese sokmuştur. Zor ameliyat çok başarılısınız derler. En ufak bir olayda ilk şikayet edenler bu tiplerdir." diye söylendi. Bu arada kapı ziliyle bir anda kafasında şimşekler çaktı. "Bu da kim akşamın onunda?" diye hayretle kapıya doğru yöneldi.
Kapının merceğinden dışarı baktığında 1.65 boylarında dip boyasından siyah saçlarını kızıla boyattığı anlaşılan 60 yaşlarında hafif tombulca bir bayanın kapının önünde beklediğini gördü. Birden boş bulunup kapıyı açtı.
Kadın bebek çığlığı gibi tiz sesiyle "Merhaba, ben yan komşunuz Betty Spaghetti. Yaklaşık 10 gün kadar önce yan tarafınıza taşındım. Siz Dr. Samsone olmalısınız."
Evet dedi Dr. Samsone hafif sert bir tonla. Kadının sesi Doktorun kulaklarını öylesine tırmalıyordu ki, kendi dairesinin önü olmasaydı çoktan kafa kolleksiyonuna bir üye daha ekleyebilirdi.
Bu kadının önce ses tellerini kesmek lazım. Nasıl bir ses bu?
"Ben Dr. Samsone, tanıştığımıza memnun oldum. Kusura bakmayın ben yan daireyi boş biliyordum. Yan dairenin tutulduğunu ve birinin taşındığını apartman görevlisi Michael de söylemedi bana."
"Bende memnun oldum doktor." diye devam etti Bayan Spaghetti, "Ben ve kızım Jane birlikte yaşıyoruz. Sizden arada bir şiddetli sesler geliyor. Biraz önce de çok şiddetli gürültü, daha öncesinde de kahkahalar duydum. Kulaklarım çok iyi işitir."
Elime düşersin de beyninle kulağın arasındaki sinir sistemiyle ilgilenirim.
Bu sırada Bayan Spaghetti arkasında tuttuğu sepeti öne doğru çekti.
"Tanıştırayım kızım Jane."
Doktor kahkaha atmamak için kendini zor tutuyordu. Kendisine bakan minik bir fino köpeğinden başkası değildi. Şu genleriyle oynanmış, kedi maymun karışımı ne olduğu belirsiz bir yaratık.
Bayan Spaghetti devam etti. "Kızım zaten taşındığında dolayı daha eve alışamadı. Tam gece uykusuna girmek üzereyken, şiddetli kahkaha ve ardından duvara gelen bir tabak çatal gibi bir sesle yerinden fırladı. Tir tir titriyor zavallı."
Doktor köpeğe baktı.
Senin ve sahibinin sonu belli oldu hahaha.
Bayan Spaghetti, "Kulaklarım bu seslerin sizden geldiğini söylüyor doktor." dedi tiz sesiyle. Doktorun sinirleri bozulmaya başlamıştı.