0. Norwegia.

434 43 4
                                    

- Był to 1 stycznia 1996. Chatka na norweskim, śnieżnym odludziu, w środku lasu, była idealną scenerią do horroru – lecz zamiast horroru wydarzył się cud. Jack i Mackenzie Anderson byli młodymi ludźmi wznoszącymi się na szczyty swoich marzeń, gdy parę minut po północy, pod światłami sztucznych ogni rozbłyskających na granatowym niebie, wśród zasp śnieżnych, znaleźli niemowlę pod jednym z drzew.

W pokoju rozległ się świst, gdy kilkuletnia dziewczynka o prawie białych włosach z dziecięcą trwogą wciągnęła powietrze.

- Takiego maluszka? – spytała z szeroko otwartymi oczami.

- Takiego maluszka – potwierdził jej dziadek.

- Takiego tyci-tyci? – dociekała, rękami obrazując wielkość, jaką sobie wyobrażała.

- Takiego tyci-tyci – potwierdził ponownie. – Ale ciii! To dopiero początek – starszy mężczyzna, siedzący w fotelu, skarcił dziecko i powrócił do opowieści. – Dziecko było fenomenem. Od razu zawiezione na pogotowie, wręcz wystraszyło obecnych sanitariuszy. Ujemna temperatura, śnieg i prawie wcale niegrzejący koc, a dziecko było okazem zdrowia. Jedynie patrzyło na ludzi wokół szarymi, błyszczącymi oczyma i uśmiechało się, jakby nigdy nic. Rodziców zguby nie odnaleziono. Po ogromnej papierkowej robocie, która wymusiła na Jacku i Mackenzie dłuższy urlop, w końcu udało im się przejąć opiekę. Co prawda, Jack nie był przekonany do odrobinę szalonego pomysłu żony, lecz Mackenzie nie pozwoliła na zostawienie dziecka. Wzięli je do siebie i wychowali jak swoje własne.

- Dziadku... – zaczęła dziewczynka, lecz jej brat się wtrącił.

- Znałeś ją, dziadku Michaelu? – zapytał z ekscytacją.

Michael się zaśmiał, mimowolnie jednak smutniejąc. Fale wspomnień zalewały go cały wieczór.

- To tylko historia – oznajmił łagodnie.

- Kim ona była?

Dziadek westchnął. Kochał swoje wnuki i chciał im opowiedzieć całą opowieść, ale wszystko w swoim czasie.

- To, krasnalki, była Winter Rose Anderson, której pochodzenia nie znał nikt.

stardust // a.irwin {slow update}Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz