Adawiyah terbagun dari tido dia apabila dia terdengar bunyi alat mesin itu bunyi di sebelah katil papa nya. Dia segara memicit butang 'emergency' yang terletak di dinding itu. Adawiyah berlari keluar dari ward papa nya dan memangil beberapa nurse dan doktor yang sedang berkerje di situ. Doktor itu menyuruh adawiyah duduk di luar buat semantara waktu. Adawiyah duduk dan berdoa supaya papa dia tidak ada apa apa. Dan masih hidup .amin
Ilhan nampak adawiyah sedang duduk dengan keadaan serabut. Dia segara duduk bersebelahan adawiyah . Dia memeluk adawiyah dengan erat .
"Ilhan saya takut , papa saya akan!" Belum sempat adawiyah mahu berjata , dengan pantas jari telenjuk Ilhan meletakan ke bibir adawiyah .
"Shh jagan fikir bukan bukan ! Kita doa banyak banyak . Okay "pujuk Ilhan kepada Isteri dia.
Doktor lelaki itu keluar dari bilik ward papa adawiyah dengan senyuman bahagia.
"Alhamdulilah, ayah puan sudah sedar dari coma dia .kalian semua boleh jemguk dia. "Adawiyah terus masuk ke dalam bilik ward ayahnya apabila doktor itu memberitahu itu.
"Terima kasih dok" kata Ilhan , doktor itu senyum dan berlalu pergi
"Ayah!" Adawiyah memeluk ayahnya dengan erat , ayah nya menangis dengan kerinduan anaknya .
"Adawiyah , sihat?" Soal papanya .
"Sihat ayah, ayah ni Ilhan , suami adawiyah . "Adawiyah menarik Ilhan yang berdiri di depan pintu itu . Ilhan menyalam papa adawiyah .papa adawiyah tersenyum"Handsome Ilhan ni.kerje sebagai apa?"soal papa
"Kerje CEO , D.H holding " katanya .
"Macam familiar , D.H tanda nya apa? Boleh ayah tahu?"soal papa Adawiyah .
"Er. Dato Hairi holdings" ayah adawiyah hanya menganguk sahaja.
"Ayah tahu tak adawiyah tengah mengandung! "Muka ayah teruja sangat apabila adawiyah memberitahu perkara itu.
"Seriouss patut lah , ayah ingat adawiyah sudah gemuk rupenya ada anak dekat dalam perut tu " adawiyah mencebik .
"Kan , gemuk pon tetap comel" sahut Ilhan , adawiyah tergelak.
"Ish ayah ni. Adawiyah gemuk sebab kan ni lah! Nak sangat nak baby " Adawiyah menunding jari ke Ilhan .
"Jackson mana?"soal ayah . Adawiyah menjeling. Mood dia terus takde .
"Jackson dekat dalam , nasib baik ayah da sedar , ayah tahu orang yang tembak ayah tu , dia da larikan diri dia ayah , sampai sekarang polis tak dapat cari penyagah tu. Polis nak ayah bagun dari koma baru polis tahu macam mana ciri ciri yang orang tembak ayah tu. Ayah kerjesama dengan polis tu eh , adawiyah nak penyagah tu masuk dalam !" Geram adawiyah . Ayah mengeleng geleng kepala dia. Ilhan mengusap belakang isteri dia supaya isteri dia tenang .
"Adawiyah sudah sudah , jagan marah . Ayah akan berkerje sama dengan polis okay, kali ini ayah takkan bagi chance dekat orang yang buat ayah terlantang katil selama tiga tahun okay . " ujar ayah adawiyah .adawiyah lega .dia tahu sikap ayah nya yang sangat baik and selalu ' let it go dengan sesiapa yang pernah buat dia derita .'
"Ayah nak makan?" Soal adawiyah
"Ayah nak tanya , ni adawiyah dah makan ke belum?"soal ayah kepada adawiyah.adawiyah tersenyum kerang .
"adawiyah belum makan ni. Dia ni nama je kerje doktor tapi susah nak telan obat" ayah mengeleng kepala dia. Adawiyah mencebik .
"Hahahha adawiyah memang macam gini. Nak kene potong obat tu kecil kecil baru dia akan makan .kalau tak memang susah lah dia nak makan ."gelak Ilhan dan ayah adawiyah .adawiyah memuncung bibir dia.
"Ishh tahu lah . Dah adawiyah susah nak telan nak buat cemana!" Adawiyah protes.
" sudah sudab . Adawiyah gi makan,lepastu makan obat .adawiyah belikan makan untuk ayah? Ayah tak suka makanan hospital ni" adawiyah mengeleng kepala dia
"Tak boleh. Ayah kene makan makanan hospital ni. Dulu buat sementara waktu , nanti ayah sihat. Okay !"
"Hishh yelah yelah"
------------
"Nazri, nak gi mana tu?"soal ku apabila aku lihat nazri sedamg memakai kasut bola.
"Ouh nazri nak gi kedai!" Aku tahu nazri tipu, dia nak gi latihan bola tapi dia tak bagi aku biasalah orang dah jatuh cinta .
"Alaaa kak nak ikut!" Kata ku memujuk
"Taknak . Kakak ikut pon nanti kakak layan coach nazri kan " kata dia.
"Mestilah . Dia kan suami akak , mana boleh tak layan ,alaaa nanti kakak layan nazri jugak lah . Kakak support nazri " kata ku. Nazri pon mrnganguk dengan redha
"Hish .yelah Ikutt . Mummy takyah hantar , kakak nak hantar nazri sekali. "Kata nazri , fatrisyah pon memgamguk .nazri pon meyalam tagan ibu dia .
"Jom nazri !!" Kata ku ceria.
"Suka lah tu nak jumpa dengan pujaan hati akak!" Aku memadang nazri dengan senyuman
"Sukalah. "Dan tiba tiba aku lihat jiran sebelah rumah kami melankah masuk di pagar .asal macam kenal je .ohhhhh yaaa aku kenal. Inspektor faris, yang ambil kesah tentang aku masa di dalam penjara.
Rupenya dia tinggal sebelah rumah kita je.. ohhh what?! Tinggal rumah sebelah kita . Dia jiran lah! Alaaa shittt .annoying lah dektu .aalaaa senang cerita kan aku bilang striaght to the point dia suka aku. Done tapi aku tk buat bodoh sebab hati aku ada Iksan .hehe
"Fisyah"soal Inspektor Faris. Fisyah mengeluh aduhai.
"Apa?"soal ku .dia melambai dan senyum aku pon melambai balik dan blaa.
"Tak sangka, kita sejiran .haiss fisyah fisyah.." detik hati gembira Faris dan melangkah masuk rumah dia dengan senyuman dan tidak pernah lepas apabila dia lihat buah hati dia.
____________
Fisyah duduk di bangku , sambil itu dia menyedut air oren yang dia beli. Dia lihat nazri sedang bermain bola sorang sorang . Kenapa lah nazri ni susah nak bebual dengan orang. Haiss mungkin dia malu kot. .. ya mungkin dia malu..
Mata aku mencari cari kelibat Iksan mana Iksan dari tadi belum sampai dann akhirnyaaa baru aku sebut nama dia , dia baru muncul di stadium itu. Aku lihat Iksan yang sangat kacak, baju warna biru dan merah eh sama macam baju aku tengah pakai . Iksan meneguk air dia sebelum dia memulakan latihan .
* Gambar Iksan *Aku mahu menegur Iksan tapi apabila aku lihat beberapa wartawan sedang menuju me Arah Iksan aku harus fikir, kalau aku tegur Iksan .mesti wartawan tu Tanya aku dimana aku pergi selama Ini.
Dan kalau aku bilang selama ni aku berada di penjara ,mesti banyak wartawan tahu yang Iksan punya Isteri adalah seorang jenayah and seorang bekas ahli juvana. Hais. Aku taknak lah Maruah Iksan jatuh sebab kemunculan aku . Mungkin buat sementar waktu ni aku tidak berjumpe dengan Iksan.
Ya keputusan aku muktamat . Buat sementara waktu aku takkan berjumpe dengan Iksan .
YOU ARE READING
Selamanya Aku Cinta Kau [C]
Aventura"Kenapa kau masih kat sini ! Pergilah balik ! Nanti bapak kau marah ! Dia fikir negative pasal aku lagi ! Blaa lah!" Fisyah menghalau "Tak , aku taknak." Kata lelaki itu . Fisyah menjeling "Blaa lah aku taknak hidup dengan kau lagi blaaa!" Halau fi...