2

109 12 7
                                    

Peeta's pov.

Het is nu al een paar maanden geleden. De rebellen wonnen, maar tegen welke prijs. ze hebben heel panem verscheurd. Katniss gebroken. Mij gebroken. Ik vind het moeilijk om toe te geven, maar soms heb ik nog steeds flashbacks aan de verschrikkelijke martelingen in het capitool.

Katniss maakt alles beter. Ze is mijn vuur. Ze is perfect voor me. Ze sleept me door alles heen, en ik sleep háár door alles heen.

Misschien kunnen twee gebroken harten samen een heel hart worden?

Ik woon nu samen met Katniss in haar ouderlijk huis. Het gaat goed. Mvr. Everdeen komt eens in de maand langs om bij te praten. Ik vind dat dat goed voor Katniss is. Ze heeft de dood van Prim een plaatsje moeten geven, hoe moeilijk het is. Het heeft haar gebroken.

Ik ben bang dat dit alles weer op gaat halen. De 76e hongerspelen. Districteditie. Ik vind het idee luguber. Dit is hetgeen waartegen we gerebelleerd hebben! Ik kan het niet aanzien. Katniss vind het wel een goed idee. Maar zij wordt gedreven door haar haat aan het capitool. Ik kan het haar niet echt kwalijk nemen.

Want alles draait om Katniss. Ik weet dat onze "relatie" een beetje moeilijk was, met de hongerspelen en Gale enzo, maar er is iets veranderd. Ze is nu officieel de mijne. Ik zie het in hoe ze naar me kijkt. Dit is liefde.

"Katniss?" fluister ik zacht als we de avond voor we naar het Capitool moeten samen in bed liggen. Ze snuift als antwoord. "Je weet dat dit onze laatste avond privé is, toch?" Ik kan haar hoofd niet zien, maar ze ligt tegen m'n borst aan dus ik voel dat ze knikt. "Lijkt het je leuk om... verder te gaan?" vraag ik hoopvol. Ze verstard. "Je weet dat ik het niet kan." zegt ze emotieloos, en ze draait zich van me af.

Ik wil haar nergens toe dwingen, maar kom op. Een jongen heeft ook behoeftes. En meisjes trouwens ook. We zijn nooit verder gegaan dan zoenen, maar ik weet zeker dat ze dat zou willen. Het probleem is, dat ze zich geen plezier of geluk gunt na de dood van Prim. En daar ben ik de dupe van.

Morgen wordt een drukke dag, dus ik ga snel slapen.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Dec 15, 2013 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

what happened after the capitol fellWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu